Welke cilinder?

AukeB

Well-Known Member
Hallo.

Ik heb een vraagje, welke cilinder is het snelste op mijn scooter. Ik heb een aprillia sr 2000 met morini watergekoeld met carburateur. Welke cilinder raden jullie mij aan? Het moet 70cc zijn en ongeveer 12 pk kunnen opleveren ongetuned. Ik heb zelf al een beetje gekeken maar ik kon wel een paar cilinders vinden maar ik weet niet welke snel is en welke niet.
Zouden jullie mij kunnen adviseren?
Ik heb nog ff gekeken voor een paar cilinders, de cilinders die ik kon vinden zijn:
Airsal 70CC SR2000 Cil.Kit
Link:http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=882

Cil.Kit TP SR2000 47MM
Link:http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=6551

DR Cil. SR2000 70CC
Link:http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=319

SR2000 Cilinderkit Gilardoni 70CC
Link:http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=1496
(deze cilinder zit er al op mijn scooter)

Cilinder - 70 cc Hebo. - Morini SR2000 - Watergekoeld
Link:http://www.euroscooters.nl/shop/hebo-cilinder-morini-sr2000-watergekoeld-p-3763.html

Cilinder - 70 cc. -Malossi Sport - Morini - Watergekoeld
Link: http://www.euroscooters.nl/shop/malossi-cilinder-sport-morini-watergekoeld-p-204.html

Cilinder - Polini 70cc. - Morini - Watergekoeld
Link: http://www.euroscooters.nl/shop/polini-cilinder-70cc-morini-watergekoeld-p-6139.html

Dat waren alle cilinders die ik kon vinden.


Alvast bedankt.

Gr Auke
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik kan je geen advies geven, want ik weet niet wat er beschikbaar is voor Morini, maar waarom wil je ongeveer 12pk?
 
Ik kan je geen advies geven, want ik weet niet wat er beschikbaar is voor Morini, maar waarom wil je ongeveer 12pk?

Ik wil ongeveer 12pk omdat ik dat wel mooi vind voor een straat scooter. Ik wil niet te veel hebben omdat je dan niet fatsoenlijk meer op straat kan rijden. Een vriend van mij heeft 12 pk en dat vind ik heerlijk rijden voor op straat.

Gr Auke
 
net of jij het verschil voelt tussen 10 of 12 pk 8P
bullshit IMO..

als je gewoon een leuke 70cc cilinder + ander pretspul monteert rijdt het altijd leuk voor op straat.. ook al heeft het maar 8 pk..
een scooter met 8 pk kan net zo goed rijden als een scooter met 12 pk :)
 
net of jij het verschil voelt tussen 10 of 12 pk 8P
bullshit IMO..

als je gewoon een leuke 70cc cilinder + ander pretspul monteert rijdt het altijd leuk voor op straat.. ook al heeft het maar 8 pk..
een scooter met 8 pk kan net zo goed rijden als een scooter met 12 pk :)

Jep, een scooter van 8pk KAN net zo goed rijden als een scooter met 12 PK, maar een scooter met 12 PK KAN ook VEEL BETER rijden dan een scooter met 8 PK =P.

Dus ga nou niet lopen zeggen dat het geen verschil heeft terwijl je praat over een vermogensverschil van 150%.
 
Jep, een scooter van 8pk KAN net zo goed rijden als een scooter met 12 PK, maar een scooter met 12 PK KAN ook VEEL BETER rijden dan een scooter met 8 PK =P.

Dus ga nou niet lopen zeggen dat het geen verschil heeft terwijl je praat over een vermogensverschil van 150%.

mooie taal allemaal maar wat de neuk boeit het als je op straat rijd?
dan ga je dat echt niet merken ofzo.. en al merk je het wel wat heb je er dan mee gewonnen?

tegen je matties zeggen dat je wel 12 pk's hebt
 
Tja, tuurlijk merk je wel verschil tussen 8 en 12pk. 12pk zal toch een heel stukje harder lopen, en dat is natuurlijk leuk. Aangezien hij ongeveer net zo veel vermogen wil hebben als zn "mattie" zal ie toch echt meer dan 8 moeten hebben om hem bij te houden. ;)
 
heb ik ook altijd , ik ga even op een brommer rijden , dan kom ik terug en kan ik je precies vertellen hoeveel pk erin zit..

als ie iets te moeilijk optrekt heeft ie maar 8 pk...

komop zeg , wat een discussie..

ik ken meer dan zat die geilen op pk's , terwijl dat helemaal niet boeit , als je een bepaalde setup GOED in elkaar bouwt heb je automatisch al een leuk vermogen..

en wat dat vermogen is boeit nog niet eens zoveel ...
 
heb ik ook altijd , ik ga even op een brommer rijden , dan kom ik terug en kan ik je precies vertellen hoeveel pk erin zit..
Niemand heeft het er toch over dat je merkt HOEVEEL pk het is?
Stel, je rijd op een scooter met 8pk.
Dan rijd je op een scooter met 12pk.

