Welke maat sproeier Aerox

Aerox464

New Member
Beste mensen,

Ik heb een Aerox die slecht wil lopen. Na kicken pruttelt hij even maar valt direct uit. Ook bij gas geven. Vonk alles werkt, nieuwe CDI en bobine. Carburateur schoon gemaakt en de cilinder en zuiger gecontroleerd. Dit heeft allemaal niet geholpen.

Het gaat om een Aerox uit 2005, alles is standaard behalve een Tecnigas next r uitlaat.
Er zit een sproeier 72, is dat goed?

alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

Sproeier mag wel groter maar dat ligt ook aan je aantal toeren wat je draait.

Even andere Bougie proberen. Bougie kop checken en de kabel.

Massa controleren.

Anders remmenreiniger direct in de carburateur (zonder je lucht filter erop) spuiten en dan starten. Dan weet je iig wat meer.

Elektrische choke blijft hangen?

Aerox464

New Member
Bougie bougiekop en kabel zijn nieuw. Of de choke blijft hangen weet ik niet maar dan zal die alsnog wel moeten starten denk ik?

Aerox464

New Member
Ik heb het blok opengehaald en alles leek in orde. Hoe zie je of je membraam in orde is? Remmenreiniger heb ik

Als die niet werkt op remmenreiniger dan is er wat meer aan de hand want dat is veel brandbaarder dan benzine...

Dus ontsteking, zou ik zeggen. Je kan een extra massa kabel aanleggen.

Wat voor kleur vonk heb je? Felle vonk? Goeie Blauwe vonk?

Aerox464

New Member
Ja, felle blauwe vonk. Bougie was wel erg nat, schoongemaakt. Daarna bleef ie een stukje langer lopen maar viel toch uit. Hoe vaker ik het daarna probeerde, hoe korter hij aan bleef.

Melvin89

Active Member
Is je elektrische choke niet naar de knoppen waardoor die constant teveel benzine krijgt? Kosten tussen de 15-20 euro dus zou eens testen of dat verschil maakt.

Ik heb het blok opengehaald en alles leek in orde. Hoe zie je of je membraam in orde is? Remmenreiniger heb ik
Wat heb je open gehaald? En wat is kijken?
Geen lekkage keerring? Ook keerring van de waterpompdeksel bekeken voor lekkage?

Carburateur schoon gemaakt? Gasschuif/ kabel los gehad? Gasnaald en clipje zit die ook goed?

Last edited:

Melvin89

Active Member
Wat heb je open gehaald? En wat is kijken?
Geen lekkage keerring? Ook keerring van de waterpompdeksel bekeken voor lekkage?

Carburateur schoon gemaakt? Gasschuif/ kabel los gehad? Gasnaald en clipje zit die ook goed?
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen het over lekkage heeft op de keerringen o.a.

Bougie is behoorlijk nat zegt hij en loopt beter als hij die schoonmaakt. Terwijl bij een lek de scooter eerder symptomen heeft van een te kleine sproeier is het hier meer symptomen van teveel benzine.

Advertisement - register to remove this
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
A welke maat sproeier Aerox Afstelling voor beginners 3
Huump Grote sproeier maar lage topsnelheid Afstelling voor beginners 7