Welke oli in een beta ark

Lifebeforyoudie

New Member
Hallo mensen.
Kleine vraagje wat is de beste oli die ik kan gebruiken in mijn beta ark?
Het is euro 95 plus oli apart.

Daarbij had ik ook nog een vraagje over een knipperlicht die niet werkt heb de kappen al los gehad zag er goed uit maar als nog wilt die helaas niet doen..

Plus erbij mag je op een beta ark blauw gloed lampen indoen?

Bedankt.

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Blauwe lampjes mogen niet denk ik
Heb je het lampje van je knipperlicht al bekeken? Vaak is het lampje zelf gewoon kapot en anders moet je de stekkers even nalopen en kijken of er een breuk is. Ik neem aan dat je een 2 takt hebt? Dan gewoon synthetische 2 takt olie erin mieteren en gaan. Let op dat je niet de olie van de Bosch maaiers pakt. Denk niet dat dat zo goed voor je scoot is.
 
2 takt olie moet erin.. Alleen ga dan wel voor volledig synthetische olie.. (full synthetic). Gewoon omdat deze schoner verbrand en minder koolafzetting achter laat. Bij half synthetisch zit er volwaardige olie er door heen gemengd.. Met de dag van vandaag is dat eigenlijk wel een no-go

En beter ga voor een merk als castrol.. En let wel op dat de prijs wel onder de 10 euro blijft. Want merk olie kan ook zomaar boven die 10 euro uit komen en dan is het niet meer waard, en word olie kopen wel een dure hobby.

Uit eigen ervaring, heb ik nooit echt een goede resultaat gehad met goedkopere merken.. (verwachting ervan was gewoon minder)

* Verwacht eigenlijk geen rook meer, want een goede olie zou ook gewoon schoon kunnen verbranden. Alleen dan moeten de eisen voor die kwaliteit van die olie wel erg hoog zijn.
* Verwacht een mooie basis van de olie.. Gewoon een nette smeer film achter laat in de motor. Maar niet dat het zo plakkerig word als stroop.
* Een optimale slijtage bescherming (zodat de olie ook echt wat doet), dan er alleen maar leuke praat op de fles staat.
* Dat er een goede flow en dosering er van te verkrijgen is, en niet dat de ene keer meer en de andere keer minder olie komt uit de pomp.

En ik rij al sinds 1999 scooter. Dus weet ongeveer zo wel wat die goedkopere olie doet.

En dan praat ik over de olie van `nova scoot` van easyparts.. Het smeert wel maar het verbrand bepaald niet echt schoon.
Ook van eurol ben ik niet echt te spreken.. Is wel een klein beetje beter dan `nova scoot` maar verbrand ook bepaald niet schoon.
En vaak laat het ook troep achter..

Zou dit keer zelf voor castrol gaan. Kost maar een 2 euro meer dan de goedkopere, maar wel een betere resultaat.
 
Back
Top