Brommer1234
New Member
Hoi,
Setup:
Motorhispania
86cc top performance
pvl race onsteking
28mm dellorto + powerfilter
uitlaat snel ( geen idee welke )
ngk met hittegraad 8
Een vriend van mij heeft dus een 86cc schakelbrommer gehaald. En wij waren laatst een stukje aan het rijden, en onderweg viel die soms weg als je de koppeling introk ( reed voor de rest prima )
En later kwam dje met volgas niet meer in de powerband (ligt heel hoogtoerig). En de hij ging steeds slechter lopen. Na een tijdje stil te hebbej gestaan (uurtje ofzo) en hem weer even aan wouden kicken starten hij heel slecht(niet) . Met aanrennen lukte het nog net. Merkte via het kickstart dat hij weinig compressie had. Dus zijn niet verder gaan rijden.
Toen we hebben gekeken bleek er een klein gaatje in de zuiger te zijn gekomen. Ik vermoed dat de bougie te heet is voor deze setup? Of is het een kwestie van pech? Liep eerder wel prima met veel compressie.
Is de bougie te heet? Zoja welke moet ik dan gebruiken?
Mvg
Setup:
Motorhispania
86cc top performance
pvl race onsteking
28mm dellorto + powerfilter
uitlaat snel ( geen idee welke )
ngk met hittegraad 8
Een vriend van mij heeft dus een 86cc schakelbrommer gehaald. En wij waren laatst een stukje aan het rijden, en onderweg viel die soms weg als je de koppeling introk ( reed voor de rest prima )
En later kwam dje met volgas niet meer in de powerband (ligt heel hoogtoerig). En de hij ging steeds slechter lopen. Na een tijdje stil te hebbej gestaan (uurtje ofzo) en hem weer even aan wouden kicken starten hij heel slecht(niet) . Met aanrennen lukte het nog net. Merkte via het kickstart dat hij weinig compressie had. Dus zijn niet verder gaan rijden.
Toen we hebben gekeken bleek er een klein gaatje in de zuiger te zijn gekomen. Ik vermoed dat de bougie te heet is voor deze setup? Of is het een kwestie van pech? Liep eerder wel prima met veel compressie.
Is de bougie te heet? Zoja welke moet ik dan gebruiken?
Mvg