welke carburateur yamahe neo's 70cc

kars0

New Member
Hallo. ik heb een vraag. Ik heb namelijk een yamaha neos 2t uit het jaar 2005.
Ik rijd er nu al een jaartje mee met een dr 70 er op, maar rij wel nog met een 12mm carb en zit nu te denken om te gaan voor 17.5 of 19.
Zou ik daar nog veel uit kunnen halen of rij ik prima met een 12 mm carb (dus valt er nog veel vermogen uit te halen. ik rij nu 80 GPS precies, maar de optrek valt reuze mee)? En als ik dan een grotere carb haal zou ik dan ook meteen grotere inlaat moeten halen? En wat dan nog meer?

De setup die ik nu heb is :

cilinder: dr 70

uitlaat: yasuni r

carburateur: 12 mm dellorto

koppeling polini Speedclutch 3G Evolution Minarelli

variateur :Malossi Multivar

trekveren gemiddeld ( geen idee welke)

rolletjes 6,0 gram malossi

vertanding standaard brom vertanding

krukas origineel

drukveer malossi 3.6 Wit

De rest is allemaal standaard
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt opwaarderen naar een 17.5mm.
Dat past in het standaard spruitstuk.
Het vermogen en de trekkracht zullen toenemen.

Je rollen zijn overigens veel te zwaar. Die moeten rond de 4.5 gram zijn.

80 gps is plat erop of zit je dan recht?
Plat erop moet die makkelijk 90kmh halen.
 
Je kunt opwaarderen naar een 17.5mm.
Dat past in het standaard spruitstuk.
Het vermogen en de trekkracht zullen toenemen.

Je rollen zijn overigens veel te zwaar. Die moeten rond de 4.5 gram zijn.

80 gps is plat erop of zit je dan recht?
Plat erop moet die makkelijk 90kmh halen.
80 is met recht op. het hardste wat ik heb gehaald is 85 gps plat er op. ik heb ook 4,5 gram rollen geprobeerd en 5 en 5.5, maar bij de 4.5 draai ik hele erge overtoeren en gaat mijn top naar beneden
 
Met een DR70 en Yasuni R is 85 toch wel ongeveer het maximale wat eruit te halen is, het klopt inderdaad dat je bij een Multivar zwaardere rollen nodig bent .