Welke maat ketting

Chris5000

Member
Hallo,
Ik heb laatst een Gazelle cazenave gekocht (oldtimer). Deze is vergelijkbaar met een mobylette eeg weet iemand wat voor een ketting ik nodig heb, het gaat om de ketting aan de aandrijfkant.
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Mjaa, daar vraag je wat!
Voor het trap (fiets) mechanisme is (meen ik) een normale fietsketting (wel op maat maken) de juiste.

Voor de aandrijving (linkerkant) was deze dacht ik iets breder als zo'n fietsschakelketting...
Maar ik heb werkelijk geen idee waar je dit moet zoeken, is voor mij ook meer dan 30 jaar terug dat ik op zulke brommertjes heb gereden.

Misschien bij Gazelle zelf even navragen een optie?

Kom met google veel tegen wat het niet echt duidelijker maakt, maar via: https://gazelleparts.nl/ is misschien een hit!?
Ze fietsen immers al 100 jaar rond volgens de website :p.
 
Ik heb even gebeld met de eigenaar van het brommermuseum in Rhenen en hij wist niet direct de maat maar hij heeft mij even geholpen met het opmeten en ik kwam uit bij een 415 3/16 ketting. Ik krijg hem komende week binnen dan zal ik nog eens posten of hij past.
 
Ik wil hem graag restaureren alleen ik ben aan het twijfelen of ik hem wel zou moeten herspuiten of dat ik de oude verf moet laten.
Dit is wel mijn eerste project waarbij ik hem echt wil restaureren.
 
Zo'n Patina look vind ik er wel interessant uitzien. ik denk dat ik de verf even laat zoals het is want het schilfert er niet af en doorgeroest is hij ook niet. maar ik ga sowieso alle kabels enz vervangen en het chroom weer mooi proberen te krijgen.
 
Back
Top