This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Neej, natuurlijk, maar je moet het natuurlijk wel in je hebben. Dat je beter je best zal moeten doen en meer zal moeten leren is natuurlijk duidelijk. Maar ik twijfel eraan of ik het gewoon aankan. Proberen kan natuurlijk altijd, alleen dat kost wat geld.
 
dat nederlandse taal heb ik ook last van
dat was ook de 5.5

de leren spreken geen lastige nederlandse taal op vak termen na.


Ik heb het dan vooral over de d`s en de t`s. En gewoon nette zinnen maken op HBO niveau.
 
Ik heb het dan vooral over de d`s en de t`s. En gewoon nette zinnen maken op HBO niveau.

eerste jaar heb ik nog een blok lang nederlandse les gehad ik weet niet hoeveel hbo opleidingen dit doen maar het was wel fijn.

en door de rest van de opleiding staat er nog regelmatig nederlands op het programma.
 
eerste jaar heb ik nog een blok lang nederlandse les gehad ik weet niet hoeveel hbo opleidingen dit doen maar het was wel fijn.

en door de rest van de opleiding staat er nog regelmatig nederlands op het programma.

En je ziet schikbaarwekkend snel verschil :W
 
Schrikbarend of verbazingwekkend?

Maatje van me heeft overigens 3 jaar lang HBO gedaan (communicatie). Die is er gillend weggegaan, vanwege de "treurnis" daar.

Nu doet ie zelfde studie als mij, alleen eerste jaars. Dag en nacht verschil volgens hem.
 
Ik heb het dan vooral over de d`s en de t`s. En gewoon nette zinnen maken op HBO niveau.

Ik doe ook HBO, en heb net een blok achter de rug waar Nederlands in zat.. En dus ook d's en t's, en geloof me, iemand van de basisschool kan dit ws nog beter dan mij (was ook lang niet de enige)

Gewoon ff doorzetten, tentamen voldoende afsluiten en je hebt dat ook weer gehad
 

Waarom is die daar weg gegaan?
 
Hij liep stage op dat moment en had zoiets van: "Wat doe ik hier nog in hemelsnaam" . Daarnaast voerde hij 0,0 uit en haalde gewoon toetsen, dat vond hij nog het ergste. Kwam ook van VWO af en is dat maar gaan doen, omdat hij niet wist wat anders te doen.

Hij vond het niveau dus gewoon erg laag. Dat je daar 3 jaar over doet, om er achter te komen is ook vrij lang , maar goed.
 
Ik zit nu in mijn eerste jaar projectontwikkeling en vastgoed.. Heel tof en goed voor iemand die graag zaken doet en het goed kan uitleggen tegenover andere mensen..
 


Dat is gewoon vrij treurig, ga dan gewoon het 4e jaar ook nog even doen.

Ik moet ook weer een nieuwe opleiding gaat uitzoeken ;(
 
Bij deze dus besloten om te stoppen met HBO commerciële economie op Hogeschool Rotterdam.

Je doet er geen fuck, ze begleiden je niet. En daarbij komt ook nog dat ik fuckign hard ben genaait met een project waar ik 5 studiepunten voor kon halen, maar een 5.4 kreeg!:X heb het nu dus helemaal gehad.

Volgend jaar beginnen met logistiek en economie/ technische vervoerskunde op het scheepvaart en transport college. Uiteraard ook HBO.
 
Klinkt bekend, van onze CE klas zijn er inmiddels 18 gestopt

Volgende week is bij ons toetsweek. Voor het vak Meso - Economie hebben wij slechts 2 keer een contact uur gehad met de leraar. (begin blok 3) 1 keer project begeleiding, 1 keer normaal les. Meneer is al het gehele jaar ziek, en heeft net in de 2 weken dat hij zich beter voelde ons les gegeven. Daarna weer de ziekte ingegaan.

Nu het volgende, we moeten een project in leveren (6 ECTS) zonder te weten wat er uberhaupt ingeleverd moet worden?. Wij zijn alleen tijdens de les ingedeeld, en hebben we een branche gekozen. Verdere info zou de leraar verschaffen.

Nu krijgen wij ook een schriftelijke toets over de behandelde stof. En het mooie is nog, voor de stof moet je een apart boek kopen bij sylexis (oid). Vorige week achter gekomen via SLB.

Vanaf week 3 zijn we als klas al bezig geweest voor een vervanger en alle rompslomp eromheen.. (onderwijsbalie, facaliteitenbalie, Examencomissie etc)Zo hebben wij in week 5 een brief naar examencomissie gestuurd, met de vraag het tentamen + project te verschuiven naar Blok4. Nu kregen we afgelopen vrijdag van onze SLBer te horen dat we een voldoende moeten halen voor de toets en dat het anders ons probleem is qua herkansingen etc. Maar of we wel even de kaart voor meneer wilde ondertekenen... ( M'n bloed begon te koken)

Nogmaals de examencommissie geraadpleegd, raad eens wat. Ons stuk was nog niet in behandeling genomen. Dat wij geduld moeten hebben omdat hun het zo druk hebben...

Ik heb dat boek maar gekocht, en ga er maar voor studeren en hoop een 5.5 te halen... HU is echt een drama qua begeleiding en schoolbestuur...

 
Ik zit nu in mijn eerste jaar projectontwikkeling en vastgoed.. Heel tof en goed voor iemand die graag zaken doet en het goed kan uitleggen tegenover andere mensen..

Heb je een linkje? Niet dat ik het ga doen, maar klinkt interessant.
 
Volgend jaar beginnen met logistiek en economie/ technische vervoerskunde op het scheepvaart en transport college. Uiteraard ook HBO.

ik doe ook logistiek en economie op de HRO, Mizzle ook en Jesse@VW doet volgens mij log. & tech. vervoerskunde.

weet alleen nog steeds niet of dit wel is wat ik wil.
als je vragen ofzo over de studie hebt moet je maar ff PM'en ofzo, misschien heb k de antwoorden
 


Oke dan,als ik nog iets wil weten, dan weet ik je te vinden!. Ik heb sowieso al informatie aangevraagt.

Waarom ik deze studie wil gaan doen is eigelijk omdat mn vader altijd met logistiek is bezig geweest ( op een gegeven moment directeur Edeka nederland ) toen altijd mee naar de groenteveiling enzo, vrachtwagens, vond het helemaal geweldig, tot 4 jaar geleden we met de middelbare school naar de haven gingen, toen kwam het allemaal weer boven, en wist ik het zeker, dit wilde ik ook doen later.

Helaas toen zitten twijfelen en de keuze gemaakt om CE te gaan doen omdat dit toch een bredere studie is.

maar nu weet ik het zeker omdat het vak Logistiek me wel trekt in me huidige CE studie.

Zit alleen nog te twijfelen tussen L&TV of L&E.
 
Status
Not open for further replies.