Welke Carb @ Mina????? 21mm/25mm?

M/\RC!

Hustler One
Nou me scoot gaat over 2 weken de verbouwing in!:) maare ik ziet zoveel topics over de probs met carbs @ mina, dat ik het ff allemaal niej meer weet! :? Wat is nou de beste optie? (21mm in comb. met org. spruitstuk??)

ps. 'rechtspruitstuk' i.c.m. 21 of 25 gaat toch problemen opleveren met mun frame? *correct me if i'm wrong*dus wat ken ik nou het beste doen??? noem wat! en laten we dus uitgaan van de 21 of een 25mm! en met welk soort spruitstuk moet ik het combineren?

Heel verhaal, mja alvast bedankt! :!
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet hoe het bij een FireFox zit, maar wat ik wel weet is dat het een mina hor blok is, dus als je een recht spruitstuk overweegt, die kan je niet naar achter draaien ivm je subframe, dus moet je hem naar voren draaien. Bij mijn aerox (ook mina hor) heb ik mijn carb (21mm overigens) wat naar links moeten draaien zodat hij niet tegen mijn cilinder aan zou komen, dit werkt perfect.
Je kan een 21mm met origineel spruitstuk combineren, maar sinds ik mijn rechte spruitstuk heb is hij een heel stuk feller geworden, maar dit kan ook aan mijn buddyfilter liggen ;)

Ik zou lekker een 21DO met malossi recht spruitstuk nemen, of anders 25DO maar ik weet niet hoe groot die is en ik kan dus niet zeggen of je die goed naar links kunt draaien ofzo.
Als je een 24 vlakschuif overweegt, deze is volgens mij behoorlijk groot en zal helemaal moeilijk gaan met recht spruitstuk (lijkt me), maar je krijgt bij deze carburateur vaak een aluminium spruitstuk erbij (die overigens errug lang is)...
 
Originally posted by Vo0

Als je een 24 vlakschuif overweegt, deze is volgens mij behoorlijk groot en zal helemaal moeilijk gaan met recht spruitstuk (lijkt me), maar je krijgt bij deze carburateur vaak een aluminium spruitstuk erbij (die overigens errug lang is)...


Die mensen van Hordijk (als ik me nog herinner) van die Kawaprilia Special Rally LC hadden ook een hun 21mm voor een Mikuni 24 verruild. Volgens het artikel o.a. omdat de 24mm van Mikuni compacter zou zijn. Maar ja stond maar op papier, ik heb nog geen 24mik. in me handen gehad.
 
Die 24 vlakschuif is wel 'dunner'.
Verder om ontopic te blijven. Je kan natuurlijk ook een 25DO nemen met gewoon een 25mm normaal spruistuk. Als je voor de 21 gaat zou ik idd een recht spruitstuk pakken, want dit past redelijk goed.
 
Inderdaad, de afstand tussen inlaat en spruitstuk is korter bij een Mikuni... Je kunt een aantal dingen doen;

1. 21mm + origineel spruitstuk [hou je geld over, en je kan je originele filter gebruiken]
2. 25mm + 25mm krom spruitstuk
3. complete TP Mikuni-kit aanschaffen
 
Kzit nu met hetzelfde probleem heb hier een 25mm DO liggen met recht spruistuk...... Ga hem gewoon ophogen doormiddel van het afzagen van een stuk membraan alleen hoe ik het filter fix heb ik geen id van tja stuk pvc pijp maar doorsnede? en hoe monteer ik dit @ 25mm DO? tja kelk maar snap het nog niet helemaal over het hoe en wat....
 
160 Euro geloof ik.

OPLOSSING:

orgineel spruistuk laten aanpassen tunen, 24mm mikuni aan laten passen en hoopa je hebt een korte brute oplossing voor weining geld en je filter hangt op een plek waar veel frissen lucht bijkan.
 
Wij passen de interne vorm volledig aan om tot een naar ons inziens meest gunstige flow te komen. Verkoelen en verwarmen zijn verder ook methoden om tot de juiste vorm te komen...
 
Originally posted by kimberly


180 euro, heb hem van de week nog aangeschaft:)

das de sp prijs... er zijn mensen die er goedkoper aan kunnen komen ;)

over het spruitstuk:

je kan toch ook je orginele spruitstuk afzagen zodat je die onder een recht spruitstukje kan monteren... nu is je spruitstuk dus opgehoogd en past hier een 24 mikuni setje in..... toch???
 
Okee (mods sorry) GEBRUIK DE SEARCH IS EEN KEER!!!!!!!!!!!

En een 24mm vlakschuif is echt wel groter dan een 21mm DO

links is 21 midden is 24
1030048113-21-24-28.jpg
 
Back
Top