Welke boxen voor in scooter?

deatwish

Well-Known Member
Ik ben van plan om een audio in men scooter in te bouwen. Maar nu heb 'k een vraagje..
Ik heb boxen gezien van het merk "Sunny" voor 20€ maar nu was de vraag ; welke boxe zijn het beste?

SP-1658%20SUNNY.jpg


Technical Details

SUNNY SP-1658

· FREQUENCY 60 Hz / 22 000 Hz

· MAX POWER 250W

· EMPEDANCE : 4 OHM

· 3 WAY SPEAKERS




Ofwel..

PZT_60180_346.jpg


Technical Details

SUNNY SP-1358

· FREQUENCY 60 Hz / 22 000 Hz

· MAX POWER 200W

· EMPEDANCE : 4 OHM

· 2 WAY SPEAKERS


Maar het nadeel is dat ik bij de het 1ste set speakers men radio vlak onder mijn zadel moet bevestigen, omdat die boxen redelijk groot zijn en omdat men radio er dan niet meer in past. & bij de 2de set; kan ik men radio er makkelijk naast zetten...
 
Advertisement - register to remove this

Allebei troep :) als je echt wat knallends wil moet je toch een goede kwaliteit versterker of goede autoradio met interne versterker. met boxen van een redelijk merk

(merken: sony, jvc, pioneer, kenwood, etc. iig niet: marquant, sunny?, etc)

Ach tis hoeveel geld je er in wil steken. hier geld wel voor, hoe meer geld hoe beter het klinkt ;) Mar voor 50euro heb je ook wel een redelijk geluidje.
 
En moet je als je een soundboardje gaat maken, nog een xtra accu hebben?
Of kan het gewoon allemaal op de accu van de scooter zelf?

Lijkt me zelf namelijk ook wel grappig, maar wel eentje die ik in de rand kan hangen, en er ook af kan halen.
 
of je een extra accu nodig bent ligt aan het vermogen van je geluidsinstallatie. Wil je echt zwar dan wel is het lleen radiotje met 1 0f 2 lichte speakers dan wil het nog wel. Maar ga je indd voor radio versterker en zwaardere speakers 15o watt rms of hoger zaou ik dr ween extra accu bij gooien
 
Idd ga je er 'dik' geluid in zetten zou ik een 2e accu pakken.
Ik had in m'n zip toendertijd 2 boxen van jvc (goedkope) en kon ongeveer 2 kleine uurtjes muziek luisteren.
 
of je een extra accu nodig bent ligt aan het vermogen van je geluidsinstallatie. Wil je echt zwar dan wel is het lleen radiotje met 1 0f 2 lichte speakers dan wil het nog wel. Maar ga je indd voor radio versterker en zwaardere speakers 15o watt rms of hoger zaou ik dr ween extra accu bij gooien

150watt RMS? Kerel, dat red je alleen met subwoofahs of met 6x9 inches. Vaak heb je met die speakers ook een flink aantal Liters nodig om het geluid het beste te krijgen (50+Liter) dat red je niet met een scooterbuddy.

On-topic: Ik zou gewoon een klein speaker setje van Pioneer/JBL/Kenwood kopen. Zeker als je zonder versterker werkt (heb het namelijk niet gelezen), geeft dit het mooiste geluid + je accu wordt er niet zo snel leger van.
 
150watt RMS? Kerel, dat red je alleen met subwoofahs of met 6x9 inches. Vaak heb je met die speakers ook een flink aantal Liters nodig om het geluid het beste te krijgen (50+Liter) dat red je niet met een scooterbuddy.

On-topic: Ik zou gewoon een klein speaker setje van Pioneer/JBL/Kenwood kopen. Zeker als je zonder versterker werkt (heb het namelijk niet gelezen), geeft dit het mooiste geluid + je accu wordt er niet zo snel leger van.

ga jij je huiswerk nog maar eens goed doen, we hebben wel eens een compo set op 1000watt RMS gezet voor 8 uren lang en dat ging goed :)


en degene die boven mij fusion postte ben ik t mee eens redelijk spul voor een goeie prijs en gewoon bij de mediamarkt verkrijgbaar :)
 
miss moet er ook ff gelezen worden ik heb het ook over het totale vermogen van speaker+versterker. als je 150 wat wilt draaien uit 12 volt accu dan is een tweede wenselijk. watt s volt*ampere. maw 150 watt is 12*x x is dan meer dan 10 en je scooter accu levert in zn uppie geen 10+ampere voor lange tijd
 
die 150rms gaat hij denk ik toch niet halen als hij al begint over sunny cheapy setjes. en dan kunnen ze wel zoveel watt opgeven, maar dat is ook maar piekvermogen wat ze aangeven, dus zomaar zeggen 12,5ah geeft je 1 uur speel tijd klopt niet.
 
geen goedkope troep beter jbl of pioneer en wel een grotere accu want de mijne begon na 15 min te koken en die had de geest gegeven ik had daarna een van een motor en dat deed het wel best
 
Back
Top