Welke ontsteking stage6 racing?

zippie078

Well-Known Member
Goedemorgen,

Aangezien mijn vliegwiel stuk is gelopen van mijn scooter wil ik de complete ontsteking vernieuwen.

Stage6 racing mkII LC piaggio
21mm dellorto
Yasuni C16
Malossi vario en koppeling

Nu heb ik wel een top performance cdi en bobine (rode) met voorgeprogrammeerde variabele ontstekingscurve op de originele oontsteking.ik ben alleen bang dat een standaard vliegwiel weer kapot zou lopen op deze setup of heb ik gewoon pech gehad?

Anders heb ik de volgende ontstekingen op het oog. Mijn vraag die mvt is meer een vervanging van een standaard ontsteking staat erbij, maar kan hogere toerentallen aan en heeft een lichter vliegwiel, is evt uit te breiden met andere cdi.
Zou ik ook die ontsteking met mijn huidige top performance cdi kunnen combineren?
Wat is het voordeel van de 2ten ten opzichte van de mvt? Ik rijd met de scooter maar 200km per jaar maar vind een 'echte' binnenrotor wat overdreven op deze setup.


 
Advertisement - register to remove this

En waarom is een HPI 2-ten dan geen binnenrotor volgens jou? Vanwege de lichtspoel?

Je moet maar zien met een HPI zit je eigenlijk altijd goed.
Die MVT heb ik zelf geen ervaring mee, en zie die ook amper voorbij komen.

Zou die top performance cdi lekker wegdoen en dan gewoon bij 1 merk houden.
En als je er toch maar 200km mee rijd dan beter meteen goed doen toch? Voor die mooi weer hobbymatige ritjes is een rotor ook perfect. Als je savonds of snachts eens een ritje doet pak je gewoon je licht van de accu en klaar.

Zo denk ik er dan over he want wat ga je straks doen als je hem toch sneller wil? Juist andere cilinder en dan komt die rotor er alsnog
 
210 is geen binnenrotor omdat het vliegwiel niet binnen in de rotor zit.
Vanmiddag nog naar 1 gekeken bij de brommerboer maar weer niet opgelet blijkt wel weer.

Dan zou ik in jou geval gewoon een echte binnenrotor pakken. Persoonlijk ben ik fan van de Malossi rotors en die van PVL. Maar dat is meer persoonlijke voorkeur.
 
Back
Top