Welke opleiding ga je doen? #3

Ben uiteindelijk voor autotechniek gegaan :)
Een mooie 4 uurtjes daar gezeten :p en veel besproken met leraren, veel rond gekeken etc.

Vond het gebouw opzich minder dan mijn huidige school (HSZUYD), maja de opleiding is 10x boeiender haha. Word alleen jaar w8 omdat ik niet kan instromen + moet op kamers!

Arnhem leuke stad?

BTW was jij der toevallig ook dan?


Arnhem is wel aardig maar nijmegen is meer een studenten stad mede omdat de uni daar zit.
nijmegen - arnhem presikhaar is 30 min met de trein.

Ik was er niet ik moest werken die dag :p
 
euy. ja gister gemaakt. had 8.8 weging 20, dus moest er 17 goed hebbenvoor 5.5 .Kheb r 18 goed, dus 5.9 totaal.

morgen stat ja , we zien t wel. finance was voor mij t belangrijkst. Ik moet dit jaar in 1x halen en Finance en International Economics zitten in zelfde week met Her's in Juli. Die samen zijn echt niet te doen in 1 week. ik moet al IE herren met die 5.4 x|

Nog finance doen morgen Hilly?
Heb zelf een 8,4 gehaald als deelcijfer. Tentamen komt ook wel goed denk. Woensdag statistiek, dat is een lastigere toets denk ik.
 
5,4 is ook het kutste cijfer dat je kunt halen. Staat wel in Sin-Online dat het altijd onder voorbehoud is, maar nog nooit zoiets meegemaakt in die 3,5 jaar op de EUR. Pas als het in OSIRIS staat is het definitief geloof ik.

@ Osiris verhaal, dat dacht ik dus ook, tot vorig jaar. Toen werden er nog cijfers van Osiris afgehaald en veranderd.. Naar beneden bijgesteld dus ook.. Blijkt dat alles onder voorbehoud is, je bent er pas zeker van als je je bachelor papiertje in je hand hebt eigenlijk..:p
 
Doe nu vanaf begin dit jaar Digitale Communicatie @ HU, bevalt prima. Wel extreem druk met leren/studeren, maar de stof vind ik boeiend.
 
Bij mij mocht dat absoluut niet, ik mocht zelfs niet verder in dat jaar als ik teveel niet gehaald had (ik mocht maar 2 5-en of 1 4 staan na kerst).
 
Ben je verplicht schakeljaar in 1 jaar te halen, Hilly? Bij mij zitten namelijk schakelstudenten die nog 1 vak open hebben staan. Sommigen hebben het al 6x geprobeerd ofzo, maar mochten al wel instromen in Master.

nee niet 'verplicht', maar ik moet 56 van de 60 punten halen dit jaar, anders mag ik niet aan master beginnen. zit r echt niet op te wachten om voor 1 vak een heel jaar weg te gooien volgend jaar. als het een 4 punts vak is als stat of wiskunde kan ik die idd ''missen'' dit jaar, maar de 8 punters zeker niet.
 
euy. ja gister gemaakt. had 8.8 weging 20, dus moest er 17 goed hebbenvoor 5.5 .Kheb r 18 goed, dus 5.9 totaal.

morgen stat ja , we zien t wel. finance was voor mij t belangrijkst. Ik moet dit jaar in 1x halen en Finance en International Economics zitten in zelfde week met Her's in Juli. Die samen zijn echt niet te doen in 1 week. ik moet al IE herren met die 5.4 x|

Netjes. Was echt een kut toets. Ik kon ook af met 17 goed. Kijk ik hem na, heb ik 16 goed :X Maar vraag 5 is aangepast, in mijn voordeel, dus nu 17 goed. Was ook gewoon het goede antwoord btw, maar wel erg verwarrende antwoorden. Heb nu 5,52 :+
Dit jaar al weer 20 punten gepakt. Morgen met statistiek nog proberen 4 te pakken. Maar dat komt denk wel goed.
Heb je ook al die opdrachten voldoende? Heb je iig al een 1 staan, en hoef je van de open vragen maar de helft vd punten.
 
Bij mij mocht dat absoluut niet, ik mocht zelfs niet verder in dat jaar als ik teveel niet gehaald had (ik mocht maar 2 5-en of 1 4 staan na kerst).

