welke cilinderkit op orginele krukas

stimpz

Well-Known Member
heyhoi
ik ben benieuwd of er een cilinder (50 snel of 70) bestaat die op een orginele krukas kan van min. hor. zodat m´n krukas net naar de klote gaat

greedz stimpz

Advertisement - register to remove this

dus je wil dat je krukas net kapot gaat?:D

je moet gewoon een milde cilinder kopen, denk aan DR50 e.d.
op een 70cc of hoogtoerige 50 is het sowieso altijd beter een andere krukas te monteren.

jeuh wat zijn we weer grappig

@ ts , een andere krukas heb je gewoon altijd nodig wil je het veilig spelen , zelfs op een laagtoerige 70cc kan het foutgaan , KAN , het hoeft niet , maar als het fout gaat dan kost het je 2x zoveel geld

je kan denken aan gietijzeren 50/70 cilinders, met oa dr50 of dr70 kun je prima met een std krukas rijden, miss wel ff je lagers vervangen. ga je richting rode top dan zou ik wel een andere krukas aanraden, alhoewel sommige mensen op het forum zelfs met een rode top op een std krukas al duizenden kilometers hebben gemaakt, het is maar net hoe de staat van je krukas/lagers is en hoeveel km het al heeft gemaakt

DME3 said:
Hij vraagt om z'n as naar de zak te helpen, wij antwoorden alleen maar....
Op een kansloze vraag, hoort gewoon een kansloos antwoord :rolleyes:

en bij deze heb je een warning te pakken, als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan liever niks, grappig ben je namelijk niet.

maximalistixx said:
je kan denken aan gietijzeren 50/70 cilinders, met oa dr50 of dr70 kun je prima met een std krukas rijden, miss wel ff je lagers vervangen. ga je richting rode top dan zou ik wel een andere krukas aanraden, alhoewel sommige mensen op het forum zelfs met een rode top op een std krukas al duizenden kilometers hebben gemaakt, het is maar net hoe de staat van je krukas/lagers is en hoeveel km het al heeft gemaakt

het is onzin om te zeggen dat een std krukas een DR70 wel aankan maar dat de lagers dat niet kunnen, ik rij @ races alleen maar met gewone c-3 lagers...

de krukas gaat eerder stuk dan de lagers ,het is gewoon onverstandig om met std krukas en 70cc te rijden ...

Inderdaad, het is slimmer om met een andere krukas te nemen dan de std. Ik reed ook een tijdje met athena 70 cc met yasuni r op me std krukas maar dat was ook echt kiele kiele. Het kon eigenlijk elk moment misgaan :)

Speel het veilig, en neem een andere krukas.. :rolleyes:

Maar als je zo graag een std krukas wil houden zou ik gewoonweg geen andere cilinder halen.... Tis mijn mening maar :)

DME3 said:
Hij vraagt om z'n as naar de zak te helpen, wij antwoorden alleen maar....
Op een kansloze vraag, hoort gewoon een kansloos antwoord :rolleyes:
sorry hoor ik vraag wat voor snele cilinder er op een orginele krukas kan zonder dat je je krukas naar de klote helpt maar ik vindt het een beetje zwak dat julli er zo op andwoorden in ieder geval bedank kom ik er wel op een andere manier achter

Renovatio said:
Dat is behoorlijk veel, dan zou ik al helemaal een nieuwe krukas hale als je andere cil neemt..
owkee na ik heb meer geen zin om die krukas te vervangen omdat ik het nog nooit gedaan heb drm zocht ik een cilinder die eronder kan zonder de krukas te vervangen

stimpz said:
owkee na ik heb meer geen zin om die krukas te vervangen omdat ik het nog nooit gedaan heb drm zocht ik een cilinder die eronder kan zonder de krukas te vervangen

Kijk iedereen denkt dat het lastig is om het te vervangen maar dat is het juist niet haha, of je laat het gewoon doen.

Of je leest erover hoe en wat moet en klaar is kees.... Zelf ook gedaan...
Succes!!

stimpz said:
maar er is echt geeneen cilinder die eronder kan???

Kijk weetje, je kan proberen. Gewoon een laagtoerige cilinder nemen met bv een shot. Is namelijk ook laagtoerig..
Maar er zitten nu eenmaal risico's aan verbonden. Zeker nu je al 10000 km erop heb zitten met je std krukas...

Het is het proberen waard maar ik heb je bij deze gewaarschuwd :rolleyes:

stimpz said:
sorry hoor ik vraag wat voor snele cilinder er op een orginele krukas kan zonder dat je je krukas naar de klote helpt maar ik vindt het een beetje zwak dat julli er zo op andwoorden in ieder geval bedank kom ik er wel op een andere manier achter
Dan heb ik gewoon je vraag verkeerd begrepen. Zoals ik die las, was het net of je wel degelijk je as kapot wou... Staat ook zo in je startpost btw

stimpz said:
heyhoi
ik ben benieuwd of er een cilinder (50 snel of 70) bestaat die op een orginele krukas kan van min. hor. zodat m´n krukas net naar de klote gaat

greedz stimpz

Maar goed, zoals gezegd is het beter om je as te vervangen door een steviger model. De stnd is niet bepaald gemaakt om erg hoge toeren aan te kunnen of om er een 70cc op te plaatsen. Waarom dit is, heeft Melf denks al gezegd of kun je vinden met de search(het heeft met je big end te maken :! ) .

Je kunt het altijd wagen om er een snellere cilinder op te plaatsen. Maar als je as het begeeft, zal er meer stuk zijn dan de as alleen.

Een krukas plaatsen lijkt mss wel moeilijk, maar met een beetje handigheid moet het wel lukken. Desnoods ff met je pa of een vriend doen ofzo.

Nogmaals m'n excuus dat ik je post verkeerd begreep, no offence intended :*

@renovatio: een shot is nu niet bepaald laagtoerig te noemen, is 1 van de betere middeltoerige uitlaten (werd heel vroeger zelfs op evo's gebruikt :p ).

Last edited:
Back