Welke lagers MHR replica.

5erveD

Active Member
Sup Gents,

Welke lagers raden jullie aan bij een MHR Replica 70cc voor Peugeot Speedfight.

Ik kon een MHR Replica voor een spotprijs oppikken dus dat heb ik gedaan. Had toch nog een carter uit elkaar liggen waar hij op kan.
Ik dacht waarom ook niet.

Maar zouden jullie C3 of C4 erin prikken ?
Er komt een Rito krukas in en uitlaat ben ik nog niet helemaal uit. Denk eerst gewoon eens protest met de Sito Plus.

Voor de rest sta ik open voor suggesties.
 
Advertisement - register to remove this

Zoveel toeren draait zo`n MHR replica toch niet in tegen stelling tot de echte op een minarelli of piaggio blok..

En daarnaast C4 word dan als nog alleen gebruikt voor heftig getunde MHR cilinders die over de 15.000 RPM heen gaan.

Een C4 lager dat niet goed heet draait slijt altijd sneller dan een C3 lager die minder snel heet hoeft te draaien.

Zou zelf gewoon voor C3 gaan.. Gewoon omdat je geen C4 nodig hebt.

Sito plus moet je niet willen op die cilinder.. Want dan kan je beter met een gietijzer gaan rijden zoals dr 70 bijvoorbeeld.

Zou dan wel meteen wat beters pakken, of je plannen herzien.

Je gaat toch ook geen standaard pot onder een MHR 50 leggen. Die cilinders hebben gewoon een goede opbouw van een uitlaat nodig om tot ze recht te komen.

Zelfde als je hebt een formule 1 motor en dan ga je er een standaard auto uitlaat onder hangen. Die helemaal dicht zit gepropt met begrenzing en geluids reductie shit erin.
 
De Sito Plus zit namelijk nu onder de DR70.
En dat rijdt echt peima in combi's met de BGM inlaat en 19mm Dellorto.

Ik ben mij er van bewust dat die cilinder het beste een andere uitlaat kan hebben. En dan het liefste een goede terugloper.
Daar heb je zeker gelijk in.

Maar ondanks dat mijn hobby potje redelijk gevuld is kan ik niet alles in een keer bekostigen en zal ik bepaalde zaken gaande weg moeten verzamelen.
Welke zouden jullie hier aan raden ?
Ik lees veel over de Yasuni, maar ook de oudere Gianelli en zelfs Doppler uitlaten.
Ik ben niet zo bekend met goede teruglopers.

Maar first things, First. De lagers.
De C3 was ook mijn idee. Er werd mij C4 aangeraden maar had ook al mij twijfels.

Zijn er nog mensen die de carter aanpakken?
Ik heb het zwikkie nu nog los en kan er dus nog van alles mee doen.
Cilinder kan ik zelfs ook nog eventueel laten bewerken maar, joh, ik zou echt niet weten door wie en wat.
 
C4 raden mensen aan omdat ze informatie van andere kwakkeloos overnemen.. C3 doet meer dan prima voor die cilinder. Rond de 16.000 - 17.000 RPM gaat die cilinder toch niet draaien.. Peugeot cilinders (ook de 3rd party zijn niet heel extreem hoog getimed.

Carter kan je doen, alleen het verminderd ook de verkoop waarde als je later als nog van plan bent om de spullen in onderdelen te verkopen.. Want peugeot vertikaal carters zijn steeds meer lastiger te vinden.. En als je er goede hebt liggen en wilt verkopen kan je er nog prima geld voor terug krijgen. Eenmaal erin gefreest kan het zijn dat de originele cilinders er niet meer goed erop aansluiten en kan gaan lekken.
En wat je met het tunen wint is maar heel marginaal.. En alleen zeer intressant als het om een race scooter gaat voor circuit, waar alle kleine beetje kunnen helpen. Maar voor op de openbare weg is het niet de moeite waard. Daar boeit het weinig of je 15 pk hebt of 15,3 pk.. Dat verschil ga je niet voelen.
 
Het tunen van de carter laat ik voor wat het is.
Alleen even de scherpe randen eruit en wat vlakker maken.

Denk dat ik die BGM inlaat weer ga gebruiken. Ben daar wel te spreken over.
Merk alleen wel dat het inlaat spruitstuk flinke condens krijgt met de hoge luchtvochtigheid van de afgelopen dagen.
Had er al een stuk over gelezen en een oplossing is een carb met KVS toe- en afvoer.
Zal ik een T-stuk moeten maken of zoeken.
Moet niet zo een probleem zijn.

Qua uitlaat kom ik denk ik toch uit bij een Yasuni. Welke zijn er eventueel nog het overwegen waard ?
 
Back
Top