Waarom wilde je dan een 70cc cilinder kopen dan?
Met de originele en een sito plus loopt die ook wel als de brandweer als je hem goed af stelt.
Mijn ervaring is dat hij met een DR50 of Top performance Trophy 50cc prima kan lopen en vrij makkelijk af te stellen is.
Ga je er een 70cc eronder leggen, ga je heel veel hoofdpijn krijgen met afstellen.. Standaard luchtfilter box is niet echt heel ruim bemeten kwa volume wat er door kan stromen.. Tot half gas zou die redelijk kunnen lopen.. Daarboven moet er gewoon veel meer lucht door dat filterbox heen, maar dat zal niet lukken omdat de doorlaat niet echt heel veel soeps is. En gaten boren heeft geen zin, want elke sproeier die je dan probeert zal net niet goed mee af te stellen zijn.
Standaard krukas nooit vervangen.(tenzij het een circuit scooter word). Blok heeft standaard al erg veel carterdruk.. Ga je er een krukas met dichte wangen erin zetten dan word het een zuip scooter. Dan heb je hem binnen 2 dagen al helemaal leeg gereden.
Standaard membraan raad ik ook niet aan om te vervangen. (origineel loopt die het zuinigst op)
Blok loopt het beste met standaard of sito of tecnigas silent pro uitlaat of iets wat daar op lijkt.
Wil je nog wat harder, dan de vertanding vervangen voor een langere (speedfight LC)
Deze vertanding nodig:
Transmissie - tandwiel voor - Originele Onderdelen Voor Peugeot Speedfight 1 50 2T LCT FR 1998-1999. Kickstartas NOVASCOOT Peugeot scooters 50 2T. Spring. Spacer 14x18x21,5. Plain Washer 14x21x2. External Circlip 14. Driven Gear + Spring (7). Driven Gear + Spring (7). Plain Washer 10x18x1...
12/34-12/47
Als het goed is heb je momenteel er een kortere erin zitten:
12/43-12/45 (tot 60km op de teller kom je wel) daarna zal die een hoop meer toeren draaien.
Die bovenste vertanding zal 7-10km winst geven.. 80 op de teller zal te halen moeten zijn)