Welke koppakking?

Mdj004

Polini race vonkjes.
Moi, ik was na een vrij lange tijd maar weer eens bezig gegaan met mijn aerox. Ik was gestopt met dat de cilinder maar koelvloeistof bleef lekken, maar alleen echt naar buiten niet naar binnen. Vandaag dus eindelijk de kop er weer eens afgehaald om te kijken of ik het op kon lossen, en tot mijn verbazing 2 pakkingen een aluminium en rubberen gevonden (allebei ertussen). Ik vermoed dus dat deze 2 pakkingen te dik waren en dus voorkwamen dat de buitenste goed wordt samengedrukt. Maar welke moet ik nou hebben? In de cilinderkop zitten inkepingen voor de groene ringetjes. Dus: groene pakking of aluminium pakking
Post automatically merged:

Cilinder is een dr70? Of top performance 70
 

Attachments

  • EB531C15-C63F-4B36-91A6-F11A9ECDEDC8.jpeg
    EB531C15-C63F-4B36-91A6-F11A9ECDEDC8.jpeg
    197.7 KB · Views: 10
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De Aerox heeft altijd 2 rubberpakkingen...., zie de rode en groene pakking.
De metalen koppakking is er een voor een AC cilinder..., en deze hoort daar dus helemaal niet thuis wat dat betreft!?

Dit zal wel de reden zijn waarom het lekt....
Maar het is wel noodzaak om even nieuwe pakkingen (2 rubberen) aan te schaffen en te plaatsen.
 
;) is goed man....

Maar als je toch het e.e.a. gaat demonteren denk ik dat je gelijk even de voetpakking moet controleren...
Normaliter is dit gewoon een papieren pakking, maar aangezien er een extra pakking onder de cilinderkop zit kan het wel is zo zijn dat de voetpakking ook niet klopt. Let wel! ik ga daar even vanuit....

Aangezien je nog pakkingen hebt leggen (misschien zelfs een compleet setje) zou ik dat zeker even meenemen.
 
Back
Top