Welke helm gebruik jij?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ben benieuwd voor gebruikers van een helm.. Welke jij gebruikt..


Ik heb zelf nog een hele oude helm van het merk Laser en deze is nou al 16 a 17 jaar oud.. (wist dat ik hem in 2004 ook had)
Ga z.s.m voor een andere kijken..
Ben benieuwd wat jullie gebruiken.
 
Advertisement - register to remove this

Ben benieuwd voor gebruikers van een helm.. Welke jij gebruikt..


Ik heb zelf nog een hele oude helm van het merk Laser en deze is nou al 16 a 17 jaar oud.. (wist dat ik hem in 2004 ook had)
Ga z.s.m voor een andere kijken..
Ben benieuwd wat jullie gebruike. Bhuyffvb
Heb een motor helm. Met een apart zonne visier ,waar het transparante visier overheen schuift.
Ook is hij vanaf de kin opklapbaar naar boven, makkelijk bij ff te tanken en af te rekenen zonder de helm af te zetten.
Is ook de eerste helm die nooit beslaat.
 
Ik heb sinds ongeveer een jaar een Caberg Uptown.
Ben hier niet heel tevreden over, wanneer je de binnenvoering er eenmaal uit hebt gehad om te reinigen, houden de plastic clipjes niet meer goed en schieten de hele tijd los.
Verder had ik, van een toch wel bekend merk, een stillere en kwalitatief betere helm voorgesteld.
 
MT helmets Thunder 3 en een oudere 2. Met een universeel inplak anti condens vizier. Omdat ik nooit iets anders heb geprobeerd, kan ik hem niet vergelijken en mogelijk daarom ben ik uiterst tevreden.
Groet,
 
Ik heb sinds ongeveer een jaar een Caberg Uptown.
Ben hier niet heel tevreden over, wanneer je de binnenvoering er eenmaal uit hebt gehad om te reinigen, houden de plastic clipjes niet meer goed en schieten de hele tijd los.
Verder had ik, van een toch wel bekend merk, een stillere en kwalitatief betere helm voorgesteld.
Hoe zetten jullie de handsfree Oortjes vast?
Post automatically merged:

Hoe zetten jullie de handsfree Oortjes vast?
Ik wil ze met pleistertjes vast zetten20200427_132936.jpg
Oortjes in, deze erover, zie je exact mijn gezicht, en dan de helm erover, werkt perfect!
Alleen niet overdag in een winkelcentrum de muts opzetten. Hij lijkt op een overval muts maar nu zit er een handdoek in op de foto, maar met een hoofd erin zie je juist wel je gezicht.

Maar toch geen aanrader om t aan te trekken, bij winkels of banken in Eindhoven in ieder geval.
Ik doe altijd mijn zonnevizier naar beneden dan valt t masker niet op. Ook is hij zeker niet te warm.
Mijn Oortjes blijven perfect zitten
 
Last edited by a moderator:
Ik heb deze:

https://www.aliexpress.com/item/32860165781.html?spm=a2g0o.detail.1000023.11.47cc3606eD9Nu3

De bedieningsunit zit aan de linker onderzijde van de helm vast met de bijgeleverde clip en de microfoon met zwanenhals zit middels een jackplug in deze unit geklikt.
Bij de "speakertjes"voor je oren zitten 2 setjes met klittenband.
Waarvan je de ene helf kleeft op het speakertje en de andere helft van het setje kleeft aan de binnenkant van je helm.
Helmen die voor handsfree sets geschikt zijn hebben bij de oren een uitsparing in het schuim achter de voering waar je die "speakertjes" kunt wegwerken.
 
Ik heb deze:

https://www.aliexpress.com/item/32860165781.html?spm=a2g0o.detail.1000023.11.47cc3606eD9Nu3

De bedieningsunit zit aan de linker onderzijde van de helm vast met de bijgeleverde clip en de microfoon met zwanenhals zit middels een jackplug in deze unit geklikt.
Bij de "speakertjes"voor je oren zitten 2 setjes met klittenband.
Waarvan je de ene helf kleeft op het speakertje en de andere helft van het setje kleeft aan de binnenkant van je helm.
Helmen die voor handsfree sets geschikt zijn hebben bij de oren een uitsparing in het schuim achter de voering waar je die "speakertjes" kunt wegwerken.
Ik zal eens kijken
Post automatically merged:

Ik zal eens kijken
Idd ik kon niks vinden maar als je goed kijkt kan je de voering met aan elke zijde 2 drukknopen een stukje open maken en zit er een stukje plastic waar je iets aan kan bevestigen. Dan heb ik geen bluetooth meer nodig.
 
Last edited by a moderator:
Heb me net deze besteld in het buitenland

Casco-MT-Thunder-3-Sv-Bow-A5-Rojo.jpg


Het is alleen een jet helm momenteel.

Tegen de winter koop ik nog een systeem helm of een normale
Hier bij mij in de buurt is niet veel te vinden.

Vind de MT avenue mat zwart ook wel mooi, maar die vond ik net iets te basic. Maar zeker wel die 74 euro waard.
 
ik heb gewoon een van goedkoopste ls2 helmen met extra zwart vizier heel stoer haha


resultaat veiligheidstest is perfect

ben er zeer over te spreken lekker licht van gewicht degelijk geen poespas en met ander vizier ziet hij er ook gelikt uit.

ook heb ik hem zelf bestickerd

doe er je voordeel mee
 
Ben benieuwd voor gebruikers van een helm.. Welke jij gebruikt..


Ik heb zelf nog een hele oude helm van het merk Laser en deze is nou al 16 a 17 jaar oud.. (wist dat ik hem in 2004 ook had)
Ga z.s.m voor een andere kijken..
Ben benieuwd wat jullie gebruiken.
Ik gebruik zelf een oude arai uit 2002/2003. Zit nogsteeds perfect.
 
