Welke merk blokken passen er onder een Peugeot looxor?

Advertisement - register to remove this

Peugeot looxor is het zelfde als lang blok peugeot vertikaal.


Alleen peugeot blok past eronder. Horizontaal overigens niet.

Kan je misschien ook even een reden geven, vanwege je vraag. Dan word het wat duidelijker wat je precies wilt. Wat op dit moment een grote gok is.
 
Peugeot looxor is het zelfde als lang blok peugeot vertikaal.


Alleen peugeot blok past eronder. Horizontaal overigens niet.

Kan je misschien ook even een reden geven, vanwege je vraag. Dan word het wat duidelijker wat je precies wilt. Wat op dit moment een grote gok is.
Nou ik wil gewoon die 50cc onder mijn scooter vandaan halen en er een sneller blok onder gooien. misschien van een ander merk ofzo met meer cc
 
Nou ik wil gewoon die 50cc onder mijn scooter vandaan halen en er een sneller blok onder gooien. misschien van een ander merk ofzo met meer cc


Denk dat je dan beter kan zoeken naar een andere scooter.

Peugeot scooters zijn niet echt bedoeld voor de sport of scooter race. Het zijn meer Tour scooters. Zeer geweldig om betrouwbaar van A naar B te rijden en daarmee is dan alles ook wel gezegd.

Met de originele cilinder kan je prima stuk harder mee rijden zonder er veel aan te vervangen.
Ga je er niet originele peugeot onderdelen erop doen, word het een onbetrouwbare scooter.
 
Hoezo monteer je geen grotere cillinder?
Ik kijk wel ff wat ik ga doen
Post automatically merged:

Denk dat je dan beter kan zoeken naar een andere scooter.

Peugeot scooters zijn niet echt bedoeld voor de sport of scooter race. Het zijn meer Tour scooters. Zeer geweldig om betrouwbaar van A naar B te rijden en daarmee is dan alles ook wel gezegd.

Met de originele cilinder kan je prima stuk harder mee rijden zonder er veel aan te vervangen.
Ga je er niet originele peugeot onderdelen erop doen, word het een onbetrouwbare scooter.
Oké zou m standaard houden, bedankt voor de info:)
 
Waarom wilde je dan een 70cc cilinder kopen dan?

Met de originele en een sito plus loopt die ook wel als de brandweer als je hem goed af stelt.

Mijn ervaring is dat hij met een DR50 of Top performance Trophy 50cc prima kan lopen en vrij makkelijk af te stellen is.

Ga je er een 70cc eronder leggen, ga je heel veel hoofdpijn krijgen met afstellen.. Standaard luchtfilter box is niet echt heel ruim bemeten kwa volume wat er door kan stromen.. Tot half gas zou die redelijk kunnen lopen.. Daarboven moet er gewoon veel meer lucht door dat filterbox heen, maar dat zal niet lukken omdat de doorlaat niet echt heel veel soeps is. En gaten boren heeft geen zin, want elke sproeier die je dan probeert zal net niet goed mee af te stellen zijn.

Standaard krukas nooit vervangen.(tenzij het een circuit scooter word). Blok heeft standaard al erg veel carterdruk.. Ga je er een krukas met dichte wangen erin zetten dan word het een zuip scooter. Dan heb je hem binnen 2 dagen al helemaal leeg gereden.
Standaard membraan raad ik ook niet aan om te vervangen. (origineel loopt die het zuinigst op)

Blok loopt het beste met standaard of sito of tecnigas silent pro uitlaat of iets wat daar op lijkt.

Wil je nog wat harder, dan de vertanding vervangen voor een langere (speedfight LC)

Deze vertanding nodig:


12/34-12/47



Als het goed is heb je momenteel er een kortere erin zitten:

12/43-12/45 (tot 60km op de teller kom je wel) daarna zal die een hoop meer toeren draaien.
Die bovenste vertanding zal 7-10km winst geven.. 80 op de teller zal te halen moeten zijn)
 
Last edited:
Back
Top