Welke carberateur voor 70cc roze top minarelli?

Thijsjow

Member
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met een minarelli horizontaal op te bouwen. Alleen loop ik een beetje vast op welke grootte carberateur nog nut heeft. Ik had dit setje gezien wat best interessant lijkt, maar je hebt ook nog veel grotere carburateurs. Mijn vraag is dus heeft een grotere carberateur dan 21mm nut?

Setup
Cilinder: 70cc top performance due plus
Krukas: power one
Voorlopige carburateur: 17.5mm dellorto
Vertanding: primair origineel secundair 15/39
Vario: Polini hi speed met een halfpoulie van malossi
 
Advertisement - register to remove this

Nope, 19mm is groot genoeg.
24mm gaat ie alleen maar meer verbruiken en zul je echt niet merken.

Het setje wat je post van Polini is een leuk setje alleen zou je met een 19mm nog je originele spruitstuk en filter kunnen blijven gebruiken. En dat scheelt een hoop gezeik met politie en ongewenste aandacht.
 
19mm is groot genoeg 12mm is zelfs groot genoeg. Het is enkel de gas reactie die verbeterd. Maar 21mm is makkelijker afgesteld als een 17,5 of 19mm cabr 21mm zou ik dan nemen
Als je nou werkelijk geen benul hebt van hetgene waar iets over gevraagd word. Reageer dan gewoon niet....

Waarom zou een 21mm beter af te stellen zijn dan een 19mm?
Er word verder een hele hoop veranderd bij een grotere carb
 
Zou 19mm doen voor straat en 21mm doet voor als het een project scooter is waar je geen afstanden mee gaat rijden.

Wil je zuiniger rijden, moet je er geen top performance due plus eronder gooien.. Dan is de TP black throphy een betere cilinder.
Dan 17,5mm voor straat. 19mm als je ook de perfecte uitlaat ect eronder doet.
 
Last edited:
Als je nou werkelijk geen benul hebt van hetgene waar iets over gevraagd word. Reageer dan gewoon niet....

Waarom zou een 21mm beter af te stellen zijn dan een 19mm?
Er word verder een hele hoop veranderd bij een grotere carb
Eens!!!
 
volgens mij is hoe groter je gaat hoe lastiger het af te stellen is.. Komen meer afstel opties erbij kijken.
Absoluut, maar een 24mm op een gietijzer cilinder is veel te veel van het goeie. 24mm is leuk op een snelle alu cilinder voor meetings of op de sprint maar op straat kun je er niks meer mee dan met een 19mm
 
Back
Top