welke carburateur yamahe neo's 70cc

kars0

New Member
Hallo. ik heb een vraag. Ik heb namelijk een yamaha neos 2t uit het jaar 2005.
Ik rijd er nu al een jaartje mee met een dr 70 er op, maar rij wel nog met een 12mm carb en zit nu te denken om te gaan voor 17.5 of 19.
Zou ik daar nog veel uit kunnen halen of rij ik prima met een 12 mm carb (dus valt er nog veel vermogen uit te halen. ik rij nu 80 GPS precies, maar de optrek valt reuze mee)? En als ik dan een grotere carb haal zou ik dan ook meteen grotere inlaat moeten halen? En wat dan nog meer?

De setup die ik nu heb is :

cilinder: dr 70

uitlaat: yasuni r

carburateur: 12 mm dellorto

koppeling polini Speedclutch 3G Evolution Minarelli

variateur :Malossi Multivar

trekveren gemiddeld ( geen idee welke)

rolletjes 6,0 gram malossi

vertanding standaard brom vertanding

krukas origineel

drukveer malossi 3.6 Wit

De rest is allemaal standaard
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt opwaarderen naar een 17.5mm.
Dat past in het standaard spruitstuk.
Het vermogen en de trekkracht zullen toenemen.

Je rollen zijn overigens veel te zwaar. Die moeten rond de 4.5 gram zijn.

80 gps is plat erop of zit je dan recht?
Plat erop moet die makkelijk 90kmh halen.
 
Je kunt opwaarderen naar een 17.5mm.
Dat past in het standaard spruitstuk.
Het vermogen en de trekkracht zullen toenemen.

Je rollen zijn overigens veel te zwaar. Die moeten rond de 4.5 gram zijn.

80 gps is plat erop of zit je dan recht?
Plat erop moet die makkelijk 90kmh halen.
80 is met recht op. het hardste wat ik heb gehaald is 85 gps plat er op. ik heb ook 4,5 gram rollen geprobeerd en 5 en 5.5, maar bij de 4.5 draai ik hele erge overtoeren en gaat mijn top naar beneden
 
Met een DR70 en Yasuni R is 85 toch wel ongeveer het maximale wat eruit te halen is, het klopt inderdaad dat je bij een Multivar zwaardere rollen nodig bent .

Heb zelf ook een Multivar op mijn Aerox met Malossi Sport 70 ( zelfde als DR70 ) en Yasuni C16, lager dan 5 gram rollen moest ik ook niet gaan want dan had ik veel overtoeren zoals jij nu ook aangeeft .

Drukveer zou ik Malossi geel doen, rollen kun je dan rond de 5,4 / 5,5 proberen .

Trekveren van een Polini speedclutch ben ik niet bekend mee .

Met een Dell Orto 17.5mm carburateur zal je nog wel iets sneller kunnen gaan op topsnelheid zoals Tim ook aangeeft, dit zal het optrekken ook wat feller maken als je trekveren ook goed zijn .
 
Last edited:
Met een multivar zijn de rollen vaak wat zwaarder. Toch is 6 gram echt te zwaar, demper begrenzer wel verwijderd? Ook draagt een multivar niet bij aan een optimale topsnelheid.

Met een MHR 2008 vario of Hebo vario haal je plat erop echt wel 95kmh.

Een witte drukveer is meer dan prima.
 
Last edited:
Met een DR70 en Yasuni R is 85 toch wel ongeveer het maximale wat eruit te halen is, het klopt inderdaad dat je bij een Multivar zwaardere rollen nodig bent .

Heb zelf ook een Multivar op mijn Aerox met Malossi Sport 70 ( zelfde als DR70 ) en Yasuni C16, lager dan 5 gram rollen moest ik ook niet gaan want dan had ik veel overtoeren zoals jij nu ook aangeeft .

Drukveer zou ik Malossi geel doen, rollen kun je dan rond de 5,4 / 5,5 proberen .

Trekveren van een Polini speedclutch ben ik niet bekend mee .

Met een Dell Orto 17.5mm carburateur zal je nog wel iets sneller kunnen gaan op topsnelheid zoals Tim ook aangeeft, dit zal het optrekken ook wat feller maken als je trekveren ook goed zijn .
dankjewel voor het antwoord. dus het veranderen naar een 17.5 zal wel echt een groot verschil hebben.
Post automatically merged:

Met een multivar zijn de rollen vaak wat zwaarder. Toch is 6 gram echt te zwaar, demper begrenzer wel verwijderd? Ook behaal je met een multivar geen maximale topsnelheid.

Met een MHR 2008 vario of Hebo vario haal je plat erop echt wel 95kmh.

Een witte drukveer is meer dan prima.
ja de uitlaat is volledig onterendst. dus zou ik ook van variateur moeten veranderen en niks met koppeling? ik heb trouwens ook een tijdje met 5.5 gereden maar er kwamen 6 grams bij mijn variateur en hij liep even goed op 6 als op 5.5 grams rolletjes
 
Last edited:
en dan heb ik eigenlijk nog een vraag, want ik ben dan nu van plan een 17.5 mm carb te halen. moet ik dan nog veranderen qua luchtfilter en inlaat enz? en zou de standaard krukas het aan kunnen?
 
De standaard krukas kan dat aan, mits niet versleten. Op een 17.5 past de normale luchtfilterbak. Ik raad je wel aan de membraan platen te vervangen voor Malossi VL11 platen.
 
Back
Top