Welke elektrische scooters zijn er momenteel allemaal op de markt?

Heb je helemaal gelijk in.
Actieraduis , daar heeft de regering schijt aan.
Als zij vinden dat jij aan het stroom moet, duwen ze dat zo door je strot.
Maar je heb helemaal gelijk.
Dat brommertje wat je in je avatar hebt is een 2 takt, kijk daar ben ik het wel weer mee eens.
Gewoon de sloop in, slechtste uitvinding wat ze ooit hebben toegestaan.
4 Takt is beter.
Afgezien van het feit dat ook de elektrische auto,s cq alles wat op elektrisch rijd ook zwaar verontreinigd is.
Denk maar aan de centrales die het moeten opwekken.
Maar dat zal je allemaal wel weten, tenslotte gooien ze je dood met die twee takjes.
Af en toe zie je nog een op marktplaats die de hoofdprijs wil.
Amsterdam bijt het spits af ;-) als je begrijpt wat ik bedoel (Hr Bommel) heer van stand.
vrgr
Geert
Post automatically merged:

4slaf44life ook jij hebt gelijk. illuminatie ! lees maar eens hoe die werken.
En ja, met wil altijd sneller dan een ander, met of zonder actieradius.
Maar goed,
En wat dacht je van de tap punten voor elektrisch rijden ?
vrgr
Geert.
 
Last edited:
Zolang het actieradius nog zo laag is dat ik niet op één dag 200km kan rijden blijf ik toch bij de benzinebrommer.

Ik denk dat je dan wel echt een uitzondering bent qua range. Als ik kijk wat ik vroeger reed, dan zou een range van 50km echt ruim voldoende voor mij zijn (en 90% van de tijd 20km a 30km per dag.

Sleutelen en "customisen" blijft toch wel de helft van de lol. Is met elektrische scooters vrij lastig dus zelfs met goede actieradius zou het niet heel aantrekkelijk zijn

Je kan ze toch nogsteeds helemaal custom maken? En sleutelen kan volgens mij ook nog?
 
Als het met de elektrisch rijden bv bij benzine pompen geregeld zou zijn, dan was dat al een hele plus punt.
En 200 km per dag ?
Bas, daar heb je gelijk in volgens mij, dat brommetje hou je geen 200 km op uit.
Daar gaat echt je hol van naar de maan. ;-)
En customisen, och, ik kan mij redden met elektra, maar inderdaad, geen verstand van ? gewoon afblijven en naar de specialist gaan.
En dan bedoel ik niet de fietsenmaker, want die heef er ook geen verstand van (sommigen ! )
Hoofdzaak is wel, als je er aan begint, gewoon de hoofdschakelaar uit zetten
vrgr
Geert
 
Even sleutelen ?
Had ik dat maar eerder gedaan.
Nadat ik de scooter had gekocht, en zelf weer op nieuw had herbouwd, alles zat schots en scheef, was dus uit elkaar gehaald,
terwijl mij door de mensen uit rechtuit te Hollandscheveld prov: Drenthe was verzekert dat de scoot in top staat verkeerde.
De test was nadien prima, de actie radius was zwaar kloten.
Sorry voor het taal gebruik.
Zelfs Emco in Duitsland kon mij niet vertellen waar dat nu aan lag.
Op google de handleiding door gespit en nog niet duidelijk, dus alles door gemeten, en nergens fouten.
De accu,s die ik had ge foto grafeert gaven uit eindelijk de doorslag.
Wat bleek nu, er horen 8 accu,s 12v 40 Ah in de bak te zitten, en geen 12v 20 Ah !
Een tijd geleden was er een Joodse geleerde in Duitsland die zei, je kunt de boeken beter lezen dan verbranden.
Dit voor de wat ouderen onder ons.
Dus nu maar wat gaan zoeken naar een paar goeie blokjes.
Het over schrijven van de scoot ging in een plaatselijke garage, De heren konden het goed met elkaar vinden.
Moraal van het verhaal, vertrouw niemand, maar wees vertrouwd.
Rest mij alleen nog te zeggen, toen ik de scoot ophaalde, waren de banden leeg, wat het afstropen van de band bevorderd,
en de elektrische aandrijving ging in de noodloop, de prik was nagenoeg op !
Praat ik niet over het stalken van deze mensen.
vrgr
Geert
 
