Welke olie op “warme plekken”

Pinootje

Active Member
Welke olie kan ik het best gebruiken voor smering op warme plekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gaskabel die vlak langs het blok loopt.
Overige punten zoals bv de remkabel en de standaard smeer ik altijd met WD40.
 
Advertisement - register to remove this

Hoezo zou een gas/remkabel warm worden dan :)
Je zou 't hoogstens kunnen smeren voor soepelheid in de buitenkabel. Dus paar druppels kruipolie erin...

*Teflon/PTFE
*wd-40 silicone spray
*lagervet

Alle drie zeer hittebestendig.
 
Last edited:
Hoezo zou een gas/remkabel warm worden dan :)
Je zou 't hoogstens kunnen smeren voor soepelheid in de buitenkabel. Dus paar druppels kruipolie erin...

*Teflon/PTFE
*wd-40 silicone spray
*lagervet

Alle drie zeer hittebestendig.
Ok thnx. Mijn gaskabel loopt strak langs t blok. Vandaar dat deze aardig warm wordt. Ik dacht wellicht word de olie dan dun en loopt dit er in no-time uit.
 
Ik dacht wellicht word de olie dan dun en loopt dit er in no-time uit.
Weinig kans hoor.

Overigens een gaskabeltje (met buitenkabel) kan in aanraking met blok nooit zodanig heet worden dat deze smelt o.i.d, weinig kans. Zelfde geldt voor de remkabel. Ten eerste zorgt een buitenkabel voor voldoende bescherming, ten tweede zo'n kabel zal eerder van slijtage knappen dan smelten.
 
Last edited:
Ok thnx. Mij ging het ook niet zozeer om smelten van de buitenkabel maar meer om de smering van de binnenkabel.
Ok
En kan je gewoon doen ook op "warme plekken" zonder dat het eruit loopt. Met of zonder hittebestendig smeermiddel.

Geloof je er alsnog niets van, gebruik dan 1 vd 3 bovenstaande middelen (ook de gewone wd-40).
 
Ik zou een gaskabel eigenlijk 1.2.3 niet zo snel smeren als hij het prima doet. Olie en vet trekken alleen maar vuil aan wat er tussen gaat zitten en de kwaal alleen maar erger maakt.. In de winter word vet overigens hard, en dan glijd de binnen kabel helemaal niet meer en gaat dan vast zitten..

Als je een originele OEM kabel hebt beter gewoon niks mee doen.. Mocht hij echter stug gaan lopen, dan kan je er altijd nog olie erin doen. Maar dan is de kabel denk ik net zo ongeveer ver dat hij wel bijna vervangen dient te worden.
 
Back
Top