Welke functie heeft luchtschroef

Status
Not open for further replies.

kaj meteor

Well-Known Member
Stelling:

Luchtschroef heeft alleen effect op mengsel bij stationair draaien, als je eenmaal het gas opentrekt maakt het geen moer uit hoeveel slagen je luchtschroef open/dicht is.

Dit omdat ik al vaker met een luchtschroef helemaal dicht gewoon kan rijden,en geen vermindering in topsnelheid/trekkracht zie in vergelijking met 1,5 slag open.
 
Advertisement - register to remove this

mjah als je naar de carb kijkt, komt dat kanaaltje voorin uit, bij de kelk zeg ma, maar het heeft wel degelijk te maken met de rest. want als ik de sproeier afstel op 1,5 slag luchtschroef open, en dan draai ik hem helemaal dicht, dan rookt ie toch wel meer hoor..
 
de luchtstelschroef (en stationair sproeier) spelen normaal toch een rol tot ong 1/4 gas. als die helemaal dicht staat kan je wel wat gaan opvangen met je naald- & schuifstand.
 
als jij je naald van positie veranderd, dat scheelt ook weer...
luchtschroef moet altijd wel open staan rond de 1,5 a 2 slagen rond vanaf dicht zeg ma. hoeft niet, je pakt gewoon een sproeier, nou dan laat je um stationair lopen ( ff regelen met stationair sproeier) daarna ga je naar de luchtschroef draai dan net zo ver naar links los, totdat ie het hoogste toerental heeft, NU is je luchtshroef goed, en regel nu de stationair terug naar een goed toerental, waarmee je de snelste pickup van de slipkoppeling hebt:)
 
Ja het ging me niet om informatie hoe een luchtstelschroef af te stellen:X

Meer om wat nou precies de werking hiervan is.
Ik heb een aantal NOOB vrienden die gaan op volgas hun luchtschroef afstellen, klooiend met 1 hand rijdend en een schroevendraaiertje:X en dan luisteren naar het geluid en draaien onder volgas aan de luchtstelschroef rijden om "af te stellen".
 
kaj meteor said:
Ja het ging me niet om informatie hoe een luchtstelschroef af te stellen:X

Meer om wat nou precies de werking hiervan is.
Ik heb een aantal NOOB vrienden die gaan op volgas hun luchtschroef afstellen, klooiend met 1 hand rijdend en een schroevendraaiertje:X en dan luisteren naar het geluid en draaien onder volgas aan de luchtstelschroef rijden om "af te stellen".

whaha hoe doe je dat :p,
kan je daar niet ff een how to van maken 8P
 
Zou wel lachen zijn ja;)

Ze rijden de dijk op en dan 20 km recht stuk waar ze tot s avonds laat aan hun scooters zitten te kloten met schroevendraaiers en luchtfilters en op het einde na al dat "afstellen" rijden ze allemaal slechter dan ze waren begonnen:X
 
kaj meteor said:
Zou wel lachen zijn ja;)

Ze rijden de dijk op en dan 20 km recht stuk waar ze tot s avonds laat aan hun scooters zitten te kloten met schroevendraaiers en luchtfilters en op het einde na al dat "afstellen" rijden ze allemaal slechter dan ze waren begonnen:X

whaha ken het-->> me broertje 8P
maja hij moet het nog leren:p
 
je luchtschroef heeft ten alle tijde een functie op welk niveau je gasschuif ook zit. je merkt t niet altijd maar dat wil niet zeggen dat er dan nix gebeurd...
 
Luchtschroef sluit een extra luchtkanaal af welke vanaf je venturi naar de sproeierbuis loopt. Het effect van de luchtschroef is het gorotst wanneer de luchtschuif helemaal naar beneded staat, omdat deze in verhouding dan veel lucht doorlaat.
Ook op top laat de luchtschroef lucht door welke van invloed is op je mengsel, echter niet zo veel als je luchtschuif.

Luchtschroef gebruik je met name voor het fine-tunen, en vooral voor het mengsel onderin. Luchtschroef stel je zeker niet op top af.
 
ik stel vaak de luchtschroef op 1,5 slag af als basis , maar het komt bijna niet voor dat ik dat verander omdat ie vaak simpelweg op 1,5 slag het beste loopt ...

ik draai m nooit verder dan 1 slag dicht en noooit verder als 3 slagen open..
 
melf #50 said:
ik stel vaak de luchtschroef op 1,5 slag af als basis , maar het komt bijna niet voor dat ik dat verander omdat ie vaak simpelweg op 1,5 slag het beste loopt ...

ik draai m nooit verder dan 1 slag dicht en noooit verder als 3 slagen open..

mjah daar is geen std maat voor hoor melg :rolleyes:

als de sproeier goed is doe ik meestal eerst ff stationair goed zetten, en dan luchtschroef losdraaien totdat ie hoogste staionair bla bla, en dan stationair terug dan staat ie goed:)
 
er is wel een std voor , bij de fabrieksgegevens in een reparatiehandleiding staat het wel in. zit meestal zo rond de 1,5 slag , van daaruit kun je verder.

maar je moet m nooit te ver in draaien en nooit te ver uit..

mja ,zoals ik al zei , bij mij is ie meestal rond 1,5 het beste..

en de luchtschroef is niet echt cruciaal ofzo..
 
hmm ik had een neos gekocht enn uhh daar was dus dat die soms automatisch reed als die koud was starte die en ging die gwn er vandoor niet zo hard bleek dus dat gasschuif verkeerde kant op zat zei zo`n man maar die man had dus ook aan die lucht schroef lopen draaien:S duss nu moet ik egt 10 minuten staan kicken tot hoever moet ik hem draaien en wnr mag dat? als die motor koud is of warm?

levi
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top