Even sleutelen ?
Had ik dat maar eerder gedaan.
Nadat ik de scooter had gekocht, en zelf weer op nieuw had herbouwd, alles zat schots en scheef, was dus uit elkaar gehaald,
terwijl mij door de mensen uit rechtuit te Hollandscheveld prov: Drenthe was verzekert dat de scoot in top staat verkeerde.
De test was nadien prima, de actie radius was zwaar kloten.
Sorry voor het taal gebruik.
Zelfs Emco in Duitsland kon mij niet vertellen waar dat nu aan lag.
Op google de handleiding door gespit en nog niet duidelijk, dus alles door gemeten, en nergens fouten.
De accu,s die ik had ge foto grafeert gaven uit eindelijk de doorslag.
Wat bleek nu, er horen 8 accu,s 12v 40 Ah in de bak te zitten, en geen 12v 20 Ah !
Een tijd geleden was er een Joodse geleerde in Duitsland die zei, je kunt de boeken beter lezen dan verbranden.
Dit voor de wat ouderen onder ons.
Dus nu maar wat gaan zoeken naar een paar goeie blokjes.
Het over schrijven van de scoot ging in een plaatselijke garage, De heren konden het goed met elkaar vinden.
Moraal van het verhaal, vertrouw niemand, maar wees vertrouwd.
Rest mij alleen nog te zeggen, toen ik de scoot ophaalde, waren de banden leeg, wat het afstropen van de band bevorderd,
en de elektrische aandrijving ging in de noodloop, de prik was nagenoeg op !
Praat ik niet over het stalken van deze mensen.
vrgr
Geert
Wat een frustratie zeg....
 
ach gcs100, als je van dieren houd, dan ken je de mensen.
Ik heb nu een redelijk mooie scooter, waar nu in ieder geval niets aan mankeert.
De actie radius is klein, maar voor er bij, boodschappen e.d (40 km ) max .
Alles werkt, alarm, verlichting, knipper lichten, de motoren mooi synchroon , wel of niet x 2.
en geen schade, er is alleen door een nitwit aan gesleuteld.
Nou, deze schade is door mij hersteld, de scoot koste toen iets meer dan 2000 euro.
Ik had en heb hem nu te koop aangeboden, maar het kan nog alle kanten uitgaan.
Misschien hou ik hem ook wel, en ga kijken of ik nu de 20Ah ga vervangen.
Het mooie weer komt nu weer aan, en dan ga ik met mijn tweede liefde op pad, De Tigra 1.8 van von Opel (Cabrio)
Geert
 
Het gaat om soort accu,s niks mis mee, maar niet de goede.
Het moet dus 40Ah zijn.
AGM absorberend glas mat. 12v 40Ah en niet 12v 20Ah
 

Attachments

  • 2766.jpg
    2766.jpg
    111.7 KB · Views: 10
  • 2772.jpg
    2772.jpg
    22.7 KB · Views: 10
Het auto merk Seat is met een mooi model gekomen met erg goede specs i.m.o. https://www.seat.com/casa-seat/en/mo/escooter-125.html

Ik vind de ontwikkeling van de e-scooter wel mooi en bied mooie kansen. De accu's zijn echter nog wel een duur obstakel en zoals gezegd zijn de beste lithium accu's duur. Mijn studie heeft zich verdiept in elektrische auto's en hierbij zag ik ook dat accu's eigenlijk een beetje uit geïnnoveerd zijn. Het is eigenlijk wachten op waterstof en een elektrische scooter met een waterstof brandstofcel.
heroproductimage.resizedViewPort.noscale.assetRootS.jpg


Zijn er hier mensen met goede ervaringen met e-scooters? Ik zit zelf ook een beetje rond te kijken en het mag ook een motorscooter zijn, aangezien deze minder houtje touwtje kwaliteit zijn de het bromsegment.
 
De Vespa heeft wel de beste looks tot nu toe vindt ik persoonlijk. Hoop dat ze in de richting van een Jog of Booster ook iets elektrisch kunnen maken
 
Morgen ontvang ik mijn eerste elektrische scooter Segway E125S :hearteyes:

Ben benieuwd of er ook anderen zijn met deze scooter. Er is over het algemeen vrij weinig community te vinden over (segway) e-scooters.
 
Ik heb ze al wel hier in Den Haag zien rondrijden. Ik denk dat langzaam als er meer eigenaren komen, ze de weg naar de fora ook wel vinden :)
 
Morgen ontvang ik mijn eerste elektrische scooter Segway E125S :hearteyes:
Ik ben geen kenner van elektrische scooters maar het design lijk veel op de NIU.
Mooie scooter met goeie specs.
Veel opties.
Krachtige motor.
Zeer goeie actieradius.

Alleen dit met dit 4G SIM abonnement snap ik niet helemaal, op de website van Segway staat geschreven "2 jaar kosteloos data abonnement, vervolgens tegen betaling te verlengen".
Wat houdt dit in?
 
