Welke nemen voor beginner... Beta Ark of Aerox?

Scoot-good

Rox-rijder
Ik ben van plan een Beta Ark of Aerox te kopen maar kom er niet echt uit. Ik heb een beetje gezocht naar de verschillen maar veel zijn er volgens mij niet :S

-Prijs (misschien)
-Look (dûh ;) )

Ik zoek een betrouwbare scooter die voorlopig standaard gaat rijden (ivm. ouders ;) )

Ik heb ook gehoord dat je elke keer naar voren glijd op het zadel van de Beta, klopt dit?

Advertisement - register to remove this

Originally posted by evo racer
ik zou een beta nemen, een earox heeft bijna iedereen ;)

Dat vond ik idd ook. Dat is bij mij al een puntje voor de Beta ;)

Oja, als ik omlazer dan heb ik volgens mij minder schade als ik een Beta neem dan een Aerox of heb ik dat helemaal mis?

Originally posted by robo2040
Ik zou ook voor de beta gaan.

Simpelweg origineler en het blok is hetzelfde.

Idd had ik al gelijk gekeken wat voor blok eronder zat en zag dus dat het idd ook een mina hor is (dat is toch de beste?).

Maar ik heb gehoord dat Beta minder betrouwbaar zou zijn als Yamaha... waar zou dit dan aan kunnen liggen?

mijn mening:

beta:
+ uiterlijk, vering, banden, rijd erg fijn
- remmen

rox:
+ remmen, wegligging, verlichting, veel accesoires verkrijgbaar
- kappenconstructie, stuurt niet fijn, zitpositie

blok is hetzelfde (mina hori) en dus gewoon goed. ik zou voor de beta gaan:)

Iikzelf heb er geen last van als ik erop zit.. ook niet met een ophoogblokje. verder de stuurkappies van een Aerox zijn ronduit kut. Ze passen nooit meer na 1x uit elkaar gehaald te hebben. De verlichting is bij Beta in tegenstelling van de Aerox wat slechter maar verder vind ik me Beta fijner rijden als een aerox.. en maakt ook makkelijkere whielys.. ;)

Dat glijden van het zadel is bij de oude zadels wel zo, die zijn niet "geribbeld" maar gewoon glad, daar glij je dus wel. Maar het nieuwe zadel van beta wat er een btje "carbon"-achtig uitziet glijdt niet echt.
Ik had eerst dat oude zadel, maar die was stuk en versleten dus khep nu een nieuwer zadel, kspreek dus uit ervaring :)

Originally posted by Scoot-good
Idd had ik al gelijk gekeken wat voor blok eronder zat en zag dus dat het idd ook een mina hor is (dat is toch de beste?).

Maar ik heb gehoord dat Beta minder betrouwbaar zou zijn als Yamaha... waar zou dit dan aan kunnen liggen?
Als je standaard rijdt maakt t bijna niet uit wat voor blok je hebt, ze doen t dan allemaal goed. Maar als je m extreem wilt opvoeren of tunen is Piaggio t beste, maar minarelli is ook een goed blok ! Bij een aerox heb je wel dat je een beetje naar voren glijd, maar dat is te verwaardelozen. De prijs van een nieuwe Beta Ark LC DD is €2349 nieuwprijs in t boekje wat ik hier voor me heb liggen, en de nieuwprijs van een aerox is ook €2349 8P
Deze prijzen zijn wel wat verouderd, maar ik denk niet dat t honderden euro's zal schelen. Als ik jou was zou ik voor de Ark gaan ;)
Suc6 ermee ! Greets

Ik ben net ff naar de dealer geweest hier in de buurt en die heeft Beta's, alleen.... zijn ze €2499,- :O terwijl een Aerox €2349,- is. Dus ik denk dat jullie wel snappen dat ik toch maar een Aerox neem i.p.v een Beta (Ik vond overigens i.r.l. de Aerox er solder uitzien dan de Beta).

Ik hoop dat jullie het met me eens zijn ;).

BTW Ik heb gehoord dat de levertijd bij sommige zaken 6 maanden is van de Aerox, klopt dat?

Back