Welke carb op Stage 6 sport

Tofman126

Aerox R
Welke carburateur zal het beste lopen op deze setup.

Stage 6 sport pro.
Gianelli Shot.

- 17,5mm PHBN Dell'Orto
- 19mm PHBG Dell'Orto
- 21mm PHBG Dell'Orto

De 17,5mm is denk het felste, en het makkelijkste af te stellen... maar al zou ik voor een 19mm of 21mm gaan geeft me dit toch wat meer trekkracht.

Wat is nu het slimste om voor deze setup te nemen?
 
Advertisement - register to remove this

opzich wel iets meer , maar ik heb de ervaring dat een 17,5 niet veel onder doet aan een 21mm , op een sport loopt een 17,5 perfect , als je er een Shot bij hebt , een goeie vario , carbon membraanplaten , goeie koppeling en langere ovebrenging dan loopt zo'n ding al gigantisch , doe je het goed dan kun je zeer zeker zo op het achterwiel wegrijden met zo'n combinatie , en je heb ook nog een goeie topsnelheid.

de 21 is vaak wat moeilijker af te stellen en past ook minder goed allemaal.
 
melf #50 said:
opzich wel iets meer , maar ik heb de ervaring dat een 17,5 niet veel onder doet aan een 21mm , op een sport loopt een 17,5 perfect , als je er een Shot bij hebt , een goeie vario , carbon membraanplaten , goeie koppeling en langere ovebrenging dan loopt zo'n ding al gigantisch , doe je het goed dan kun je zeer zeker zo op het achterwiel wegrijden met zo'n combinatie , en je heb ook nog een goeie topsnelheid.

de 21 is vaak wat moeilijker af te stellen en past ook minder goed allemaal.

Aha oke.. ik kijk nog wel even wat ik doe, maar misschien toch de 17,5.

Was eigenlijk eerst van plan het zonder andere koppeling en overbrenging te doen. Dit moet ook wel lukken toch?
 
ik zet er bij minarelli meestal direct al een andere overbrenging in , ik weet zo al dat ie vanaf de 80 teveel toeren gaat draaien anders.. meestal 15-42 , ik heb zelf in mijn area 13-44 ,dit omdat area vrij zwaar is en ik ook zo'n 85 kilo ben.

ik heb op deze area toevallig ook een sport pro 70 , dit met 12mm carb en dit trek al prima :) ,groter is ook altijd niet beter , er komt nog wel een 17,5 op btw..
 
TommiiY said:
nee, dat hoeft neit perce,, je kan ook gewoon gele malossi trekveren en drukveer erin zetten, met rond de 4 gram rolletjes, andere vario is wel handig

greetz TommiiY


trekveren kun je niks van opaan , dat is per scooter verschillend, net als rollen , ongeveer..

andere koppeling is niet altijd nodig , ik heb zelf ook gewoon std koppeling.
het voordeel is dat je de scooter fijner kunt afstellen en makkelijker (niet steeds veertjes wisselen)
 
melf #50 said:
trekveren kun je niks van opaan , dat is per scooter verschillend, net als rollen , ongeveer..

andere koppeling is niet altijd nodig , ik heb zelf ook gewoon std koppeling.
het voordeel is dat je de scooter fijner kunt afstellen en makkelijker (niet steeds veertjes wisselen)

Aha oke, dan houd ik het bij me std koppeling. Eenmaal goed vind ik het goed:)
 
Back
Top