Welke is sneller? stage6 of polini corsa

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

probeer het eens zou ik zeggen ;)

een cilinder alleen bepaald niet hoe snel je gaat...

de hele setup die je erbij op zet en hoe goed jij kunt afstellen bepaald wat jij er mee behaald...


dus dit is absoluut niet te zeggen.
 
met mijn athena 50cc racing 'tuned' haald ik icm een yasuni
c16 een hoge topsnelheid

maar, er is een groot verschil tussen het koppelgehalte
een polini corsa heeft een stuk meer koppel en draait zelfs
een een stuk minder toeren

beter ga je voor een DR70...
 
Geoffrey said:
met mijn athena 50cc racing 'tuned' haald ik icm een yasuni
c16 een hoge topsnelheid

maar, er is een groot verschil tussen het koppelgehalte
een polini corsa heeft een stuk meer koppel en draait zelfs
een een stuk minder toeren

beter ga je voor een DR70...

een corsa hoeft niet veel toeren te draaien , dat ligt geheel aan de setup ;)


dus wat je nu zegt valt gewoon in het niets...
 
Geoffrey said:
met mijn athena 50cc racing 'tuned' haald ik icm een yasuni
c16 een hoge topsnelheid

maar, er is een groot verschil tussen het koppelgehalte
een polini corsa heeft een stuk meer koppel en draait zelfs
een een stuk minder toeren

beter ga je voor een DR70...

Ben momenteel in het bezit van een stage 6 racing, dus ga echt geen dr halen. Een maat van mij heeft een polini corsa liggen die ik voor weinig zou kunnen overnemen. Vandaar de vraag welke sneller is.
 
dan denk ik dat je wat meer koppel gaat krijgen met de corsa en mischien net wat sneller zult zijn , als je het doet doe het dan voor koppel ,niet voor hogere topsnelheden
 
melf #50 said:
dan denk ik dat je wat meer koppel gaat krijgen met de corsa en mischien net wat sneller zult zijn , als je het doet doe het dan voor koppel ,niet voor hogere topsnelheden

Gaat me voornamelijk om snel optrekken ja, maar de situatie is nu zo
de stage 6 heb ik er nu onder zitten en gaat vd week gestart worden, maar een vriend van mij wil zijn polini corsa aan mij verkopen voor een vrienden prijsje.

Denk dat ik gewoon met de stage 6 ga rijden, deze zal toch ook wel aardig snel optrekken of heb ik dat mis?!?
 
zal idd wel leuk lopen ja, maar als je toch gewoon met je huidige cilinder wilt gaan rijden, vanwaar dan de twijfel om die corsa te kopen, Melf zegt toch wat je het best kunt doen;). Ik zou ook voor de Corsa gaan in dat geval.
 
Dennis.H said:
zal idd wel leuk lopen ja, maar als je toch gewoon met je huidige cilinder wilt gaan rijden, vanwaar dan de twijfel om die corsa te kopen, Melf zegt toch wat je het best kunt doen;). Ik zou ook voor de Corsa gaan in dat geval.

Was inderdaad even aan het twijfelen, maar ga nu eerst maar is kijken hoe die s6 rijdt, en dan zie ik wel verder.

bedankt voor jullie reacties :)
 
melf #50 said:
het is zeker weten dat een corsa wel meer koppel gaat geven , daarvoor is het 70cc ;)

oke, maar dan nog ga eerst maar is kijken wat ik met de s6 kan bereiken.
denk toch dat het niet zo heel erg veel zal verschillen kwa optrekken ondanks de verschillen kwa cilinderinhoud, of zie ik dit verkeerd?
 
Wout@SR said:
Nee, een corsa rijd je niet aan stront, het trekt gewoon wat harder op, omdat een corsa een 70cc is en gewoon wat meer koppel heeft...

oke, meer hoef ik niet te weten bedankt voor je reactie!

s6 wordt waarschijnlijk ook getuned, niet max tuned maar tot stage 2 ofzo.

mvg,

san
 
tis maar wat je gewend bent , ik heb hier een 50cc ac stag6 liggen maar ik vind dat je er veel werk moet doen voordat het echt wat lijkt , dwz echt bruikbaar , wel een leuke basis en zal ook best goed lopen maar in verhouding tot mhr en/of evo valt het denk ik tegen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top