Welke bougie gebruiken?

Brommer1234

New Member
Hoi,

Setup:

Motorhispania
86cc top performance
pvl race onsteking
28mm dellorto + powerfilter
uitlaat snel ( geen idee welke )
ngk met hittegraad 8

Een vriend van mij heeft dus een 86cc schakelbrommer gehaald. En wij waren laatst een stukje aan het rijden, en onderweg viel die soms weg als je de koppeling introk ( reed voor de rest prima )

En later kwam dje met volgas niet meer in de powerband (ligt heel hoogtoerig). En de hij ging steeds slechter lopen. Na een tijdje stil te hebbej gestaan (uurtje ofzo) en hem weer even aan wouden kicken starten hij heel slecht(niet) . Met aanrennen lukte het nog net. Merkte via het kickstart dat hij weinig compressie had. Dus zijn niet verder gaan rijden.

Toen we hebben gekeken bleek er een klein gaatje in de zuiger te zijn gekomen. Ik vermoed dat de bougie te heet is voor deze setup? Of is het een kwestie van pech? Liep eerder wel prima met veel compressie.

Is de bougie te heet? Zoja welke moet ik dan gebruiken?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Of misschien op een te arm mengsel gereden. Dan houd die namelijk vaker in.. En als het blok warm word is het helemaal een groot drama tot moeillijk / niet meer starten.
 
Of misschien op een te arm mengsel gereden. Dan houd die namelijk vaker in.. En als het blok warm word is het helemaal een groot drama tot moeillijk / niet meer starten.
Hebben 1:35 gemengt, moet goed zijn toch. Flink geschud etc

Verder zaten er geen beschadigingen op zowel de zuiger als de cilinder, alleen het gaatje in de zuiger.F71325BE-302A-48C8-B965-988A7BD55AAB.png
 
Dit type cilinder is best een toerenbeuker wat dat betreft.
Bij een maat welke een Derbi schakel heeft zit er een BR10EG onder.
(bijna een identieke set-up als jij)

En zoals Eurokit al aangaf, is het ook mogelijk dat het mengsel te arm is, de motor kan dan te heet worden en vastlopen of er brandt een gat in de zuiger!
 
Last edited:
Vind die foto er persoonlijk wat te grijs eruit zien. Misschien toch iets te arm afgesteld?

Probeer eens 2 of 4 maten hogere sproeier.
 
Hoi,

Setup:

Motorhispania
86cc top performance
pvl race onsteking
28mm dellorto + powerfilter
uitlaat snel ( geen idee welke )
ngk met hittegraad 8

Een vriend van mij heeft dus een 86cc schakelbrommer gehaald. En wij waren laatst een stukje aan het rijden, en onderweg viel die soms weg als je de koppeling introk ( reed voor de rest prima )

En later kwam dje met volgas niet meer in de powerband (ligt heel hoogtoerig). En de hij ging steeds slechter lopen. Na een tijdje stil te hebbej gestaan (uurtje ofzo) en hem weer even aan wouden kicken starten hij heel slecht(niet) . Met aanrennen lukte het nog net. Merkte via het kickstart dat hij weinig compressie had. Dus zijn niet verder gaan rijden.

Toen we hebben gekeken bleek er een klein gaatje in de zuiger te zijn gekomen. Ik vermoed dat de bougie te heet is voor deze setup? Of is het een kwestie van pech? Liep eerder wel prima met veel compressie.

Is de bougie te heet? Zoja welke moet ik dan gebruiken?

Mvg
Je moet eerder gaan kijken naar een bougie met een hogere hittegraad, op die manier krijg je idd een gat in je zuiger. Weet ook niet welke daap nou een hittegraad 8 op een 86cc zet...
Post automatically merged:

Hebben 1:35 gemengt, moet goed zijn toch. Flink geschud etc

Verder zaten er geen beschadigingen op zowel de zuiger als de cilinder, alleen het gaatje in de zuiger.View attachment 59388
Hele mengsel verhaal slaat naar mijn mening op vrij weinig, je zuiger ziet er nog dik prima uit. De hittegraad is gwn echt veel te laag.
 
Back
Top