Welke elektrische scooters zijn er momenteel allemaal op de markt?

Bas

Administrator
Staff member
Ik was benieuwd welke elektrische scooters of brommers er momenteel nu allemaal op de markt zijn of wat er aan gaat komen.

Zelf had ik natuurlijk de Vespa Elettrica gezien, mooi maar duur:


1605215170693.png

Ik kwam laatst van Nederlandse bodem Brekr tegen:


1605215272158.png

En de NIU NQi GT, volgens mij gebruiken de "deelscooter" fabrikanten NIU's? https://www.niu.com/nl/product/n-gt/

1605215543872.png


Ben dus benieuwd welke scooters er nog meer op de markt zijn gekomen, welke van een goede kwaliteit zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Nou dat is niet helemaal waar, ik heb me daarin verdiept, het is de samenstelling van opbouw.
Ik heb in mijn scoot 8x12v20Ah van AGM twee motoren een of twee aanzetten is geen probleem, 2 is boost stand.
Op een kan ik behoorlijk ver komen voor een scooter die 140 kilo weegt met een motor.
Deze accu,s zijn voor zien van andere technieken die normaal in lood accu,s zitten.
Het gaat mij te ver om dat hier allemaal uit te leggen, Dat kunnen die jongens allemaal beter dan mij.
Maar een van die dingen is dat er een soort glasmat tussen de cellen zit, die het verouderen tegen gaat enz enz.
Als je de accus de noodzakelijke aandacht geeft en goed onderhoud, en een goede lader koopt, gaan ze bijzonder lang mee.
En Bas met deze offset draai ik 50 km met deze zware scoot op een motor.
Het is een ander verhaal als je met twee motoren gaat, wat dat is immers voor een boost .
Dus moeilijk begaan baar weggedeelten en heuvels enz daar gebruik ik de boos knop voor.
Ik vindt dat de oplaad punten zeer mager verdeelt is.
Als ik al ergens moet eten en drinken om tussen tijds de accu,s op te laden, denk ik wat een bekrompen land leven we toch.
Bij de anwb en plaats waar ik woon, kan je gratis de scooter opladen, een grote fietsen stalling staan wel 10 oplaad plekken.
alles gratis en voor niets, bewaakt en onbewaakt, kost niets, daar voor heb ik een tweede lader altijd bij mij.
Dat is het enige wat je zelf moet hebben.
Maar het gaat voor onderweg, want daar liggen de punten te ver uiteen.
Maar verschil in accu,s mwha, valt best mee.
Gewoon even in de materie in lezen.
suc6
Geert
 
Nou dat is niet helemaal waar, ik heb me daarin verdiept, het is de samenstelling van opbouw.
Ik heb in mijn scoot 8x12v20Ah van AGM twee motoren een of twee aanzetten is geen probleem, 2 is boost stand.
Op een kan ik behoorlijk ver komen voor een scooter die 140 kilo weegt met een motor.
Deze accu,s zijn voor zien van andere technieken die normaal in lood accu,s zitten.
Het gaat mij te ver om dat hier allemaal uit te leggen, Dat kunnen die jongens allemaal beter dan mij.
Maar een van die dingen is dat er een soort glasmat tussen de cellen zit, die het verouderen tegen gaat enz enz.
Als je de accus de noodzakelijke aandacht geeft en goed onderhoud, en een goede lader koopt, gaan ze bijzonder lang mee.
En Bas met deze offset draai ik 50 km met deze zware scoot op een motor.
Het is een ander verhaal als je met twee motoren gaat, wat dat is immers voor een boost .
Dus moeilijk begaan baar weggedeelten en heuvels enz daar gebruik ik de boos knop voor.
Ik vindt dat de oplaad punten zeer mager verdeelt is.
Als ik al ergens moet eten en drinken om tussen tijds de accu,s op te laden, denk ik wat een bekrompen land leven we toch.
Bij de anwb en plaats waar ik woon, kan je gratis de scooter opladen, een grote fietsen stalling staan wel 10 oplaad plekken.
alles gratis en voor niets, bewaakt en onbewaakt, kost niets, daar voor heb ik een tweede lader altijd bij mij.
Dat is het enige wat je zelf moet hebben.
Maar het gaat voor onderweg, want daar liggen de punten te ver uiteen.
Maar verschil in accu,s mwha, valt best mee.
Gewoon even in de materie in lezen.
suc6
Geert
Hoelang zal zo een accu meegaan?
 
