Welke lagers en krukas..

jordyc

gilera dna!
Hallo,

Ik wil mijn krukas gaan vervangen, aangezien door niet goed vastgedraaide moer mijn halfpoelie losging en mijn spiebanen nu weg zijn..

Alleen nou vroeg ik mij af: welke krukas zal ik kopen en met welke lagerset?
Ik zie namelijk op verschillende site's lagersetjes staan, maar ik kan niet echt vinden welke ik nou eronder moet gooien.. c3 of c4? en stalen kooi of kunstof?

En als krukas dacht ik aan de Motoforce standaard of standaard versterkt.. iemand anders nog suggeties?

Mijn setup is niet heel speciaal, DR50 met een yasuni z uitlaat.

Alvast bedankt!

Jordy
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

dan zou ik gewoon een krukas nemen zoals motoforce std , top racing std , rito etc. , tenzij je later nog 70cc wil , dan is het verstandiger een betere as te kopen , rito kan overigens voor 70cc ook zeer goed.

c4 is niet nodig , zeer zeker niet met een dr50 , ook niet met laagtoerige 70cc's. ik gebruik zelfs ook op hoogtoerige setups ook gewoon c3 lagers.

wel zit er verschil in kwaliteit , ik zou iig een setje nemen met bijv. SKF lagers.

maar let wel op , de lagers en krukas moeten zeer nauwkeurig geplaatst worden , alleen op de manier hoe bepaal je of ze goed blijven of niet , onjuiste montage kunnen ze erg onder leiden.
 
dan zou ik gewoon een krukas nemen zoals motoforce std , top racing std , rito etc. , tenzij je later nog 70cc wil , dan is het verstandiger een betere as te kopen , rito kan overigens voor 70cc ook zeer goed.

c4 is niet nodig , zeer zeker niet met een dr50 , ook niet met laagtoerige 70cc's. ik gebruik zelfs ook op hoogtoerige setups ook gewoon c3 lagers.

wel zit er verschil in kwaliteit , ik zou iig een setje nemen met bijv. SKF lagers.

maar let wel op , de lagers en krukas moeten zeer nauwkeurig geplaatst worden , alleen op de manier hoe bepaal je of ze goed blijven of niet , onjuiste montage kunnen ze erg onder leiden.
oke dankjewel voor je reactie! , dan ga ik denkik voor de motoforce standaard, aangezien ik voorlopig nog wel 50cc blijf.

En kheb een mooi lagersetje van motoforce ook gezien, dan gooi ik die eronder ;) stalen kooi is goed tog?

en dan ga ik ff alle howto's over krukassen vervangen zeer goed doorlezen.
 
Nee, C3 en C4 heeft niks met de kooi te maken; maar met de speling op het lager.

C1 = kleinere speling dan C2
C2 = kleinere speling dan normaal
Normale speling heeft geen C-aanduiding
C3 = grotere speling dan normaal
C4 = grotere speling dan C3

Je wilt C3 of C4 als je een grotere belasting gaat doen op je lagers. Die lagers kunnen ietsjes meer uitzetten als ze warm/heet worden.
 
Back
Top