Welke olie in mijn 4 takt Kymco Agility?

Status
Not open for further replies.

Miss Clarke

Well-Known Member
Beste lezers,

Ik heb nu sinds een paar maanden een Kymco Agility en hou me hier technisch gezien niet mee bezig (gebeurd door de dealer). Maar ik wil wel de olie regelmatig, indien nodig, kunnen bijvullen.

Nu dacht ik: ik koop bij de shell even wat olie voor mijn scooter...maar raakte vervolgens verdwaald in de duizenden flessen die hier staan. Ze hebben bij mijn shell 1 soort speciale scooter-olie maar die voor 2 takt scooters. En ik heb een 4 takt dus dat lijkt me niet helemaal de bedoeling :)

Mijn vraag is heel simpel: welke olie moet ik kopen voor mijn 4 takt scooter?

Bedankt & groetjes
 
Advertisement - register to remove this

gewoon 4 takt olie, het liefst wel uit een scooterzaak/webwinkel want dat is over het algemeen van beter kwaliteit dan van de halffords/bezinepompen.

Gr,
 
gewoon 4 takt olie, het liefst wel uit een scooterzaak/webwinkel want dat is over het algemeen van beter kwaliteit dan van de halffords/bezinepompen.

Gr,

maakt niks uit hoor.. benzinepompen willen alleen geld zien en hebben vaak kwalitatief gezien wat mindere, maar bij halfords koop je bijv. gewoon castrol:love:
 
Dat wist ik :+.. alleen bijna iedereen die reageerde had het over 2takt olie waaruit ik kon opmaken voor mengsmering. Olie in het carter van een 4takt verbruikt ie niet/nauwelijks is mijn ervaring.
 
teveel?
ik giet vanwege mn ontbrekende metertje voor de zekerheid mn tankje altijd tot de nok vol, zodat ik zeker weet dat er inzit:p
hoezo dan?

Dit kan je niet serieus menen x| Of je bent een verdwaalde 2takter.

Op je 4takt peilstok staan markeringen, dat is je 'meter'. Doe je er teveel in, wordt het wel erg lastig voor je blok om uberhaupt nog te lopen en kan je vervelende effecten krijgen.
 
Ik heb ook de Halfords site gekeken en ze hebben deze speciaal voor scooters:

CASTROL ACT>EVO XTRA SCOOTER 4T 5W40
Een eersteklas kwaliteit 4-takt motorolie voor moderne scooters met CVT (Continu Variabele Transmissie). Het bevat hittebeschermingsmoleculen die beschermen bij hoge temperaturen.

Maar ik heb ergens gelezen dat 10W40 beter is. Die hebben ze wel, maar dan voor motorfietsen:

CASTROL GPS 10W40 4T
Een geavanceerde eersteklas kwaliteit 4-takt motorolie, ontwikkeld voor toppresterende motorfietsen. Met Trizone Technology.


Welke raden jullie aan voor een scooter?
 
14 euro voor een half flesje OLIE!!! Zijn die lui wel goed bij hun hoofd?

Geen van beide dus, bij castrol betaal je 50% voor de naam. Een CVT komt overigens niet in contact met olie, dus 'speciaal voor CVT': complete onzin.

Waarom pak je niet gewoon halfords eigen merk 10w40? Dat kost 6,99 en is echt uitstekend spul.

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=331807

Zulke olie voldoet gewoon aan alle keurmerken en is net zo goed als die dure.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top