Welke cilinder voor mijn Aerox?

AeroxRiderBreda

New Member
Hey allemaal,

Even een vraagje. Ik heb gister een warmloper gehad en dus is mijn cilinder aan vervanging toe, wat voor cilinder ik precies had weet ik niet zeker ik denk een originele 50cc.
Er zit een Yasuni r onder en toen mijn cilinder nog prima was reed de scooter 80-85
Nou zit ik te twijfelen tussen 3 cilinders en wil graag jullie mening. Zou niet willen dat de scooter veel harder loopt ivm veel controles in mijn stad
Cilinder 1: Power 1 50cc
Cilinder 2: DR 50cc snel
Cilinder 3: DR 70cc laagtoerig.

Wat is aan te raden voor zo'n scooter? Trekkracht is het belangrijkste Top wil ik niet of niet veel hoger dan dat deze al is.
Thanks bij voorbaat
smile.gif
 
Advertisement - register to remove this

Ik rij zelf met een dr70 alleen dan hoor je wel echt aan het geluid dat ie niet standaard is , Ik zal voor een dr50 snel gaan persoonlijk gezien me ervaringen ermee.
 
Ik rij zelf met een dr70 alleen dan hoor je wel echt aan het geluid dat ie niet standaard is , Ik zal voor een dr50 snel gaan persoonlijk gezien me ervaringen ermee.
Hoor je dit erg of niet? met een 50 cc snel zal deze ook veel toeren maken daar zullen ze het ook aan kunnen horen. Hoor je het ook goed als je gewoon rustig rijd? En waar ligt je top / wat zou mijn top zijn met een dr 70 denk je?
 
Zou voor de power one 50cc gaan als dit een aluminium cilinder is.. Deze is slijtvaster als de gietijzeren alternatieven. Zou daarom de power one het geld meer waard vinden.

Maar wil je de top niet verhogen dan kom je niet onderuit voor een originele fabrieks cilinder te gaan.
Anders zo`n naraku cilinder proberen en hopen dat hij even hard of iets minder hard gaat..

DR50 is zeker wel een beetje rapper als een originele fabrieks cilinder.. De DR70 is hetzelfde als de DR50 kwa timing, alleen iets betere acceleratie vanuit het begin, en je hebt een wat zwaarder geluid dat opvalt dat je een grotere cilinder erop hebt zitten.

De 50cc cilinder zijn makkelijk af te stellen, bij de 70cc moet je iets meer met de afstellingen rommelen.(Dus niet even snel plug and play)


Anders zou je kunnen kijken of je een sceed 50cc cilinder kan vinden.

Zou alleen geen tnt / dmp troep aanraden, dat spul loopt al kapot als je het net al gemonteerd hebt. (goedkoper dat wel, maar kwaliteit is zwaar ondermaats en risico op niet goed lopen is veel meer aanwezig.)

Overigens kan je ook eens zoeken naar een BGM 50cc cilinder.. Deze zien er ook wel best netjes eruit.


Niet in Nederland, maar zo ziet die sceed 42 50cc kit eruit: (wellicht kan je die ergens toch in Nederland vinden)

cilinderkit-sceed-42-50cc-minarelli-lc.jpg


NK10113.jpg


Ziet wel het meeste origineels uit.



Een aluminium nicasyl type:

http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Cilinders en Delen/Minarelli Horizontaal L.C.&d=00001185


cilinder-minarelli-horizontaal-power1-yamaha-aerox-40mm-50cc-kop_800x600-wm.jpg


Gietijzeren power one (ziet er wel beter uit als de naraku)


Power one aluminium (kost even duur als de gietijzeren versie)

01ap51.jpg
 
Back
Top