welke ontsteking voor speed7t?

Jack-

Well-Known Member
Hoi,

ik zit met een vraag welke ontsteking ik het beste kan kopen voor de volgende setup:

Speed06 7t max tuned
Yasuni C21
Malossi Rhq p12
Malossi Delta clutch
Malossi vl14
Malossi spruitstuk
Malossi gelagerd enz.
Polini variokit
nog geen carb.
nog geen ontsteking.
carters ook max tuned

ik wil uiteraard proberen 20pk te halen maar ik zoek dus een goede ontsteking evt. met een link ofzo en prijs, verdien niet egt zoveel per maand dus.. :+ polini, malossi, hpi ??
ik weet nl niks van ontstekingen af. :W

gr jack

Last edited:
Advertisement - register to remove this

hey,
bedankt voor snelle reactie malossi zou em wel goed doen ja en zal ook wel leuk staan in het lijstje maar hpi is idd stuk goedkoper, maar zit hier (groot) verschil in ? of is het "het merk verschil" ?

mss als iemand zich verveelt dat die beetje kan uitleggen wat de ene ontsteking doet en welke factoren een rol spelen, ik snap hier nl echt weinig van :P

alvast bedankt jongens ;)
en nee is p12 ik zet dit altyd verkeerd neer :W

het is allemaal goed. als je niet kan afstellen een selletra rotor nemen dus: polini malossi of italkit.

ikzelf gebruik hpi 03+04+05+06 en polini eprom ben over al die rotors erg tevreden!

italkit heb ik 2 x de stator van kapot gehad dus die gebruik ik niet en raad ik je dus ook af.

oke, hardstikke bedankt voor de reacties en uitleg erover,

ik dacht dat er ook echt verschil in zat in het geven v/d vonk of iets dergelijks maar het is dus gewoon het verschil in merk en hoe je het afstelt?
De Performence is dus in principe hetzelfde begrijp ik ?

als dit zo is neem ik lekker een hpi'tje staat wel niet leuk in het malossi rijtje,
maar is wel begrijpelijk voor mij om af te stellen dus?

ik dank u zeer heren! :W

tsjah..hier op het forum rijd er eentje met een pvl (DJ dacht ik, maar gooi me er niet dood mee) en hij voelde positief verschil ten opzichte van een malossi ontsteking...

maar toch zit je met een malossi ontsteking goed...

al denk i kdat je met deze setup en een stnd ontsteking al 20pk zou kunnen score:D die lat leg je wel erg laag dus

tsjah..hier op het forum rijd er eentje met een pvl (DJ dacht ik, maar gooi me er niet dood mee) en hij voelde positief verschil ten opzichte van een malossi ontsteking...

maar toch zit je met een malossi ontsteking goed...

al denk i kdat je met deze setup en een stnd ontsteking al 20pk zou kunnen score:D die lat leg je wel erg laag dus

Onsteking zitten de pk's niet wel tegenover een orginele of kapotte. Het is vooral de gasreactie bij een rotor.

Wil je goedkoop uit zijn: HPI
Wil je gemakelijk zijn: Malossi

Stnd onsteking op speed is niet echt aan te raden, dat gaat gewoon niet lekker werken.

Waarom is 20 pk de lat laag leggen, pk's zeggen niet alles hoor zolang het ding maar goed gaat tijdens de sprint is het in orde.

Back