Dank je wel voor je reactie Heinz,Is gewoon Kymco 4t, in de basis hetzelfde als GY6 en 139QMB.
47mm oftewel 72cc is heel gebruikelijk. Dan kan je ook de originele kop blijven gebruiken. Goed afgesteld blijft dat lang heel en win je toch aardig wat trekkracht en circa 10 km/h.
Voor de grotere cilinders heb je een bijpassende kop nodig. Die sets zijn duurder en gaan ook eerder stuk. Uiteraard kan je er wel meer vermogen uithalen. Het is maar net wat je ermee wilt.
Het wordt zelfs nog veel leukerVoor zover ik weet past een gy6 cilinder gewoon op een New dink. Wie zegt dan dat het niet kan?
Hoe groter je cilinder hoe zwaarder je je krukas belast. Tevens is bij 90cc de boring zo groot dat het allemaal maar net in het carter past. Je hebt minder 'vlees' over rondom de cilinderwand en dat heeft z'n weerslag op de betrouwbaarheid. Voor zover ik weet is 50mm boring 85cc en daar heb je dus een bijpassende kop voor nodig. Zit die erbij?
Overigens hoort hij met 50cc ook normaal te rijden, er zal nu wel wat mis mee zijn.
Dat denk ik ook.Overigens hoort hij met 50cc ook normaal te rijden, er zal nu wel wat mis mee zijn
En wat kost de verzending? Iets van 50 euro zeker?Het wordt zelfs nog veel leuker
€ 23,95 voor een 50mm boring met kop en pakkingen en al. (Ali zegt 100cc maar ga uit van 85cc)
Hoe het kan (Ali) geen idee maar ga het wel proberen.
Misschien heb ik straks een kat in de zak gekocht maar dat zie ik dan wel weer.
Voor €23 kan ik het nog eens doen en misschien is het wel wat en moet ik het wat beter afwerken.
Nee in spoeltop staan beide kleppen even gelijk open. Verhaal klopt.Dat is toch alleen met een 2-takt? Met een 4 takt zit je uitlaat klep potdicht op het moment dat er een nieuw mengsel is lijkt me.
Sproeierset is al besteldEen "Sport" uitlaat op een 4 takt is eigenlijk alleen maar voor het geluid. (Houd er ook rekening mee dat je de sproeier moet aanpassen)
DuidelijkCilinder spoeling/overlap werkt juist beter met een goede doorstroom.
Het punt is dat de overlap van de inlaat de verbrandde gassen de cilinder uit geblazen worden, en wat extra frisse lucht en benzine de cilinder in. Dat werkt natuurlijk ook stukken beter als de uitlaat al die lucht goed door laat stromen.
Het is geen tegendruk wat je nodig hebt, het is druk.
Als je uitlaat uit komt op een pijp die net zo groot is als de uitlaatklep, word de drukgolf doorgezet, en helpt het met de werking. Als je een hele grote pijp gebruikt, valt de druk meteen weg, dus word de werking weer een stuk slechter. (Daarom heb je dan ook vaak een grotere sproeier nodig)
Maar dat is dus technisch gezien dus geen tegendruk. Het is meer vasthouden van de druk.
Je uitlaatklep is ook maar zo groot. Een veel grotere pijp gebruiken heeft gewoon helemaal geen zin.