Welke cil stage6 max ,evo2 of pro race2

Status
Not open for further replies.

istanbul

Well-Known Member
ik ben van plan om een ander cil te hale
ik heb nu onder mn runner

stage6 racing maxtuned
stage r1200
21mm
hpi 2006
mhr 2000
etc.

ik zit te twijfele tusse evo2 en prorace2 omdat ze allebei niet zo duur zijn maar welke s sneller en heeft meer power ,en zal het veel gaan sgele met de stage6 max of s ht de moeite niet waard.

k wil gwoon meer power en wat meer toertjes draaie.
k heb gehoord dat pr2 heel hoogtoerig s uit de doos.

dus kortom wat s het beste tusse deze 3 en zal ht veel gaan sgele.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou met deze setup gewoon je stage 6 houden. Een pro race of evo 2 zal niet zoveel schelen.
Mocht je toch wat anders willen dan zou ik voor de Evo 1 of speed gaan. In dit geval zou ik wel je verdere setup aanpassen.
 
hier kunnen we niks over zeggen we weten niet wie jouw cil heeft gedaan en wat er aan gedaan is.
stage 6 is gewoon niet gemaakt voor 20pk de wanden zijn nou niet egt kwaliteit
de polini evo heeft dat wel evenals de prorace.

ik zou zelf de evo 2 nemen en daar mijn setup op aanpassen.
maar het mooiste zou zijn een evo 1
 
stage 6 is gewoon niet gemaakt voor 20pk de wanden zijn nou niet egt kwaliteit

hier ben ik het niet helemaal mee eens, die cilinders kunnen zeker wel aardig wat hebben. De wand vind ik persoonlijk gewoon goed. Ik zou zelf mooi de stage 6 houden, want is mooi goedkoop als je een zuigertje oid moet hebben en qwa vermogen zal het op deze setup weinig schelen.

wil je toch wat koop dan een evo met vlinderpoort of een speed idd..
 
hier ben ik het niet helemaal mee eens, die cilinders kunnen zeker wel aardig wat hebben. De wand vind ik persoonlijk gewoon goed. Ik zou zelf mooi de stage 6 houden, want is mooi goedkoop als je een zuigertje oid moet hebben en qwa vermogen zal het op deze setup weinig schelen.

wil je toch wat koop dan een evo met vlinderpoort of een speed idd..

welles een stage 6 bewerkt? je merkt gewoon dat zoown wandje erg dun is.
kan niet lang goed gaan met 20+

beter pakti een kwaliteit cilinder
 
waarom moet een cilinderwand dik zijn dan? zie er t nut niet van in, in principe voldoet een laagje van 5 hondertste al oid. Gaat erom dat t hard is en na t honen goede loop eigenschappen heeft. En goed hecht aan t aluminium. Dat t dun is maakt geen donder uit, ik heb iig nog niets gezien van toegetakelde athena;s oid, en ben van overtuigt dat je met die cilinder na pittig wat werk gewoon vooraan kan meerijden met de sprintsss
 
is ook zeker wel mogelijk, ik zat met mijn stage 6 op 19,2 SAE. Aan deze cilinder was alleen de timing iets verhoogd en de spoelers afgewerkt. Het carter zelf was niet max bewerkt, er zat een std inlaat op en een italkit rotor. en het was ook nog is 2de hands (cil/krukas)

dus ik vindt het zeker geen slechte cilindertjes... dingen willen aardig beuken hoor. denk dat je de 21 wel aan kan tikken op piaggio...
 
Stage6 cilinders lopen inderdaad leuk. Maar dat doet niets af van het feit dat een Pro race2 of een EVO2 daarvoor onder doet. Deze cilinders liggen in mijn ogen ongeveer in het zelfde straatje.

En waarom trouwens een vlinderpoort EVO beter dan een EVO2?? EVO2, met ovale poort + fluiters, moet ook gewoon een goeie 20+ neer kunnen zetten. :)
(wacht maar af -:-)
 
geloof ik best alleen geef ik de voorkeur aan een bewezen pk beuker.
dan dat ik die jonge een evo 2 aanraad terwijl die dalijk nog maar ent over de 20 willen. als ze er komen.

over die wand van de stage 6. hij mag idd dun zijn maar ruud hebjij er welles in gehakt? neem aan van wel toch?
dan kun je wel zien dat de hechting ook niet super is. maargoed ik zelf heb nooit een nieuwe s6R bewerkt dus weet ook niet of het met lijtage temaken heeft maar lijkt mij niet.
 
20 pk met een stage 6 was ook onmogelijk en te hoog gegrepen toen wij ermee bezig waren vorig jaar... Dat is toch ook gelukt? Wacht eens eerst af tot er iemand fatsoenlijk mee bezig geweest is voordat je conclusies gaat trekken.

Slaat nergens op om zo te reageren. :)
 
18,6 pk uit een standaard evo2 is niet slecht? Dat heb ik uit een standaard stage6 cilinder nog niet zien komen...

19,8 pk uit een standaard Pro Race 2 vind ik nou ook niet bepaald slecht...

Wat wil je nog meer bewijzen? Het zijn gewoon allemaal leuke cilinders met 20+ potentie. :)
 
18,6 pk uit een standaard evo2 is niet slecht? Dat heb ik uit een standaard stage6 cilinder nog niet zien komen...

19,8 pk uit een standaard Pro Race 2 vind ik nou ook niet bepaald slecht...

Wat wil je nog meer bewijzen? Het zijn gewoon allemaal leuke cilinders met 20+ potentie. :)

jij snapt mijn punt niet.

imo is er met het oude type evo makkelijker een 21+ te behalen als met het 2e type.
pro race is ook niet slecht hoor je mij niet zeggen. ik geef al1 de voorkeur aan een evo boven de pro race.

de stage 6 heeft idd een 20+ potentie daar doelde ik ook niet op. volgens mij is die jonge een beginner en kan hij dan beter een cil nemen met een wand die wat naaiers kan overleven.

mja ik zal er wel naast zitten
 
een pro race raadt ik ook niet echt aan aan een beginner moet ik zeggen...

zelfde geldt voor de S6 over de wand, VIND IK...

vindt et aardig gevoelige cilindertjes die als je ze anders aandraait dat ze snel naaien...

ik raad veel mensen een evo aan, puur omdat de kwaliteit van de wand erg hoog ligt, bijna niet kapot te krijgen... Ze beuken ook aardig moet ik zeggen!

evo2 vindt ik niet dat je er veel over kunt zeggen, erg weinig over bekend ten opzichte van de vlinderpoort versie....

en ik lul niet zomaar wat uit me nek, heb et allemaal gezien/meegemaakt/gehoord bij/van bekenden...

dus neem lekker een evo jongen, kun je nog veel plezier mee hebben !

gr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top