Welke nieuwe (achter)band??

Status
Not open for further replies.

arnout@aerox

Well-Known Member
Heey kerels,

Ik zit met een vraagje en denk dat deze wel Quick-forum waard is(A)
Ik heb nu ongeveer 20.000 km gereden met m'n aerox, hiervan de eerste 10.500 km met een pirelli evo 22 (140/60/13) achterband toen was ie glad. Vorig jaar heb ik die vervangen door een bridgestone ml 50 (eveneens 140/60/13) omdat ik hier goede reacties over hoorde. Inminddels is deze ook weer glad, 10.000 km verder ongeveer, maar voor m'n gevoel is ie toch harder gesleten dan die evo. Ik ben dus weer toe aan een nieuwe achterband en eigenlijk is m'n voorband nu ook op voor de eerste keer.
Ik vroeg me af of mensen met een bepaalde band goede ervaringen hadden wat betreft grip/slijtage/etc. En misschien banden die af te raden zijn?

Ik ziet het wel;):)

Arnout
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind een Michelin Bopper en EVO21 twee hele goede voorbandjes.
Achterbandjes moet je es de Michelin Pilot Sport of Kenda K431 (lowbudget) proberen.
Probeer trouwens ook es een 130/60/13 is wat smallere band, rijd wat lichter vind ik...
 
Michelin Pilot Sport , echt een gaaf bandje :)

Kenda NOOIT aan beginnen , het heeft wel een extreem lange levensduur dat is een plus punt maar gewoon GEEN grip 0,0 :)

Ik had er 1 voor en 1 achter op mijn Nrg toen der tijd , als het regende voelde je je echt niet veilig :)

Later een Pilot Sport eronder gezet dat was een hele verbetering :)
 
RemcoV said:
Kenda NOOIT aan beginnen , het heeft wel een extreem lange levensduur dat is een plus punt maar gewoon GEEN grip 0,0 :)

Ik had er 1 voor en 1 achter op mijn Nrg toen der tijd , als het regende voelde je je echt niet veilig :)

LOL, Kenda moet je ook niet als voorband nemen. Maar als achterband voldoet ie prima. De voorband moet wel van goede kwaliteit zijn, daar stuur je immers mee.
 
Last edited:
Inderdaad ik zou Michelin Pilot Sport bandjes nemen, heb ik ook en ben er zeer tevrede over. Goede grip bij slecht en goed weer en slijtvast.

Verder zijn Pirelli Evo bandjes ook prima.

Neem geen Kenda want dat is idd rotzooi of je moet alleen met goed/droog weer rijden en leuk vinden om te slippen en/of burnen.

Italjet4Life said:
Ik vind een Michelin Bopper en EVO21 twee hele goede voorbandjes.
Achterbandjes moet je es de Michelin Pilot Sport of Kenda K431 (lowbudget) proberen.
Probeer trouwens ook es een 130/60/13 is wat smallere band, rijd wat lichter vind ik...

Nou anders vind ik het achter ook behoorlijk kut rijden, met een beetje regen en een wat snellere setup breekt hij gelijk uit en ik denk dat als ik vol in de remmen ga met mijn Pilot Sport bandjes dat ik dan 5 meter eerder stil sta dan met die Kenda zooi.
 
Last edited:
DeJongh said:
Nou anders vind ik het achter ook behoorlijk kut rijden, met een beetje regen en een wat snellere setup breekt hij gelijk uit en ik denk dat als ik vol in de remmen ga met mijn Pilot Sport bandjes dat ik dan 5 meter eerder stil sta dan met die Kenda zooi.

Jah lol weet ik, maar ik zet er ook extra achter dat het Low Budget bandjes zijn...
 
ik vind kenda ook best relaxt hor! ik heb hem al een jaar als achterband...
in alle weersomstandigheden gereden en gewoon altijd grip

en nee! ik rijd niet als een oud oma'tje :+
 
DeJongh said:
Inderdaad ik zou Michelin Pilot Sport bandjes nemen, heb ik ook en ben er zeer tevrede over. Goede grip bij slecht en goed weer en slijtvast.

Verder zijn Pirelli Evo bandjes ook prima.

Neem geen Kenda want dat is idd rotzooi of je moet alleen met goed/droog weer rijden en leuk vinden om te slippen en/of burnen.



Nou anders vind ik het achter ook behoorlijk kut rijden, met een beetje regen en een wat snellere setup breekt hij gelijk uit en ik denk dat als ik vol in de remmen ga met mijn Pilot Sport bandjes dat ik dan 5 meter eerder stil sta dan met die Kenda zooi.

hoe duur zijn die michelin pilot sport bandjes dan ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top