En je gaat mij vertellen dat je geen verschil merkt?
 
Niemand heeft het er toch over dat je merkt HOEVEEL pk het is?
Stel, je rijd op een scooter met 8pk.
Dan rijd je op een scooter met 12pk.

En je gaat mij vertellen dat je geen verschil merkt?

dat ga ik jou vertellen ja :)
aangezien PK helemaal NIETS hoeven zeggen over hoe goed of hoe hard een scooter rijdt..
als je rijd met een scooter die 12 pk heeft maar je totaal gewicht 180 kg is..
of je rijd op een scooter met 8 pk en je totaal gewicht is 150 kg..
you do the math..

hoe komt het anders dat er bij de sprints scooters met 22 pk even snelle tijden rijden als scooters met 24 pk?
 
dat ga ik jou vertellen ja :)
aangezien PK helemaal NIETS hoeven zeggen over hoe goed of hoe hard een scooter rijdt..
als je rijd met een scooter die 12 pk heeft maar je totaal gewicht 180 kg is..
of je rijd op een scooter met 8 pk en je totaal gewicht is 150 kg..
you do the math..

hoe komt het anders dat er bij de sprints scooters met 22 pk even snelle tijden rijden als scooters met 24 pk?

Wat een fucking onzin, we gaan hier natuurlijk bij een normale straatscooter niet uit van grote verschillen qua gewicht onderling.

Als hij een setup wil van 12pk, adviseer hem dan onderdelen die hem dat eventueel zullen opleveren en ga niet lopen zeuren dat je het verschil toch nauwelijks merkt als wanneer je 8pk zou hebben. Tuurlijk zijn er genoeg andere factoren die evenveel uitmaken qua prestaties, maar we hebben het hier over ÉÉN eigenschap namelijk VERMOGEN in dit topic.
En als we het DAAROVER hebben lijkt het mij een stuk praktischer om al die eventuele factoren zoals gewicht erbuiten te laten, want dat slaat nergens op. Het gaat gewoon om een straatscooter en hij wil 12pk, klaar.

En ik denk dat je dat met een redelijk goede laagtoerige 70cc + bijpassende uitlaat wel moet kunnen halen.
 
o dus als iemand een ander gewicht van zichzelf heeft zou da niet uit moeten maken kwa prestatie?

wat is de meerwaarde van 12 pk tov van 8 bijv? leg me dat dan eens uit..
 
8pk met 150kg is dus 1pk per 18,75kg
12pk met 180kg is dus 1pk per 15kg...
Dus blijft nog steeds sneller :p
Bij een minder pk verschil zou dit niet uit moeten maken idd,
maar 8 en 12 verschilt in dit geval nog wel behoorlijk.
 
Het gaat mij er niet om of het precies 12 pk heb, het gaat mij erom of het ongeveer 12 pk is. Het maakt mij geen zak uit of ik nou 11 pk heb of 14. Ik wil ongeveer 12 pk.
De meesten raden dus de HEBO cilinderkit aan? of de gilardoni?

Bedankt Alvast.

Gr Auke
 
je kunt gewoon niet zeggen hoeveel PK je hebt , het gaat erom dat je setup goed in elkaar zit ,en daarvoor zou ik geen dure Hebo of Gilardoni voor aanschaffen terwijl er meerdere cilinders te koop zijn die voor hetzelfde geld ook dezelfde prestaties kunnen geven.

verder is de cilinder maar een deel van je totale plaatjes , alles er omheen bepaald wat het effect gaat worden op je achterwiel..

je kunt wel een Hebo manston nemen , maar zet je daar een NRX kun je net zo goed een std cilinder erop zetten (bij wijze van)
 
je kunt gewoon niet zeggen hoeveel PK je hebt , het gaat erom dat je setup goed in elkaar zit ,en daarvoor zou ik geen dure Hebo of Gilardoni voor aanschaffen terwijl er meerdere cilinders te koop zijn die voor hetzelfde geld ook dezelfde prestaties kunnen geven.

verder is de cilinder maar een deel van je totale plaatjes , alles er omheen bepaald wat het effect gaat worden op je achterwiel..

je kunt wel een Hebo manston nemen , maar zet je daar een NRX kun je net zo goed een std cilinder erop zetten (bij wijze van)

True.
Maar is DR70 RPM + bijpassende uitlaat (C16?) dan niet één van de makkelijkste / beste methoden om redelijk in de richting van de 12pk te komen?
 
Back
Top