This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke klepspeling gy6 90cc

Maurik123

Member
Hallo,
Ik heb een 90cc naraku v2 met grotere cilinderkop kleppen set op mijn gy6 blok (12 inch) ook een 24mm carburateur. Nu heb ik de kleppen op 0.05 inlaat en 0.10 uitlaat staan. Is dit goed of zal ik 0.10 en 0.10 doen want lees dat wel eens op internet.
Gebruik standaard uitlaat

Ik heb ze toevallig net gister op 0.10 gezet maar nu maken ze echt een hele hoop lawaai. hoor duidelijk de kleppen tikken en heb ook niet het idee dat hij er beter van rijdt
"een klep die je hoort, wordt niet vermoord": het is het behoud van je kleppen en -zittingen om er speling in te houden, het dient niet om "beter te rijden"
wil je "beter rijden" moet je op zoek naar de minimale speling die ook warm nog speling blijft. en blijven luisteren of je ze nog hoort en niet uitstellen om ze weer te checken als dat niet zo is!!
ik heb ooit een antieke Honda met stoterstangen (veel speling nodig) 65-70 laten rijden alléén door de klepspeling (vooral ìn, en die is het "veiligst" omdat hij wordt gekoeld door koude inlaatgassen) te halveren, warm te draaien en dan warm te meten of hij nog steeds speling had. maar het risico is dat je de boel verbrandt als je te ver gaat..