welke cilinder???

UFF24

Well-Known Member
Hallo allemaal

Ik heb een keeway hurricane die na alle begrenzingen eruit te halen + giannelli extra v2 uitlaat eronder ge duwt te hebben makkelijk de 65km/u haalt. nu is er bij mijn 50cc cilinder een stukje afgebroken waardoor ik mijn uitlaat niet meer goed kan bevestigen.
Weet iemand een goede 50cc cilinder die lekker door rijdt en niet al te duur is?
mijn krukas is 12 mm.
Ik ben niet de persoon die tegen de 120 wil rijden want dan trek ik veel te veel de aandacht van de politie maar ik zou wel graag netjes mee willen rijden in het verkeer zonder dat ik al die fietsers voorbij moet vlammen.

Oh en nog 1 ding:
Waar moet ik op letten bij de aankoop want ik zie 50cc en 40 mm en p12 staan maar waar die 40mm voor staat weet ik niet
 
Advertisement - register to remove this

40mm is de diameter van de boring van de cilinder, p12 is wellicht de diameter van de pistonpen indien een zuiger is meegeleverd in de kit, in dit geval 12mm.
 
maar is die 40mm dan 40 cc of is dat ook nog iets anders. ik wil namelijk een 50cc. en van welk merk zou ik het beste kopen?
 
Nee, als de boring 40mm is, is het geen 40cc cylinder, simpel gezegd is deze cylinder diameter geboord met een boor van 40mm.

Het aantal cubieke centimeter (=cc dus) is de inhoud van de cylinder wanneer de zuiger in zijn onderste stand staat.
de slag van de zuiger is de afstand die de zuiger moet afleggen tussen onderste stand en bovenste stand.
stel deze zou 39mm zijn.
Dan is de inhoud van deze cylinder straal x straal x Pi x slag.
Dus de inhoud van een cylinder met een boring van 40mm en een slag van 39mm is dus:

20mm x 20mm x 3,141592 x 39mm = 49008 cubieke mm is 49,008 cubieke centimeter.
 
Nee, geen idee.

Ik hou me niet echt bezig met scooter tuning omdat ik zelf een motorrijbewijs heb en ik legaal snel mag rijden ;)
 
DR is een goed merk. Dr50 gietijzer is zeker aan te raden. Bestel een volledige kit met piston en alles erbij. En vergeet de nieuwe niet in te rijden ;)
 
Een goede 500 km rustig aan doen. Niet constant in je toeren gaan en niet volgas gaan beginnen vlammen
 
gietijzer cilinders meestal de eerste 150KM niet harder dan 50/60 rijden en gewoon gas niet langer dan 4sec inhouden
en alluminium die kunnen daar wat beter tegen dan moet je eerste 50KM gastootjes van 7/8sec doen en niet harder als 60/70

en de eerste 100km eigenlijk nooit iemand achterop nemen
 
ja mijn brommer rijdt max 65 en ik mag nog niemand achterop nemen. maar bedankt. ik ga hem direct bestellen
 
Back
Top