Welke voordelen heeft lithium als scooter accu tov conventioneel. Bedoel een range van een km of 50 is toch voldoende?
Lithium zijn wel een stuk duurder maar kunnen meer laadcycli aan en gaan dus langer mee.
Wanneer men de extra prijs van Lithium tov Lood afzet tegen de levensduur kom je met lithium gunstiger uit ondanks de hogere prijs
Lithium mag men dieper ontladen, heeft dus met dezelfde accu capaciteit (uitgedrukt is Ah) een groter bereik.
Een lithium accu is vele malen lichter dan een vergelijkbare loodaccu wat ook weer een positieve uitwerking kan hebben op het bereik.
 
Dat ligt aan een aantal factoren, bij een elektrische scooter, en ook bij andere voertuigen is de banden spanning belangrijk.
Zeer belangrijk zou ik zeggen.
Onderhoud van de accu,s goed opladen en ontladen zeer belangrijk voor de levens duur.
Als de prik bij mijn scooter opraakt, grijpt de kontroller in, ik heb er dus twee, (Emco Twin ) daar hoef je je ook geen zorgen over te maken,
Mijn lader is er een van het type BatteryLab, wel een dure, maar deze laad dus verschillende accu,s Li/Po lood/zuur enz.
En de juiste lader bij de juiste scooter, die van mij gaat over op druppel laden, ook belangrijk.
Bij ons in het dorp ging een tijdje de fietsen afdeling in de brand, om dat de eigenaar dacht dat je alle Li/Po de zelfde lader gebruikte.
De bmi van deze accu,s kunnen alleen de lader aan die bij gevoegd is, dat is voor lood/zuur van minder belang.
Ook heb ik een wind scherm, lucht weerstand, wat ook niet echt helpt bij veel wind.
al deze factoren spelen een rol, opladen wanneer het maar kan, en over laten gaan op druppel laden.
Een loodzuur accu wil alleen maar geladen worden, vandaar dat er in auto,s altijd een dynamo aanwezig is.
Dus , alles is eindig, vandaar uit bekeken, de zon houd ook een keer op, en wel over een paar miljard jaar.
Waar praat men over, alles is eindig.
Ik kan rustig vertellen dat deze offset van mij het goed doet, het hangt gewoon aan hoe behandel ik mij offset.
ook Li/Po en andere batterijen houden op, denk aan je telefoon.
Het is maar waar je lithium voor gebruikt, maar ook dat is eindig.
En het prijs verschil maakt tegenwoordig niet meer zoveel uit.
Maar goed, het is dus de opbouw van de accu,s, zijn ze gesloten dus onderhoudsvrij, en alle dingen die ik hier heb neer geplengd.
Wil ik alleen nog kwijt dat ik 8 accu,s AGM 12/20 heb maal a,70 euro, daar koop je wel twee Lithium,s voor
dat ik onderweg moet prik halen, mhwaaa,
Tot slot, de wet van ohm geeft juiste weergave, alleen niet in Euro,s.
Geert
 
Nog even voor KKD, Ik heb een Opel Tigra cabriolet van 2005.
Je kunt wel nagaan dat ik daar niet veel mee rij.
Hij staat bij mij in de garage onder het huis, daar heb ik wat extra ge- randaarde stop kontakten ge- realiseert.
In mijn Tigra heb ik het dasboard kastje een aansteker bus gemaakt die direct op de accu,s is gemonteerd.
als ik een tour tocht heb gemaakt met de Cabrio club, gelijk aan gesloten op mijn druppel lader.
Immers een lood/zuur accu wilt voeding, de accu, is in top conditie (al vanaf 2005)
Het openen van het dak en koffer deksel gaat allemaal elektrisch.
Ik wil er maar mee zeggen KKD, dat , hoe ga je met accu,s om, en voor al lood accu,s
Deze regel geld voor alle accu,s, en daar schort het bij de meeste gebruikers aan.
VrGr
Geert
 
