welke cilinder voor mijn setup

AEROXBOY

Well-Known Member
goededag

ik wil binnen kort een nieuwe cilinder kopen
maar welke rijd en trekt het beste op mijn setup:

yasuni c16 black
doppler race krukas 10 pen
c4 lagers stalenkooi
nu 17.5 en soms 21 mm
mhr multivar met 3.8 gram rollen
malossi klevar x belt snaar
malossi delta clutch blauwe druk veer geelen trek veertjes
malossi secundair vertanding 13/44
dingen die nog standaard zijn
-primaire vertanding
-spruitstuk
-onsteking + cdi
-achterpoulie
en ik zat zelf te denken aan een s6 racing of roze top
ik hoor het graag alle tips en hints:W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

hangt af van gebruik..

stage 6 is aluminium, zal veel harder slijten.. dus niet geschikt voor dagelijks gebruik, MAAR kan wel.

voor dagelijks gebruik is een gietijzere cilinder beter.. maar dan is het een kwestie van goed afstellen om hem goed te laten lopen op een c16 en de rest van een setup
 
Mja, IMO is dat best bullshit dat gietijzer langer mee gaat, een alu cilinder heeft een binnenwand van nicasil wat VEEL harder is dan de stalen bus in een normale gietijzeren cilinder..

Wat wel waar is is dat je alu cilinders even warm moet rijden, omdat aluminium anders kan scheuren.
 
Mja, IMO is dat best bullshit dat gietijzer langer mee gaat, een alu cilinder heeft een binnenwand van nicasil wat VEEL harder is dan de stalen bus in een normale gietijzeren cilinder..

Wat wel waar is is dat je alu cilinders even warm moet rijden, omdat aluminium anders kan scheuren.


en het verschil in toerental? dat speelt ook een grote rol in slijtage ;)

en je hebt mij niks horen zeggen de de cilinderwand hoor:?
 
Alu cilinders gaan sneller vastlopen en stuk gaan.
Heb je met gietijzer warm/vastloper gewoon laten afkoelen en je kan weer rijden (niet altijd).
 
hallo nee hij is niet echt voor dagelijks gebruik ik rij er dan zo een 4 keer in een week op want het is me bij brommer ik rij er dan op een dag zo een 15 a 20 km en dan zet ik hem weer in de schuur maar er zit nu een s6 sport op een cilinder die maar ook met koud weer wordt hij erg warm ik heb er nu zelf zo een ssp slakkenhuis op zitten was al een hele verbetering maar hij wordt nu nog steeds rond en over de 80 graden (met niemand achter op ) en ik had er een mhr replica op zitten maar die is warm gelopen en heb er nu een toeren + teperatuur meter op zitten dat voor mijn wel hadig om te zien wanneer ik ongeveer moet stoppen maar die s6 racing heeft meer power dan de mhr rep dus ik denk wel dat ik die s6 racing ga aanschaffen maar zit er nog wel aan te denken aan een gietijzeren:p
 
en het verschil in toerental? dat speelt ook een grote rol in slijtage ;)

en je hebt mij niks horen zeggen de de cilinderwand hoor:?
Aluminium cilinders zijn niet perse snel, dus dat gaat niet op. Een due plus draait ook 11k toeren, en dat is gietijzer.
 
Aluminium cilinders zijn niet perse snel, dus dat gaat niet op. Een due plus draait ook 11k toeren, en dat is gietijzer.

je hoort mij ook niet zeggen dat aluminium cilinder snel zijn, echter is het algemeen bekend dat een gietijzere cilinder slijtvaster is dan een aluminium cilinder.. en 11.000 toeren... dat haal je nog wel met een standaard cilinder :p :#
 
ok maar heb zelf net die c16 zo een kleine 4 maanden geleden aangeschaft dus hij is nog helemaal nieuw heb er net zo een kleine 1300 km maar op zitten (komt om dat ik nog geen 16 ben) en heb er geen geld voor om een nieuwe c 21 te kopen:p
maar is er ook een andere cilinder die echt snel en goed is op c16??
 
nouja ik ga voor de stage 6 racing modulair en blijf voor loopig met de c16 rijden en als het echt niet lekker trekt en rijdt ga ik voor de c21 ben aan het kijken marktplaats:p
 
c16 doet het beter op een s6r untuned dan c21 iig. Ook dan c20 btw. Met de c20 ligt je topvermogen wel een paar tienden hoger , maar bij een toerental dat veel hoger ligt. Dus op straat zal de c16 een stuk beter rijden.
 
Back
Top