Welke cilinder 50cc

GertL

Well-Known Member
Hallo!

Ik ga mijn cilinder verwisselen op mijn Gilera Stalker ac. Er is weinig mis mee, maar het is een goedkoop prul en mist gewoon kracht.

Ik heb nog een orginele cilinder liggen waar ik op mijn Zip2000 2t na het ontgrenzen van de vario altijd tevreden over ben geweest en een power1 cilinder waar ik geen ervaring mee heb. Sinds ik graag wil voorkomen dat ik 2x alles helemaal moet gaan afstellen vraag ik aan jullie welke van de 2 de beste prestatie zou leveren. Koppel onderin vind ik belangrijker dan topsnelheid.

Voor de geintereseerde .
50cc, 17.5 del carb, sito lang met prop. power1 vario en witte malossi trek -en drukveer op een malossi fly koppeling. de 17.5 carb gaat de 12mm weber vervangen omdat ik hem toch heb liggen.

Gr. Gert
 
Advertisement - register to remove this

Zou gewoon voor de originele gaan.. Je weet dat de kwaliteit van die cilindertjes gewoon netjes zijn.. Bij een imitatie cilinder kan de afstelling wel eens anders zijn, dat je bijvoorbeeld 2-4 maten hoger in sproeier moet gaan.. Met de originele piaggio cilinder heb je wel een goede basis..

Ik snap alleen niet waarom je een fly-clutch onder je scooter hebt zitten.. Met een zo`n goed als originele setup.. 17,5mm is ook zonder om die op een originele setup te schroeven, je wint er vrij weinig mee.. Maar het kost je wel meer brandstof..
 
Die fly had ik nog en sinds de orginele versleten was.
Wat de carburateur betreft heb ik verschillende verhalen gelezen over het slechte benzineverbruik van deze weber. Iets waar ik ook last van heb, want hij zuipt letterlijk 2x zoveel als m'n zip deed.
Wat ik als oplossing heb vernomen is een andere carburateur en als ik me niet vergis zat er op m'n zip 2t ook een 17.5 carburateur standaard geleverd.
De Zip was trouwens gejat mocht je je afvragen waarom ik een zip heb verruild voor een stalker.
De stalker heb ik gratis gekregen met een kistje onderdelen:)

Maar ik neig ook naar de orginele cilinder toe sinds ik daar gewoon tevreden over was.
Bedankt voor je reactie!
 
Originele piaggio cilinder is heel makkelijk aan te komen, en ook niet echt gigantisch super duur.. (betaalbaar dus)

En carb gewoon wisselen met een Dell orto 12mm... Of je koopt die 17.5mm en dan stop je dat metalen begrenzer plaat erin terug..
 
Back
Top