Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Over een weekje of 2 alvast meelopen bij ABS Boekhorst autoschadeherstelbedrijf in Arnhem, voor 5 dagen in de week + leuk salaris :D en in augustus/september beginnen op ROC Thorbecke in Arnhem opleiding 1e autospuiter (bbl):W
 
In september beginnen aan de pre-master van Organisatie wetenschappen aan de universiteit van Tilburg, als ik word toegelaten :)
 
Economie & Bedrijfseconomie @ VU Amsterdam :)


Tenminste, als ik 14 juni te horen krijg dat ik voor m'n vwo geslaagd ben :P
 
Ik begin volgend jaar met vliegtuigonderhoudstechniek bij het Leeuwenborg op vliegveld beek. Ik doe dit via de luchtmacht, 3 jaar studeren dan 8 jaar contract bij de luchtmacht. Opleiding is gratis, word betaald door de luchtmacht.

Nog iemand die dit gaat doen of doet?
 
Meer info :)? Vooropleiding etc?
Ik heb werktuigbouwkunde (WTB) gedaan, echter geeft die opleiding al een paar jaar geen toegang meer tot organisatie wetenschappen. Echter heb ik een commerciele/bedrijfskunde variant van WTB gedaan die heel dicht bij technische bedrijfskunde ligt, en technische bedrijfskunde geeft wel toegang tot organisatie wetenschappen... Daarom ga ik nu in beroep tegen een afwijzing dmv verklaringen van mijn opleiding dat ik wél de kennis en vaardigheden beschik om aan organisatie wetenschappen te beginnen.
Ik ben benieuwd :)
 
Ik heb maar even snel een reply gepakt uit het autogedeelte:

Ik doe ook een opleiding ernaast,

De ultieme combinatie is opleiding en werkervaring

Ik heb de mogelijkheid gehad om na me havo voltijd HBO te doen maar dat wou ik niet, ik heb bewust voor deeltijd gekozen en rond het evensnel af als als een voltijd HBOer + dat ik ernaast werkervaring opdoe.

En nogmaals je hebt je HBO niet nodig om een succesvolle ondernemer te worden maar het kan je kansen alleen vergroten om het te worden.

je zegt het al zelf ''meeste gevallen'' dus geld niet altijd...

Eindeloze discussie gaan we nu krijgen waar ik nu helemaal geen zin in heb, tis gewoon wie heeft meer forum vriendjes die dezelfde mening delen hierro....

Speciaal een reply van Nino omdat hij de discussie aanzwegelde en een duidelijk standpunt innam.

Nou goed, hier is het gepaster om erover door te gaan. We hebben het er vaker over gehad en in het auto topic ook al, maar ik wil toch nog even iets heel belangrijks toevoegen.

Nino, je kijkt echt alleen maar naar de carriere kant van een opleiding en hoeveel je ermee kan verdienen later, etc. Een opleiding biedt veel meer dan alleen maar dat. Een HBO opleiding en zeker een WO opleiding is ook een heel stuk persoonlijke ontwikkeling. Als je niet al te veel opleiding gevolgd heb mis je hier en daar gewoon ontwikkeling. Zie ontwikkeling dan in de brede zin van het woord, bijvoorbeeld beargumenteren, juist iemand van de WO kan dan misschien een beetje mensvreemd zijn (wat lang niet in elk beroep een drama is), maar zo iemand kan dan bv. wel heel veel kennis hebben en goed kunnen onderbouwen. Die komt dan echt nog wel ver hoor. Maar nou moet ik uitkijken want ik wijk nu ook af richting de werksfeer en dat wil ik eigenlijk niet.

Vooral later zal het voor jezelf steeds belangrijker worden jezelf te ontwikkelen, niet zo zwart/wit denken en een open mind hebben, meepraten over van alles en nog wat en de juiste interpretaties vinden. Een krant lezen en het dan kunnen plaatsen, of een film kijken en meerdere kanten vinden en ga zo maar door. Later zul je jezelf verwijten gaan maken dat je toen niet de kansen aangegrepen hebt toen het veranderen van je eigen mindset nog zo makkelijk was.

Ontwikkeling, van je hersenen, van je gedachtes, van jezelf. Dat is iets wat je zeker ook kan halen uit goede opleidingen. Je hoeft niet aan alles 100% wat te hebben na je opleiding, dat moet ook niet je insteek zijn omdat dat toch niet kan.

