Welke drukveer bij 8.5g rollen

Jonas2000

Member
Beste mensen ik heb dus een peugeot speedfight 4 4takt ik heb de rollen veranderd naar 8.5g rollen van malossi hij heeft nu een hogere top maar hij trek pas goed door vanaf 45-50km naar de top snelheid nu is mijn vraag hoe kan ik gelijk van 0km een snelle doortrek hebben naar de top en welke onderdelen zou ik dan moeten bestellen?
 
Advertisement - register to remove this

trekveren voor de eerste 20-25kmph, daarna ligt alles aan de rollen en variateur.

Als je de eerste 20a25kmph meer toeren wilt kun je er wat strakkere trekveren in doen.
Daarna doen vooral de rollen het werk, wil je meer toeren moeten er lichtere rollen in doen

Een sport variateur is eigenlijk alleen maar om dipjes weg te halen. Is bij veel scooters niet echt nodig

Een drukveer is voor gashername. Oftewel als je bv 50 gaat, het gas dicht doet en een seconde later weer open. Komt hij niet goed op toeren is je drukveer te slap


Met deze info zou je zelf uit moeten vogelen wat het beste is voor jouw scooter. Het is onmogelijk om te zeggen wat het beste is en er zijn geen onderdelen waar je simpelweg sneller door gaat (behalve een grotere cilinder, maar die moet je dan ook weer afstellen)
 
trekveren voor de eerste 20-25kmph, daarna ligt alles aan de rollen en variateur.

Als je de eerste 20a25kmph meer toeren wilt kun je er wat strakkere trekveren in doen.
Daarna doen vooral de rollen het werk, wil je meer toeren moeten er lichtere rollen in doen

Een sport variateur is eigenlijk alleen maar om dipjes weg te halen. Is bij veel scooters niet echt nodig

Een drukveer is voor gashername. Oftewel als je bv 50 gaat, het gas dicht doet en een seconde later weer open. Komt hij niet goed op toeren is je drukveer te slap


Met deze info zou je zelf uit moeten vogelen wat het beste is voor jouw scooter. Het is onmogelijk om te zeggen wat het beste is en er zijn geen onderdelen waar je simpelweg sneller door gaat (behalve een grotere cilinder, maar die moet je dan ook weer afstellen)
Ik ben wel te vreden met de topsnelheid maar ik wil dat ie snellen van 0km gelijk naar de topsnelheid gaat ik heb aan iem gesvraagt en hij zei zet er een witte malossi drukveer in kan dit kloppen ?
 
ja dat kan we een positief verschil maken. Maar verwacht geen magie. Het blijft een 50cc 4t.

Zou er dan trouwens meteen witte trekveren in doen. Die dingen maken echt een groot verschil
 
Hier ook goede ervaring met witte drukveer. Denk wel dat je dan ook in ieder geval iets lichter moet in de rollen of niet @4slaf4life ? Heb zelf 6,5 Gr witte drukveer en Omega goud trekveren.

Hier overigens een heel leerzaam kanaal:
 
Ja lichtere rollen helpen waarschijnlijk ook wel met optrekken, 8,5gr is best zwaar. Maar dat verschilt echt heel erg per scooter (ik heb zelf 8gr) en de rest van de setup. Rollen zijn eigenlijk de laatste stap van het afstellen (zo heb ik dat iedergeval altijd gedaan) En het zou ook wel kunnen dat je met iets lichtere rollen toch wel top in gaat leveren
 
Ja lichtere rollen helpen waarschijnlijk ook wel met optrekken, 8,5gr is best zwaar. Maar dat verschilt echt heel erg per scooter (ik heb zelf 8gr) en de rest van de setup. Rollen zijn eigenlijk de laatste stap van het afstellen (zo heb ik dat iedergeval altijd gedaan) En het zou ook wel kunnen dat je met iets lichtere rollen toch wel top in gaat leveren
Ja maar ik wil mijn 8.5g rollen behouden voor de top snelheid helpt de witte drukveer een witte trekveertjes dan nog bij vanaf stilstand sneller wegtrekken?
 
trekveren voor de eerste 20-25kmph, daarna ligt alles aan de rollen en variateur.

Als je de eerste 20a25kmph meer toeren wilt kun je er wat strakkere trekveren in doen.
Daarna doen vooral de rollen het werk, wil je meer toeren moeten er lichtere rollen in doen

Een sport variateur is eigenlijk alleen maar om dipjes weg te halen. Is bij veel scooters niet echt nodig

Een drukveer is voor gashername. Oftewel als je bv 50 gaat, het gas dicht doet en een seconde later weer open. Komt hij niet goed op toeren is je drukveer te slap


Met deze info zou je zelf uit moeten vogelen wat het beste is voor jouw scooter. Het is onmogelijk om te zeggen wat het beste is en er zijn geen onderdelen waar je simpelweg sneller door gaat (behalve een grotere cilinder, maar die moet je dan ook weer afstellen)
hier had ik alles mooi voor je op een rijte gezet.
Drukveer is vooral voor gashername, maar heb ook wel in de praktijk gezien dat je er meer vermogen door kan krijgen
 
hier had ik alles mooi voor je op een rijte gezet.
Drukveer is vooral voor gashername, maar heb ook wel in de praktijk gezien dat je er meer vermogen door kan krijge
Post automatically merged:

Pr
hier had ik alles mooi voor je op een rijte gezet.
Drukveer is vooral voor gashername, maar heb ook wel in de praktijk gezien dat je er meer vermogen door kan krijgen
Prima dank je wel man echt! Ik zal maar eerst de witte drukveer en witte trekveertjes van malossi proberen.
Post automatically merged:

hier had ik alles mooi voor je op een rijte gezet.
Drukveer is vooral voor gashername, maar heb ook wel in de praktijk gezien dat je er meer vermogen door kan krijgen
 
Last edited:
Back
Top