Manu,
ik heb het al vaker opgemerkt op dit forum, dit type begrenzers is rotzooi.
Dit bestaat uit een condensator/weerstand netwerkje die je aan de ingang van je CDI hangt.
Dit netwerkje "vertraagd" de pulsjes van de pickupspoel over het hele toerenbereik van de brommer, dit in tegenstelling met een echte begrenzer, deze begint pas te begrenzen als het maximale toegestane toerental bereikt is.
MAW de vonk komt veel te laat, de zuiger is al omlaag aan het gaan en de compressie is al aan het zakken en dan komt de vonk pas.
De verbranding is niet optimaal meer en een deel verbrandt helemaal niet.
Dit veroorzaakt dit extra roken van je uitlaat en wat ik ook al eerder heb opgemerkt op dit forum, extra vervuiling van je motorblok.
Door deze veel te late ontsteking verliest de scooter aan kracht, kan dus niet zo hoog meer klimmen in toeren en dus de topsnelheid neemt af en uiteraard door de belabberde verbranding loopt de scooter ook idem.
Dit neemt niet weg dat deze begrenzer wel in te stellen moet zijn, ik weet niet waar je deze begrenzer vandaan hebt of hoe oud deze begrenzer is maar de standenschakelaar schijnt heel erg gevoelig te zijn en raakt snel defect.