Daarnaast heb ik het nog niet eens gehad over het lekkere vrije leven van een student. :) Pak dat toch aan nu het nog kan, lekker kalm aan doen en dan dadelijk volop er tegenaan op het werk.
 
Een vriendin van mij schakelt op het moment op de uni van Tilburg, of dat dezelfde premaster klas is weet ik niet, maar het zou goed kunnen.
 
UvT was alles wel prima geregeld hoor. Prima gebouwen en werkplekken. Als je dan de EUR er naast neemt, dan is dat echt triest af en toe. Oud vervallen zooitje in sommige gebouwen.
 
is er toevallig hier op t forum bekend met de school : Junior Academy for art direction?

zoja, wat zijn je ervaringen met die school?
 
UvT was alles wel prima geregeld hoor. Prima gebouwen en werkplekken. Als je dan de EUR er naast neemt, dan is dat echt triest af en toe. Oud vervallen zooitje in sommige gebouwen.
Dat is ook een belangrijke reden dat ik in Tilburg een master wil gaan doen. Als ik niet bij organisatie wetenschappen terecht kan/mag dan kan ik altijd nog human resource studies gaan volgend. Alleen spreekt mij dat een stuk minder aan bijv. non-line management is niet waar ik carriere wil gaan maken.
 
Ik kan misschien de definitie van non-line management verkeerd hebben, maar valt organisatie daar dan ook niet onder?
 
Ik kan misschien de definitie van non-line management verkeerd hebben, maar valt organisatie daar dan ook niet onder?
Daar heb je inderdaad deels gelijk in. Echter kan ik door mijn studies te combineren (wtb en os) wel in het line management terecht komen. Bijvoorbeeld een directe management functie in een technisch bedrijf.
 
Gister bij de open avond voor auto techiek geweest.
Ik twijfel heel erg ik denk dat ik het een jaar ga proberen als het leuk is ga er mee door en zo niet kan ik terug vallen in HBO systeem beheer en instromen in het 2de jaar.

Het klinkt wel heel interessant, toen ik de keuze moest maken was het of autotechniek of ICT en ik denk dat ik nu de switch maar moet maken
 
UvT was alles wel prima geregeld hoor. Prima gebouwen en werkplekken. Als je dan de EUR er naast neemt, dan is dat echt triest af en toe. Oud vervallen zooitje in sommige gebouwen.

Hahaha nou qua organisatie is het daar niet ok hoor :P Ik hoor er meer dan genoeg gezeur over
 
Daar heb je inderdaad deels gelijk in. Echter kan ik door mijn studies te combineren (wtb en os) wel in het line management terecht komen. Bijvoorbeeld een directe management functie in een technisch bedrijf.
Vergeet niet dat je niet zomaar in zo'n functie terecht komt ;)
Ook WO'ers moeten werkervaring opdoen en dus in een lagere functie beginnen..

Zelf ben ik inmiddels in mijn 2e jaar BI bezig, aan de Haagse Hogeschool, school bevalt op zich wel, de lesmethode (blokken) niet echt. Leraren komen laat met de stof, reactie laat vaak op zich wachten...

Het is overigens deeltijd, ik werk er de volle 40 uur naast. Af en toe baal ik er best van maar ik MOET dat papiertje gewoon bezitten, dus nog ff 1,5/2 jaar doorbikkelen en dan kan het feest beginnen...
 
Gister bij de open avond voor auto techiek geweest.
Ik twijfel heel erg ik denk dat ik het een jaar ga proberen als het leuk is ga er mee door en zo niet kan ik terug vallen in HBO systeem beheer en instromen in het 2de jaar.

Het klinkt wel heel interessant, toen ik de keuze moest maken was het of autotechniek of ICT en ik denk dat ik nu de switch maar moet maken

was ik ook nog geweest, k twijfel er ook wel erg over. Mocht ik het alsnog gaan doen wordt het daarna waarschijnlijk de technisch commerciele kant.
 
de commerciele kant trekt mij dus niet.
Ik vind het echt heel lastig maar ik denk dat ik het beter nu kan doen dan over 2 jr.

Ik DENK tot op heden dat ik het ga doen en als het niks is terug ga naar mijn huidige studie.
Ja je bent je college geld / boeken geld kwijt maar dan weet ik wel zeker wat ik wil en dat is het me wel waard
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top