This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke beter ? Cilinder

scootergekdj

Well-Known Member
En jahoor daar heb je mij weer met een cilinder vraag .
Ik heb uit de reacties op een andere topic van mij opgemerkt dat de Athena Racing 70cc Helemaal niet zo`n Snelle Harde cilinder is.
Nu vraag ik me dus af welke cilinder sneller is van deze 3 :
Athena Racing 70cc
Stage 6 Racing 70cc
Top Performans Roze top 70cc

Of als iemand nog een voorstel heeft voor een snelle cilinder,
Laat et dan weten Alstubliefd
PS : wil onder de 300 euro blijven.

Gr. Mij

PS#2 : is de Roze top een alu cilinder ? of giet-ijzer ?
PS#3 : als je een voorstel hebt voor cilinder, zet er dan ff bij of ie alu is of giet-ijzer
 
Athena 70 is aluminium dat weet ik wel uit me hoofd, me buurjongen had roxje met 17.5 athena 70 en een 50cc teruglopertje.
En dat ding trok als een beest, totdat ie op een auto reed .
Anyways Athena is wel een goed merk qua cilinders.
Stage 6 zelfde verhaal aluminium, zeer goeie cilinder van de verhalen dat ik weet (internet nooit zelf gezien)

Top performance is dan weer gietijzer en ook van goede kwaliteit. Ken iemand die hem onder ze scooter heeft, ongelooflijke trekkracht bij goeie afstelling.
Zo heb je wat info over welk metaal het is .

Maar goed, ken alleen de Athena en de top performance dus, allebij erg goeie cilinders en toch zou ik voor de performance gaan als ik jou was. Is toch een wat bekender merk, en merken geven betere kwaliteit .

Succes ermee!

EDIT: Is maar net waar je meer van houd, ik vind de Top performance de beste GIETIJZEREN 70er Aluminium heeft er meerdere.
 
dr70 is niet sneller dan die 3 die jij noemde.

nou, athena en stage6 zijn bijna hetzelfde qua cilli, zijn beide allu cilli's vind alleen de kwaliteit van Athena net wat bttr dan die van stage6, maar zijn beide wel cilli's met potentie.

Top Performance due plus is dus een Gietijzeren cilli, snelste gietijzeren cilli die er te koop is.

Nou, je kan voor dat geld ook nog een MK Pro Race halen, kwaliteit goed, alleen qua pk nou ook nie bijzonder veel hoger dan die Athena/Stage6. Wat ook nog binnen jou budget past is de Hebo Manston Replica, MHR Replica, Hebo Manston Revolution (op sp is hij 295) zijn alle 3 ook allu cilli's die in mijn ogen beter zijn dan die Athena Stage6 en TP due plus.

Maja ik zou persoonlijk voor de Due plus gaan, heeft best wel leuke trekkracht en je kan er ook ene leuk vermoge mee halen (ik heb er 18.5 pk mee gehaald, zat nog mer potentie in mischien) dus die zou ik halen.
 
ik heb stage 6 gehad en was niet kapot te krijgen, em heb er 21,3 pk mee gehaalt.en dan was alleen me cilinder getuned dus er zat nog meer in als de rest ook getuned zou zijn.

roze top heft een vriend van me gehad en k was wel verbaast hoe dat ree voor een gietijzeren cilinder!maar nog niet zoals stage 6, en verschil tussenathena en stage 6 is alleen de afwerking.komt allebij ook uit dezelfde fabriek.
 
De Stage 6 racing is leuk om mee te knalle over straat, heb d'r veel plezier van gehad. Heb nu de Hebo Revolution eronder en dat is denk ik net iets té voor op straat... maar wél leuk :W
 
Dan nog zou ik uit stage 6 kiezen
EDIT: en btw cilinder is hetzelfde das waar (zelfde fabriek), Maar de zuiger verschild wel degelijk je ziet het verschil als je ze naast elkaar houdt.
 
Athena en stage 6 zijn hetzelfde maar het ligt er maar net aan wat je ermee wilt gaan doen is het voor veel straat gebruik koop dan een snelle gietijzeren cilinder anders kun je beter alu halen.