Welke lagertrekker(s) heb ik nodig?

Foggy

Active Member
Basisinfo: New Dink 50, 50cc 4 takt 2v, vario en cdi ontgrensd, verder standaard.
Planning korte termijn: 90cc installeren
Planning lange(re) termijn: blokrevisie.

Hallo,
Ik kwam er met de zoekfunctie niet uit, dus stel ik mijn vraag hier:
Stel ik wil in de toekomst zelf mijn blok reviseren en lagers en keerringen kunnen vervangen, welke lagertrekker(s) en of pers heb ik daarbij het meeste aan?
Ik heb er bijvoorbeeld enkele op ali gezien:
Eerste
Tweede
Derde
maar weet totaal niet aan welke ik nu het meeste heb, of dat er andere zijn die beter functioneren.

En welke pers ik het beste kan nemen. Ik zag op YT ook lagers in een blok zitten, die in de blokwand geperst zitten. Voldoet daarbij het blok warm stoken en met een dop erin slaan?
Het werkplaatshandboek van de New Dink biedt ook geen info over de verschillende diameters, wat ook de zoektocht naar het juiste gereedschap bemoeilijkt.

Kunnen jullie mij helpen bij het maken van de juiste keuzes?
 
Advertisement - register to remove this

Krukas lagers zitten al op de krukas zelf.. Die kan je dacht ik niet zomaar los halen omdat de krukas op tijd is gezet.

Dit geld voor elke Gy6 / 139 QMA / QMB motorblok.
 
Blok kaal gestript, zoveel mogelijk eraf gehaald en naar Smorenburg gebracht voor revisie. (Gilera Typhoon 2T 1998)
We vonden het toch iets te hoog gegrepen om dit helemaal zelf te doen.
Als het meezit eind van de middag ophalen en morgen beginnen met opbouwen.
 
Lagers er met een dop inslaan is sowieso de verkeerde aanpak. Warm stoken en dan ook echt goed warm stoken en je lagers een nachtje in de vriezer leggen. Of je hebt een soort bevriezingsspray die je kan gebruiken en dan zou het vaak zo al een heel stuk in elkaar moeten kunnen. Wat betreft de lagertrekkers zou 2 mij de meest handige lijken mits je daar ook lagers via een inwendige trekker ermee kan uittrekken.

https://www.hbm-machines.com/produc...2w98INZJ_iQVyKinxAkc5zck6faKsgw8aApadEALw_wcB deze zou ik kiezen.
 
Het lijkt er niet op dat dat kan bij 2 @bartj . Warm stoken en de lagers in de vriezer heb ik inderdaad ook geregeld op YT gezien.
Ik heb optie 1 gekozen. Leek me er (als leek) wel bruikbaar uitzien. Is het niets, dan verlies ik er niet al teveel mee.
 
Lagers er met een dop inslaan is sowieso de verkeerde aanpak. Warm stoken en dan ook echt goed warm stoken en je lagers een nachtje in de vriezer leggen. Of je hebt een soort bevriezingsspray die je kan gebruiken en dan zou het vaak zo al een heel stuk in elkaar moeten kunnen. Wat betreft de lagertrekkers zou 2 mij de meest handige lijken mits je daar ook lagers via een inwendige trekker ermee kan uittrekken.

https://www.hbm-machines.com/produc...2w98INZJ_iQVyKinxAkc5zck6faKsgw8aApadEALw_wcB deze zou ik kiezen.
Mooie set, wij hebben er recent ook één gekocht.
1635237361974.png
 
Back
Top