Welke is nou de pick up kabel?

Manu76

Burn and rise...
Kymco people 2t 2005,

Zoals de titel al vraagt,

Ik heb een blauwe, witte en gele, welke is nou de pick up? Ben bezig een begrenzer in te bouwen maar ook weet niet welke van die 3 Ik moet hebben.

Iemand die mij kan helpen aub?
 

Attachments

  • 16289357944896768594408453906323.jpg
    16289357944896768594408453906323.jpg
    245 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Hi Manu lang geleden,

de witte en de gele is de wisselspanning voor de spanningsregelaar.
De gele t.o.v. massa wordt gebruikt voor je verlichting en elektrische choke
Op het schema, wat ik heb van de People, is de pickupspoeldraad blauw/geel dus bij jouw zal dit wel de blauwe zijn.

Als het goed is kun je dit ook zien bij de pickupspoel.
 
Hi Manu lang geleden,

de witte en de gele is de wisselspanning voor de spanningsregelaar.
De gele t.o.v. massa wordt gebruikt voor je verlichting en elektrische choke
Op het schema, wat ik heb van de People, is de pickupspoeldraad blauw/geel dus bij jouw zal dit wel de blauwe zijn.

Als het goed is kun je dit ook zien bij de pickupspoel.

Hoi sparky,

Ben druk geweest.

Blauw/geel heb ik niet als 1 kabel. Wel losse gele, losse blauwe en losse witte

Maar dan hou ik blauw aan in eerste instantie.

EDIT: bij nader inspectie is die blauwe toch een "Blauw/ gele"
 
Last edited:
Ok, Ik zit dus met een probleem,

Zie foto van de begrenzer die ik heb ingebouwd,

Het punt is, hij doet het wel, maar het afstellen gaat niet goed. Het is of 25km/U met nauwelijks power of praktisch onbegrensd qua snelheid. (En dat als ik de begrenzer aan heb!) Het fijne afstellen lukt niet!!

Ook als ik de begrenzer aan zet gaat de brommer ontzettend roken. (Max 25km/u) Echt niet normaal. Hoe kan dit? (Krijgt die niet genoeg brandstof en dat die dus grotendeels olie aan het verbranden is?)

Iemand die mij raad kan geven / helpen?

Groetjes Manu
 

Attachments

  • img_1629294627684.jpg
    img_1629294627684.jpg
    108.9 KB · Views: 9
Manu,

ik heb het al vaker opgemerkt op dit forum, dit type begrenzers is rotzooi.
Dit bestaat uit een condensator/weerstand netwerkje die je aan de ingang van je CDI hangt.
Dit netwerkje "vertraagd" de pulsjes van de pickupspoel over het hele toerenbereik van de brommer, dit in tegenstelling met een echte begrenzer, deze begint pas te begrenzen als het maximale toegestane toerental bereikt is.
MAW de vonk komt veel te laat, de zuiger is al omlaag aan het gaan en de compressie is al aan het zakken en dan komt de vonk pas.
De verbranding is niet optimaal meer en een deel verbrandt helemaal niet.
Dit veroorzaakt dit extra roken van je uitlaat en wat ik ook al eerder heb opgemerkt op dit forum, extra vervuiling van je motorblok.
Door deze veel te late ontsteking verliest de scooter aan kracht, kan dus niet zo hoog meer klimmen in toeren en dus de topsnelheid neemt af en uiteraard door de belabberde verbranding loopt de scooter ook idem.

Dit neemt niet weg dat deze begrenzer wel in te stellen moet zijn, ik weet niet waar je deze begrenzer vandaan hebt of hoe oud deze begrenzer is maar de standenschakelaar schijnt heel erg gevoelig te zijn en raakt snel defect.
 
Manu,

ik heb het al vaker opgemerkt op dit forum, dit type begrenzers is rotzooi.
Dit bestaat uit een condensator/weerstand netwerkje die je aan de ingang van je CDI hangt.
Dit netwerkje "vertraagd" de pulsjes van de pickupspoel over het hele toerenbereik van de brommer, dit in tegenstelling met een echte begrenzer, deze begint pas te begrenzen als het maximale toegestane toerental bereikt is.
MAW de vonk komt veel te laat, de zuiger is al omlaag aan het gaan en de compressie is al aan het zakken en dan komt de vonk pas.
De verbranding is niet optimaal meer en een deel verbrandt helemaal niet.
Dit veroorzaakt dit extra roken van je uitlaat en wat ik ook al eerder heb opgemerkt op dit forum, extra vervuiling van je motorblok.
Door deze veel te late ontsteking verliest de scooter aan kracht, kan dus niet zo hoog meer klimmen in toeren en dus de topsnelheid neemt af en uiteraard door de belabberde verbranding loopt de scooter ook idem.

Dit neemt niet weg dat deze begrenzer wel in te stellen moet zijn, ik weet niet waar je deze begrenzer vandaan hebt of hoe oud deze begrenzer is maar de standenschakelaar schijnt heel erg gevoelig te zijn en raakt snel defect.

Dus ik heb er niet veel aan. :( Wat zou jij dan adviseren qua type begrenzer voor mijn kymco?

Let wel dat ik in het bewind zit en elk dubbeltje is er 1

Is dit wat? Ik weet alleen niet waar de kabels dan moeten. Massa? Pick up?
 

Attachments

  • Screenshot_20210818-165012_Chrome.jpg
    Screenshot_20210818-165012_Chrome.jpg
    144.4 KB · Views: 9
Last edited:
Manu,

ik kan je hiermee niet helpen omdat ik simpelweg geen ervaring heb met de verschillende typen en merken begrenzers.

Maar er zijn ongetwijfeld forumleden die wel positieve of negatieve ervaringen hebben met bepaalde begrenzers, misschien kunnen deze ervaringsdeskundige die even reageren?
 
Ok, Ik zit dus met een probleem,

Zie foto van de begrenzer die ik heb ingebouwd,

Het punt is, hij doet het wel, maar het afstellen gaat niet goed. Het is of 25km/U met nauwelijks power of praktisch onbegrensd qua snelheid. (En dat als ik de begrenzer aan heb!) Het fijne afstellen lukt niet!!

Ook als ik de begrenzer aan zet gaat de brommer ontzettend roken. (Max 25km/u) Echt niet normaal. Hoe kan dit? (Krijgt die niet genoeg brandstof en dat die dus grotendeels olie aan het verbranden is?)

Iemand die mij raad kan geven / helpen?

Groetjes Manu

Andere proberen?

Roken betekend slechte verbranding.. Dat is ook niet zo gek als de vonkjes van de bougie verzwakt worden.. Dan word er gewoon mengsel minder goed verbrand.. Misschien is dan de sproeier iets te groot. Ontgrensd kan die goed lopen. Maar als jij de ontsteking verstoord met de begrenzer dan is er minder brandstof nodig om nog een beetje een schonere verbranding te krijgen.

Zou dan 1 sproeier lager gaan zitten en kijken of het beter gaat.
 
Back
Top