Ik gebruik zelf een oude arai uit 2002/2003. Zit nogsteeds perfect.
Ik heb nu een perfecte oplossing, ik heb een super dunne skimuts, ik doe mijn Oortjes goed in de skimuts eroverheen.
Dat zit dan best strak, dan glijdt de helm er prima overheen zonder dat er een oortje uit valt.
Heb net een uurtje gereden en allebei de oortjes bleven goed zitten!
 
Ik heb nu een perfecte oplossing, ik heb een super dunne skimuts, ik doe mijn Oortjes goed in de skimuts eroverheen.
Dat zit dan best strak, dan glijdt de helm er prima overheen zonder dat er een oortje uit valt.
Heb net een uurtje gereden en allebei de oortjes bleven goed zitten!
Dat moet ik ook eens proberen, vaak doe ik gewoon mijn oortjes onder mijn helm, maar die willen nog alleens niet lekker gaan zitten.
 
Dat moet ik ook eens proberen, vaak doe ik gewoon mijn oortjes onder mijn helm, maar die willen nog alleens niet lekker gaan zitten.
Ja ik had eerst een gewone muts...forget it!
Deze is 2x zo dik als een panty. Mijn helm zit strak. En normaal valt er meteen 1 vd 2 oortjes uit voordat ik ook maar 1 meter heb gereden.
Maar ben net goed gaan testen en....muurvast. en lekker warm, maar niet te warm in de zomer.
 
Ik gebruik zelf een oude arai uit 2002/2003. Zit nogsteeds perfect.

Wist je dat je om de zo veel tijd dat het (verplicht) is om je helm te vervangen?
Dit omdat de helm voering zo versleten is dat het niet meer je hoofd kan ondersteunen.
Dus bij een eventuele val of ongeluk zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je er niet mee weg komt.. En kans op zwaar letsel erg groot is.
Dan heb je eigenlijk een nutteloze helm op je hoofd die je niet beschermt..

Ik weet dat ik zelf er ook te lang ermee door rijd.. Maar dat heeft de reden dat ik 2 a 3 jaar geleden niet meer wist wat ik moest kopen.. Aangezien een enkele helm fabrikant (zoals LASER) niet meer bestaat. En ook de keuze van tegenwoordig is erg karig.. Je moet van het aanbod dan ook maar houden.
Maar mijn helm is de binnen voering zo van op dat het nou wel moet.
 
Wist je dat je om de zo veel tijd dat het (verplicht) is om je helm te vervangen?
Dit omdat de helm voering zo versleten is dat het niet meer je hoofd kan ondersteunen.
Dus bij een eventuele val of ongeluk zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je er niet mee weg komt.. En kans op zwaar letsel erg groot is.
Dan heb je eigenlijk een nutteloze helm op je hoofd die je niet beschermt..

Ik weet dat ik zelf er ook te lang ermee door rijd.. Maar dat heeft de reden dat ik 2 a 3 jaar geleden niet meer wist wat ik moest kopen.. Aangezien een enkele helm fabrikant (zoals LASER) niet meer bestaat. En ook de keuze van tegenwoordig is erg karig.. Je moet van het aanbod dan ook maar houden.
Maar mijn helm is de binnen voering zo van op dat het nou wel moet.
Vroeger zeiden ze dat na een goede klap het absorberende schuim breekt.
Of dat exact de waarheid is weet ik niet. Maar klinkt logisch.
Als je hem dan elke week laat vallen zou t ook kunnen dat de helm niet meer functioneert.
 
Wist je dat je om de zo veel tijd dat het (verplicht) is om je helm te vervangen?
Dit omdat de helm voering zo versleten is dat het niet meer je hoofd kan ondersteunen.
Dus bij een eventuele val of ongeluk zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je er niet mee weg komt.. En kans op zwaar letsel erg groot is.
Dan heb je eigenlijk een nutteloze helm op je hoofd die je niet beschermt..

Ik weet dat ik zelf er ook te lang ermee door rijd.. Maar dat heeft de reden dat ik 2 a 3 jaar geleden niet meer wist wat ik moest kopen.. Aangezien een enkele helm fabrikant (zoals LASER) niet meer bestaat. En ook de keuze van tegenwoordig is erg karig.. Je moet van het aanbod dan ook maar houden.
Maar mijn helm is de binnen voering zo van op dat het nou wel moet.
Ja klopt, maar deze helm zit nogsteeds perfect strak, en door mijn uitgaven aan mijn scooters zelf is een helm best wel een dure investering :p
 
Huh,

Deurlii said:
Ik gebruik zelf een oude arai uit 2002/2003. Zit nogsteeds perfect.


Wist je dat je om de zo veel tijd dat het (verplicht) is om je helm te vervangen?

Zegt iemand diens helm maar 1 of 2 jaren jonger is!!!

eurokit said:
Ik heb zelf nog een hele oude helm van het merk Laser en deze is nou al 16 a 17 jaar oud..

Het gaat hier niet alleen om de pasvorm maar ook de helmschaal, na zoveel jaren kraakt die schaal als een ongekookt eitje als je ergens tegen rijdt.
 
Heb je een polycarbonaat of thermoplastische helm dan adviseren we hem na 3-5 jaar te vervangen. Een helm die uit een glasvezel- of carbonmix bestaat adviseren we na uiterlijk 8 jaar te vervangen.
 
Huh,






Zegt iemand diens helm maar 1 of 2 jaren jonger is!!!



Het gaat hier niet alleen om de pasvorm maar ook de helmschaal, na zoveel jaren kraakt die schaal als een ongekookt eitje als je ergens tegen rijdt.
Dat is wat ik ook bedoelde!
 
Back
Top