Welke Electrische scooter.

Meissiexx

New Member
Hallo allemaal,

Ik open een nieuw topic omdat wij niet zo goed meer weten wat wij moeten kopen.


Mijn moeder is slecht te been en heeft altijd een benzine snorscooter gereden. Maar vanwege altijd moeite om de scooter aan te krijgen ( aantrappen).
Willen hun nu een elektrische scooter aankopen.

Wij hebben al veel op internet rond gekeken. En komen vele merken langs. Ook vele merken waar wij nog nooit van gehoord hebben.

Wij zijn bij 1 winkel geweest en hebben wij proef gereden op de agm goccia (kleine model).
Formaat sprak ze zeer aan. Vanwege de handigheid en dat het makkelijk in hun schuurtje te zetten is.

Onze vraag hierbij is.

Wat zijn nou de betere merken e-scooters en kunnen jullie ons 1 aanraden?


- kleiner formaat (licht gewicht)
- goed merk
- degelijk gebouwd
- betrouwbaar
Post automatically merged:

Bedankt alvast
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

alles heeft zn voors en tegens.

veel electrische scooters zijn chinees (van nieuwe chinese merken)

bekendere merken zoals NIU staan kwalitatief beter bekend, maar dat vertaalt zich ook in de prijs.
over het algemeen zijn electrische scooters zeer betrouwbaar, wegens gebrek aan veel bewegende (onder)delen t.o.v. een brandstof scooter.

AGM valt in dezelfde categorie als merken als La Souris, Pronto en Baotian, en heeft net als deze merken een wisselende betrouwbaarheid (de een heeft er jaren plezier van, de ander ervaart vooral ellende) waarbij het van de verkoper (en diens service) afhangt of het een goede koop is.

is er een goede scooterzaak in de buurt? (i.v.m. slecht ter been zijn wil je service dicht bij huis)
NIU en IVA hebben een goede reputatie (NIU kun je ook op je telefoon terugvinden, mocht ie weg zijn).
super soco (bekend van die deelscooters van go sharing) is minder bekend, maar kan (hangt af van wat er te krijgen is) ook een goede optie kan zijn, als ze kleine handige modellen hebben.
 
Als kickstarten het enige probleem is kan je ook de startmotor te laten repareren
Nee is niet het enige probleem. Op scooter wat ze nu heeft kan ze niet vertrouwen. Omdat de kickstart dan wel dagen doet en dan in eens niet. En is al vaker nagekeken. En dan moeten wij haar elke keer ophalen of komen om scooter aan te trappen. En de scooter is gewoon te zwaar.
Post automatically merged:

alles heeft zn voors en tegens.

veel electrische scooters zijn chinees (van nieuwe chinese merken)

bekendere merken zoals NIU staan kwalitatief beter bekend, maar dat vertaalt zich ook in de prijs.
over het algemeen zijn electrische scooters zeer betrouwbaar, wegens gebrek aan veel bewegende (onder)delen t.o.v. een brandstof scooter.

AGM valt in dezelfde categorie als merken als La Souris, Pronto en Baotian, en heeft net als deze merken een wisselende betrouwbaarheid (de een heeft er jaren plezier van, de ander ervaart vooral ellende) waarbij het van de verkoper (en diens service) afhangt of het een goede koop is.

is er een goede scooterzaak in de buurt? (i.v.m. slecht ter been zijn wil je service dicht bij huis)
NIU en IVA hebben een goede reputatie (NIU kun je ook op je telefoon terugvinden, mocht ie weg zijn).
super soco (bekend van die deelscooters van go sharing) is minder bekend, maar kan (hangt af van wat er te krijgen is) ook een goede optie kan zijn, als ze kleine handige modellen hebben.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Aan de hand van jou reactie zijn wij na een niu dealer geweest vanmorgen.
Tot nu toe bevalt mijn moeder de agm het beste vanwege het gewicht en de grote banden enz. Niu heeft ze ook meerdere modellen geprobeerd. Niu mqi vond ze dat haar benen erg opgetrokken zat omdat de opstap erg hoog is en zadel redelijk laag. Niu gt pro kreeg ze de scooter met geen mogelijkheid op de standaard. Winkel gaf ook aan als ik het goed uitleg dat zwaartepunt verkeerd zat. Hun hebben hier zelf ook moeite mee.


Dinsdag wil ze nog kijken bij de super soco bestaat een mini model van.

En anders word het toch de agm goccia
En dan maar hopen dat ze er veel plezier van heeft haha
 
Last edited:
Als de AGM goccia t beste bevalt, is dat de beste keus.
I.c.m. een adresje voor t onderhoud dicht bij huis, zal t wel goed komen...
 