Ik denk dat het gps systeem via de sim gaat? Waarvoor je dus een abonnement nodig hebt.

3kw is inderdaad wel aardig wat vermogen. En 140km actieradius is ook niet slecht
 
Hier een you tube filmpje over deze scooter , simkaart is inderdaad voor gps signaal , na 4 min gaat het daarover
Post automatically merged:

Ben eigenlijk wel benieuwd hoelang zo'n accu mee gaat , en wat het reviseren dan kost van 2 stuks . Weet 2000 oplaad beurten minimaal , maar als ik bij mijn electr fiets kijk is dat ongeveer 3 jaar , en die accu reviseren kost dan €300. heb dit al èèn keer laten doen , Is maar een accu van 24v en 11 a/h.
Het lijkt me super zo'n electr scooter , maar ja die 3 jaar is ook zo om .
 
Last edited:
Zo had ik nog niet gerekend 4slaf4life , voorbeeld was van mijn fiets , daar haal ik zeker geen 100km mee , eerder 35.
Vroeg het me alleen af wat zo'n revisie nu zou kosten van zo'n accu.
 
Denk dat dat afhankelijk is van hoe groot de accu is, en hoever ´gedateerd´.

Bij veel gereviseerde accu's worden de cellen die end of life zijn vervangen door nieuwe, maar dat komt er in de praktijk op neer dat je dan het accupakket deels/geheel ontmanteld en weer opbouwt.
Bij veel scooters (voorbeeld: de LS E-sourini of AGM E-VX50) bestaat de aanschafprijs van bijv. pakweg 2000,- voor de helft uit de 1000,- kostende accu.

Tenzij je zelf een accu kunt reviseren is het nog maar de vraag of zoiets niet meer kost dan het hele spulletje nog waard is...
 
Heb zelf sinds vorig jaar mei de Niu mqi+ sport lite(1841km gereden momenteel). hele fijne scooter. Door dat dit eigenlijk een sport + is met een late accu(voorraad model)
kan deze op modus 2 36 km(32 echte). Wat erg fijn is is dat hij heel soepel en stabiel rijd en zeer vlot optrekt.
Nadeel is dat de accu niet altijd "wakker" is en soms dus bij het aan zetten van 100% naar 0 loopt. Dan kan ik even de check knop in houden en komt hij weer op. Soms ook niet. Dan moet hij een paar tellen aan de lader en hij is er weer. Daar schijnt nog een update voor te komen(OTA).
Komt vrij vaak voor lees ik geregeld op de Niu fb sites. Verder zeker een fijne scooter die prima 60 km ver kan komen met deze temperaturen).
Wel grappig is dus dat ik een 2Takt neos bezit een 4 Takt AGM retro en een elektrische Niu.
 
Wat ik mij nou afvraag is.

Wanneer ik een elektrische step neem voor 1000 euro zit er los van de banden en remmen geen onderhoud aan tot de accu dood is.
Bestel je een elektrische scooter bij bijv lasouris of soortgelijke scooterboeren, verplichten ze je onderhoudsbeurten te laten doen om je garantie te behouden.
Een of ander lulverhaal over motor kalibreren en uitlezen blabla.
Wat zon scooter qua onderhoud net zo duur maakt als een injectiescooter. Een scooter die 1 op 40 rijdt en eigenlijk amper duurder is dan elektrisch rijden.
Dan zie ik persoonlijk weinig voordeel op de afwezigheid van dat irritante 4takt geluid na.
 
Last edited:
als je kijkt naar brandstof kosten scheelt het een boel. Ik kan 60 km rijden voor laten we zeggen 40 cent oid(precies weet ik niet nooit uitgerekend)
Zou je die 7 euro voor een volle tank per week (vanuit gaande dat je veel rijd) komt je op 336 uit. onderhoud voor een elektrische scooter zit voor een "grote" beurt om en na bij de 100 euro per 3000 km. Dat valt mee lijkt me. De kosten voor de benzine vallen een heel eind weg. en als je zorgt dat de accu voldoende vol zit dan kan je altijd rijden. ik gebruik hem vooral voor naar het werk(10 km heen 10 terug en andere stukken zoals naar de winkel/centrum e.d) en laad hem op mijn werk. Dus dat kost mij niks. Hou je van toer ritjes zoals ik dan kan je er een scooter bij naast op benzine er bij hebben. want die kan ik even tanken en verder. onderhoud aan de scooters(benzine) doe ik zelf want dit zijn oude scooters en als je weet wat je doet kost het niet erg veel. Zijn allemaal overwegingen.
 
Back
Top