Zo nu en dan bekijk ik het elektrische aanbod van batterij scooters bij de grote aanbieders. Zijn er betaalbare pareltjes bekend? NIU? Of toch...?
Groet,
 
Ze worden elke keer beter, de actieradies ook steeds groter, de techniek staat voor wat dat betreft niet stil.
Segway en Vespa oa zitten allemaal in de wat duurdere segment.
De kracht van reclame is herhalen, de fabrieken lullen je de oren van de kop, en ze zullen er ook wel dicht bij blijven, maar toch ?
Als je voor een 2e hands gaat, uitproberen ! laat de eigenaar de banden pompen wat de fabriek voor schrijft, laat de accu,s vol laden.
en controleer alles op functie, en ga kijken hoe ver je kan rijden.
koop je een volgens de winkel nieuw, dit consept kennen de meeste fietsen handelaren niet echt goed, dus je moet zelf goed opletten.
Ik heb het gedaan voor de handigheid, ik heb ook wel een fiets, met twee accu,s links en rechts van de bagagezit.
De milieu eisen van nu interesseert mij geen biet, ze drukken je toch alles door het strotje.
Dus Harrr steek je licht op.
vrgr
Geert
 

voor de liefhebbers van elektrische scooters.
en lees vooral lithium,s accu,s ze zijn vooral gevaarlijk als je er mee gaat klooien.
Daar om zijn agm accu,s voor mij het veiligst .
Geen bom effect.
Geert
 
Oei, ik heb eens zelf de scooter samengesteld maar als je er een extra batterij erbij koopt, ben je 790 Euro extra kwijt.
De scooter met 1 batterij kost 1495 Euro, dit betekent dat de hele scooter zonder batterij maar 705 Euro zou moeten kosten.
Of de extra batterij is, relatief gezien, erg duur of de scooter exclusief batterij is extreem goedkoop.
Bij dit laatste twijfel ik toch een beetje aan de kwaliteit.
 
Ja dat is ook zo, ik kan bij de chinees een 24v20aH kopen voor 168 euro (om ge rekent)
Daar heb ik er twee van nodig, als oud brandweer man (laatste jaren bevelvoerder) ben ik zeer huiverig voor deze soort accu,s
De accu,s zijn haast niet te blussen.
Denk maar aan een acetyleen fles, een aparte tik tegen de fles, en hij ontleed ter plekke.
Ik heb ze in mijn opleiding als een raket de lucht in zien vliegen, en deze wil je niet op je kneitert hebben.
Ok, ik weet wat meer van gevaarlijk stoffen, maar ook de jaren dat ik in Boekelo op de camping stond, waren er mensen die even gas gingen tanken voor koken of verwarmen (autogas) wat echt niet mocht ! deden ze toch, lekker goedkoop.
pure onkunde,
En Sparky, deze knapen die het op youtube laten zien, zijn echt hele knappe techniekers, dat zij ons zo voorlichten.
Vandaar dat ik ondanks de tekortkomingen voor AGM ga, dan maar tussen tijds prik halen.
En laat de lader mooi druppelen.
Emco is een Duits merk, de bouw kwaliteit is goed, veel plastic, maar alle plastic is kunststof, maar alle kunststof is geen plastic.
Twee moteren x1000 Wht, voorwiel is boost, dus sporadisch gebruiken, stop licht enz
Hebben jullie er een beeld bij, actieradius boost 25 / enkel 40 daar bij vermeld ik wel dat de 25 is afgelegd met enorm veel heuvels en wind en twee motoren, zo weer een lang epistel van mij.
vrgr
Geert

$_84(1).JPG
 
Zolang het actieradius nog zo laag is dat ik niet op één dag 200km kan rijden blijf ik toch bij de benzinebrommer.
 
Sleutelen en "customisen" blijft toch wel de helft van de lol. Is met elektrische scooters vrij lastig dus zelfs met goede actieradius zou het niet heel aantrekkelijk zijn
 
Back
Top