Ga nou gewoon voor een elektrische. Amper onderhoud en de prijzen zijn acceptabel. Zoals ZNEN schrijft: lekker dicht bij huis een scooter kopen, en daar eventueel voor onderhoud en reparatie brengen.
 
Misschien is een Piaggio One een optie, als je moeder er tenminste op past.
Het is een relatief klein/licht scootertje en eigenlijk een elektrische Piaggio Zip
Piaggio is een bekend merk scooter en heeft een goede ondersteunende organisatie achter de dealers.
Dus komt de dealer er zelf niet uit kan hij altijd terugvallen op de Piaggio organisatie.
Piaggio dealers zijn ook goed vertegenwoordig in Nederland dus waarschijnlijk ook eentje bij jullie in de buurt.
In die Chinese popup merken heb ik minder vertrouwen als het gaat om service, onderhoud duurzaamheid en kwaliteit.

Edit: Ik heb even op internet gekeken en ik vond toch wat nadelen.
Het eerste nadeel van deze scooter is wel dat de actieradius maar 55 km bedraagt, erg weinig dus, het voordeel is wel weer dat de accu uitneembaar is.
Een tweede nadeel vind ik de prijs, ik zie bedragen van 2699 maar dit is de 25 kmpu versie, wil je de 45 kmpu versie is die gelijk 500 Euro duurder.
 
Last edited:
Vrienden van mij hebben een Niu gekocht. Zijn er nu na een half jaar nog enorm tevreden mee. Qua range is het goed om te kijken wat bij het gebruik past. Maar ik zou ook voor de wat bekendere merken gaan, ook al zijn die wat duurder.
 
Deze Segway E110SE Lijkt me ook niet verkeert.
https://centralscooters.nl/segway/e...CsotHnyflq0t4cvOVu8z5ySBf203q7NQaAkgDEALw_wcB

Niu gt pro kreeg ze de scooter met geen mogelijkheid op de standaard.
Het op de standaard krijgen van een brommer of motor is vaak een kwestie van de goeie techniek toepassen.
Het beste is gewoon de scooter goed recht te houden.
Linker hand aan het linker handvat van het stuur.
Rechter hand aan het beugeltje bij de kont van de scooter.
Met je rechterbeen het heveltje licht naar beneden drukken totdat beide benen van de standaard tegen de grond tikken.
Dan gewoon met je rechter been op het heveltje met je volle gewicht gaan staan en tevens een heel klein beetje aan de beugel van de kont trekken om een beetje stabiliteit te krijgen.
Als je het goed doet hoef je helemaal geen kracht te zetten.
Ik zie wel eens mensen hun scooter op de standaard zetten alsof ze aan een dood paard staan te trekken, wat helemaal niet nodig is.
 
@Meissiexx ,
ik heb net even de website van AGM bezocht.
Deze AGM Goccia scooter is vanaf 1599 Euro beschikbaar met de standaard 20 ah accu en een maximaal bereik van 60km in de snoruitvoering.
De snor uitvoering upgraden naar een accu van 30ah en max. bereik van 75 km kost 1899 Euro, dus gelijk 300 Euro meer.
De bromvariant is niet leverbaar met de 20ah accu enkel met de geupgrade 30ah accu dus de brommervariant kost dus 1899 Euro en een maximaal bereik van 45 km.

Het maximaal aantal kilometers is ook nog een indicatie van de fabrikant en dus gemeten onder de meest gunstige omstandigheden. (Dus niet op de sportstand waar men meestal in rijdt).
Ik denk dat je in de praktijk hier nog eens 10 tot 15 km van moet aftrekken vooral als de accu al wat ouder wordt
Dat betekent dus als je moeder kiest voor de bromvariant ze 1900 Euro mag neertellen voor een brommertje dat misschien maar net de 30 a 35 km per lading redt en dan komen er nog misschien de in bedrijfstellingskosten bij, die in Nederland vaak geteld worden
 
Ik kijk ook geregeld naar elektrishe scooters.
Het plan is om er binnen 2 jaar een te kopen.
Ook al ken ik mezelf en zou het zomaar kunnen dat ik spontaan gewoon zon ding haal.
Ik kijk dan ook relatief veel naar reviews.
En Segway komt daar toch steeds heel goed uit.
Beest van een scooter die E110SE
De tegenhanger van de AGM Goccia is wellicht heel interessant.
Goede reviews. best getest her en der.
Klein, licht en relatief grote banden en voor zover ik zie een veel beter bereik dan de AGM.
Prijs nu nog met een cashback van 300 maakt deze scooter 1500 flappen.
Als het een tweezitter was dan had ik deze per direct gekocht.
 
Back
Top