Welke carburateur 70cc race

teunn

New Member
Ik wil een 70cc hoogtoerige racesetup gaan bouwen en ik heb een vraag over de carburateur ik heb een stage 6 mk2 racing cilinder en ik zat te twijfelen tussen een polini 24mm handchoke pwk of een 21mm en als jullie 21mm adviseren welke is de beste met powerjet(pwk) en handchoke?
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de rest van je setup? Met 24 kun je meer vermogen draaien als je de rest van je blok erop tuned en aanpast. Maar als je dit moet vragen op een forum zal het wel door een brommerzaak in elkaar worden gedraaid...
 
Nee ik doe alles zelf was gewoon benieuwen wat jullie er van denken gaat veel geld kosten
Yasuni c16
Vforce 3 membraam
Mhr krukas
Secondary transmission stage 6
Mvt ducati ontsteking
Malossi variateur
Malossi 107 delta
Post automatically merged:

Nee ik doe alles zelf was gewoon benieuwen wat jullie er van denken gaat veel geld kosten
Yasuni c16
Vforce 3 membraam
Mhr krukas
Secondary transmission stage 6
Mvt ducati ontsteking
Malossi variateur
Malossi 107 delta
Zat zelf ook te denken aan een stage 6 21mm
 
Als je een echte Vforce wil gaan kopen zou je daar kunnen besparen door bijvoorbeeld een Malossi membraam te pakken. En persoonlijk zou ik liever een andere ontsteking dan MVT kiezen, al is dat meer persoonlijke keuze hoor
 
Zeg maar gewoon je hoor
Ik ben persoonlijke altijd wel een voorstander van de Polini carburateurs 19mm Polini cp of eventueel de cp evo, maar dat verschil is voor op straat te verwaarlozen. Of mocht je een 19mm mhr team carb tegenkomen zijn ook fijn, is in principe gewoon een 19mm dellortho carb met een door Malossi aangepast binnenwerk. Maar je kan ook prima een Dellortho of stage 6 pakken hoor beetje wat je zelf een fijn merk of een acceptabele prijs vind. Het verschil zul je tijdens het rijden echt niet merken. Hooguit met afstellen een beetje, maar afstellen hoeft als het goed is ook maar 1x te gebeuren. En stel je hebt al een hoop dellortho sproeiers liggen ja dan zou ik een carb kiezen waar die in zouden passen natuurlijk.
En nu ik er over nadenk is die stage6 carb ook een dellortho dus die kan ook goed erop.

Zit je bericht net nog ff terug te lezen en je vroeg om een 21 of 24mm carb, ben weer lekker wakker haha. De c16 die zorgt dat een 24mm niet lekker tot zn recht komt. Dan zit je net een beetje te kutten tussen 2 kampen. Als je graag een 24mm wil zou je ipv een c16 eventueel voor een srage6 r1200 kunnen kijken of een DDL uitlaatje bijvoorbeeld c20 zou zelfs ook kunnen mocht je de cilinder later nog willen tunen.

En wil je die c16 knallen dan de 21 of 19mm en dan zit je goed man.

Blijft altijd leuk spul van stage6
 
Bedankt voor de hulp ik heb nog een vraag de pwk 21mm van stage 6 is dat precies de zelfde als de sunworld pwk en alleen zwart gespoten of is er ook aan de binnenkant verandering?
 
Back
Top