Aan ene kant wel logisch, alleen slaan die cijfers natuurlijk nergens op. Maar als jij voor kerst al een vak niet gehaald heb, dan moet je het in de hertentamens halen. Anders al grote kans op vertraging.

Ben blij dat die harde knip nog niet gehanteerd wordt. Anders had ik zelf voor 5 punten ook een jaar weg moeten gooien.
 
Ohja de harde knip, dan weet ik zeker dat minimaal de helft van de masterstudenten met vertraging aankomt in de master. Zelf heb ik gelukkig en met geluk het schakeljaar in een keer gehaald, vreemd genoeg :)
 
Vanuit de Bachelor, vlegel :p. In 2010 wordt het bij ons ingevoerd geloof ik. Puur om Bachelor ook als volwaardig diploma te beschouwen, en te zorgen dat studenten zogenaamd beter na gaan denken over Masterkeuze.
 
Netjes. Was echt een kut toets. Ik kon ook af met 17 goed. Kijk ik hem na, heb ik 16 goed :X Maar vraag 5 is aangepast, in mijn voordeel, dus nu 17 goed. Was ook gewoon het goede antwoord btw, maar wel erg verwarrende antwoorden. Heb nu 5,52 :+
Dit jaar al weer 20 punten gepakt. Morgen met statistiek nog proberen 4 te pakken. Maar dat komt denk wel goed.
Heb je ook al die opdrachten voldoende? Heb je iig al een 1 staan, en hoef je van de open vragen maar de helft vd punten.

pff ook randje randje. ik had die vraag ook goed. 5(d). waren 3 fouten in tentamen, best veel.

kheb ook 10 punten voor stat al, maar echt nog geen hol eraan gedaan. dus we zien wel waar het schip strand. belangrijkste voor mij was finance dit blok. khad aan begin van jaar al 4 punten verlies ingecalculeerd voor of wisk of stat, en ik heb wisk nu al gehaald.
 
pff ook randje randje. ik had die vraag ook goed. 5(d). waren 3 fouten in tentamen, best veel.

kheb ook 10 punten voor stat al, maar echt nog geen hol eraan gedaan. dus we zien wel waar het schip strand. belangrijkste voor mij was finance dit blok. khad aan begin van jaar al 4 punten verlies ingecalculeerd voor of wisk of stat, en ik heb wisk nu al gehaald.

Het tentamen leunt volgens mij flink op regressie, en dat heb ik aardig door. Beetje die spss stuff interpreteren. Oefententamen ook gedaan en naar de uitleg geweest, was wel zinnig. Zo maar eens beginnen met dingen in het boek schrijven :p
 
Vanuit de Bachelor, vlegel :p. In 2010 wordt het bij ons ingevoerd geloof ik. Puur om Bachelor ook als volwaardig diploma te beschouwen, en te zorgen dat studenten zogenaamd beter na gaan denken over Masterkeuze.
Ergens is het wel logisch, wanneer je nog bachelor vakken open hebt staan zal je minder snel een master gaan doen aan een andere uni. Dat je hierdoor een jaartje vertraging oploopt is wat minder...
 
ik heb t al opgegeven. ik ga nooit meer cijfer controleren voor ik nog ander tentame heb. dat werkt echt demotiverend als je een voldoende hebt voor t vak wat je echt wil/moet halen :p
 
Andersom ook. Als je een vak niet haalt, dan kan het heel demotiverend zijn voor andere vakken. Gelukkig hebben wij nooit antwoord modellen na een toets. Altijd een week of 4 je gsm in de gaten houden :D

Morgen eerste gesprek met MA thesis begeleider.
 
ik heb t al opgegeven. ik ga nooit meer cijfer controleren voor ik nog ander tentame heb. dat werkt echt demotiverend als je een voldoende hebt voor t vak wat je echt wil/moet halen :p

Is bij mij juist andersom, zoals Lennox zegt: 1e toets niet halen demotiveerd me veel meer dan wel halen.
Ik wil nu mn studie gewoon nominaal doen, dus moet eigenlijk alles halen :p
Maar met morgen meer dan 45 punten binnen tikken(vd 90) ben ik er al, dus who knows.
 
Back
Top