Welke cilinder?

UFF24

Well-Known Member
Ik rij nu al een tijdje met mijn cilinder rond en ik zoek wat anders.
Mijn vrienden rijden op een 70cc maar dat zit er voor mij niet in. Ik moet het op 50cc houden.
Daarom dacht ik dus aan een 50cc snel (alu cilinder)
Nu is het niet de bedoeling dat ik mijn krukas moet vervangen. Mijn scoot heeft zoon 7000km gereden ter info.
Nu voor de cilinder had ik de volgende in gedachten.

- Airsal CPI AC (50cc)
- Malossi Sport AC (50cc)
- BGM Alu (50cc)

Deze zouden op mij std krukas kunnen gaan maar is dit ook werkelijk zo. Ik heb een krukaspen van 12mm

Maar vooral ook de vraag. Hoeveel snelheid zal ik hiermee winnen.
En hoeveel toeren maakt zoon alu cilinder ongeveer
Mijn setup:
Std cilinder
Std krukas
Gianelli extra V2 sportuitlaat
12mm carbu - wordt 17,5mm met de nieuwe cilinder
Malossi miltivar vario
Varioring eruit
Stage6 MKII race koppeling
Polini speedbel koppelingshuis
Race bobine + race bougiekabel en dop
Topsnelheid:
rechtop zitten: 70 op gps, 75 op teller
Liggen: 75 op gps, 80 op teller
 
Advertisement - register to remove this

..
Daarom dacht ik dus aan een 50cc snel (alu cilinder)

Een 50 CC Snel is een toeren jankert ... en daar ga je mee opvallen . ( geluid )

Beter kan je een 70 Cc laagtoerig er op zetten , ( staat 50 Cc op ) ... prestaties zijn goed , en je heb geen toeren beuker.
 
Ja dat weet ik allemaal. Maar van mijn vader mag ik doen wat ik wil maar geen 70cc en mijn vader herkent ELK motor merk, type en antal ccs door enkel het geluid te horen dus stiekem zit er ook niet in. Mij vader vind het juist de kunst om zo snel mogelijk te gaan met een 50cc. Hij reed vroeger zelf 105 met een 50cctje

En het is ook min of meer mijn bedoeling om wat meer geluid te produceren want als ik naast mn vrienden rij hoor ik mijn eige geluid niet eens meer.
 
ja ik weet het. ik vind het ook maar raar. maar mijn vader had vroeger zelf ook een 50cc snel dus daar kan hij niks over zeggen zegt hij.
Ik rij op een keeway hurricane. minarelli horizontal imitatie blok. piston pen 12mm in plaats van 10mm.
 
Ik zou er ook een Malossi Sport opzetten , dat is een laagtoerige Cilinder van gietijzer , en zeer geschikt voor dagelijks gebruik .

Aluminium Cilinders met Nikasilwand zijn hoogtoerig , en niet zo geschikt voor dagelijks gebruik.
 
Een 50 Cc Cilinder laagtoerig gaat Prima met een 17,5 Mm Carburateur.. Mits je afstelling goed is ,
Oa Sproeier en luchtilter.

En als je lekker veel geluid wil produceren ??? neem je een Pouwahh Filter.. voor het harde WOOOP...geluid.
 
ja die powerfilter heb ik gister weer op miojn 12mm carbu gezet. Het begint weer wat warmer te worden dus nu kan het weer. in de winter reageert mn scoot daar heel slecht op. maar geluid komt daar zeker uit xD. hoor maar
 
Back
Top