Welke lagers nodig? (nodig)

RicoStico

Well-Known Member
Titel moet zijn: Welke lagers nodig? (krukas) :p:$

Hallo,

Ik heb een SR (met minarelli blok). Ik reed gister en opeens stopte hij er abrupt mee. Hij starte daarna (5 min later) nog ff voor 5 secs en viel toen weer uit. Daarna zat mijn kickstart vast. Dus naar huis gelopen kilometertje.
Dus vandaag ff gecheckt hoe en wat, kickstart nog vast, maar rondsel en zo nog goed, cilinder nog goed.
Dus vario eraf, en nu zag ik dit erachter:
DSC02024.jpg

DSC02025.jpg

DSC02026.jpg

DSC02027.jpg


Mijn vraag is nu:
-wat voor lager/keerring is dit die stuk is?
-als ik die vervang, moet ik dan alles vervangen?
-en als ik alles vervang, móét ik mijn blok dan splitten?

Kunnen jullie als jullie de moeite willen doen, een link sturen van potentiële lager setjes die ik zou kunnen nemen.
Ik rijd niet zo heel extreem, gewoon een DR50, 17,5mm, R, en std krukas, dus hoeven geen ReeZz lagers te zijn als dat niet nodig is.


Alvast bedankt! :D

Grtz, Ricardo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

het is vaak zo dat als de ene keerring kapot is dat de anderen ook niet zo best zijn , het beste is uiteraard om alles te vervangen , maar als alleen deze keerring slecht is en de lagers nog prima kun je deze ook los vervangen.
 
het is vaak zo dat als de ene keerring kapot is dat de anderen ook niet zo best zijn , het beste is uiteraard om alles te vervangen , maar als alleen deze keerring slecht is en de lagers nog prima kun je deze ook los vervangen.

als de krukas vast zat zitte de lagers ook vast neem ik aan ? of draait de krukas zelf wel?, ik denk dat je ook de lagers zult moeten vervangen
 
Het lijkt mij beetje raak als hij zijn scooter wil aantrappen en dat dan de kickstart vast slaat,,
dan moet toch wel een van de lagers naar de maan zijn geholpen toch??
maar goed als het wel de lager of keering is zal je het hele blok moeten splitten anders krijg je nooit goed en zoals het hoord de keering erin,,
 
krukas gaat heeeel stroef rond, en die volgens mij zit lager er ook niet helemaal meer recht in.
Maar gewoon met inbussen los maken dat blok? en moet daarvoor alles eruit? of kan ik mijn ontsteking gewoon laten zitten?

thx
 
je kan gewoon naar een dealer gaan en naar een lagersetje vragen voor een minarelli blok, en zitten de keeringen er ook bij.
maar zo telezen heb je er nog niet zo veel ervaring in,dat je het beter door iemand kan laten doen die krukaslagers wel eens vaker heeft vervangen.
en dan zit het ook gelijk goed inmekaar.
en als je het toch zelf gaat doen dan moet je ontsteking er ook af als je je blok gaat spliten.
 
Het lijkt mij beetje raak als hij zijn scooter wil aantrappen en dat dan de kickstart vast slaat,,
dan moet toch wel een van de lagers naar de maan zijn geholpen toch??
maar goed als het wel de lager of keering is zal je het hele blok moeten splitten anders krijg je nooit goed en zoals het hoord de keering erin,,

als het alleen de lagers zijn ;)

mja, het moet toch uit elkaar :p


keerring krijg je er wel gewoon in hoor zo.
 
Okee, keerringen zijn dus zo over te zetten. Mochten de lagers ook slecht zijn, moet het blok uit mekaar?
En om die lagers te doen, vind ik wel iemand. Maar wil gewoon ff weten hoe en wat :)
En oja, kan iemand toevallig met paint ofzo, even precies aangeven op een van mijn foto's wat de keerring is en wat de lager is (als dat zichtbaar is). Thx! :D
 
Zou eerst even beiden keeringen verwijderen en dan even aan de as draaien.Kan je kijken of de krukas af en toe blijft haken.
 
ik heb gisteravond na me werk al een beetje geklooit en gekeken. En ik denk dat het niet alleen de keerringen zijn. Dus ben alles is er al af. Nu alleen nog 2 dolle inbussen eruit krijgen en dan is uit elkaar.
Ik laat het nog horen als het niet lukt of zo.

Thx :)
 
Back
Top