Welke begrenzer?

Advertisement - register to remove this

Op marktplaats zijn er af en toe aanbiedingen van eurobegrenzertjes.. die zijn even groot als een Euro , het systeem werkt als volg je plaats je begrenzertje ergens op een niet duidelijk zichtbare plek ( bijv. onder aan je stuurkap oid. ) en als je de roller op moet trek je de pin eruit en dna is je begrenzer geactiveerd , diegene die dit verkopen kunnen je het hele systeem beter uitleggen dan ik.
dus je moet maar even kijken wat je doet ;)
 
vinden doen ze toch wel altijd als ze het niet vertrouwen.
Als ze het echt zeker weten, en je blijft volhouden dat je geen begrenzer hebt. Dan willen ze nog wel eens wat stroom door je scooter heen jagen, daar gaan je lampen, maar ook je begrenzer kapot van, en loopt hij volgas.
Ik weet niet of het waar is, maar is mij door verschillende mensen verteld...

En als ze hem meenemen voor technische controle vinden ze hem ook 100%, dan lopen ze gewoon alle draden van je onteking langs, en komen ze vanzelf een kroonsteentje o.i.d. tegen...
 
Begrenzers zijn zoiezo altijd kut en werken bijna nooit als je aan je koppeling en vario hebt liggen prutsen bij scooters, ofwel gaat hij ploffen ofwel toeren maken maar niet vooruit komen... Heb euro begrenzer gehad, malossi voorontstekking begrenzer. De euro begrenzer doet het wel redelijk, kheb ermeej op de rollen gestaan en ze hebben me laten doorrijden, hij ging amper 37 km/u en hij rijd 110 dus werken doen ze wel :p
 
eurobegrenser is wel super fijn vin ik zelf... als je een aerox hebt dan heb ik nog wel een mooi plekje waar je em kunt plaatsen, want de plekken waar ze je adviseren om te plaatsen vind ik zelf een beetje makelijk vindbare plaatsen.. pm maar als je er foto's van wilt.. bij mij loopt die met de begrenser aan een moeizame 60 en trekt heeel langzaam op...
 
goedkoop? nee hoor
die begrenzer van scootparts.nl is nog goedkoper (20 euro)
En als jij een keertje iets veranderd aan je scooter, moet je hem weer terug sturen en laten veranderen.
Mocht je dat met die andere begrenzer van scootparts doen, hoef je alleen maar aan het knopje te draaien.
 
wta je setup??? begrenzers zijn 95% van de keren prul die je ontsteking slopen en niet werken ( of slecht werken zodat de smeris het zo weet... ) maar dat ligt een btje aan je setup...dus was da??
 
firevos f-15 said:
wta je setup??? begrenzers zijn 95% van de keren prul die je ontsteking slopen en niet werken ( of slecht werken zodat de smeris het zo weet... ) maar dat ligt een btje aan je setup...dus was da??
die ontsteking van mij houd het gewoon goed uit hoor....

Hij is er 2x mee op de rollerbank geweest. En heb er ook veel mee getest (om het goed af te stellen)

En volgens mij had freezer er ook een keertje 25km mee gereden, terwijl de begrenzer er op stond, en hij het niet doorhad, hij dacht dat de bougie kapot was. Daar is de ontsteking ook niet kapot door gegaan...
 
scoop643 said:
die ontsteking van mij houd het gewoon goed uit hoor....

Hij is er 2x mee op de rollerbank geweest. En heb er ook veel mee getest (om het goed af te stellen)

En volgens mij had freezer er ook een keertje 25km mee gereden, terwijl de begrenzer er op stond, en hij het niet doorhad, hij dacht dat de bougie kapot was. Daar is de ontsteking ook niet kapot door gegaan...


dum luck..... je ontsteking wordt kortgesloten met een begrenzer....dat kan egt niet goed zijn! ik ken trouwes verscheidene mensen die ook slim d88 te zijn met een begrenzer maar die moesten voor controle.... nog hogere boete dus... je kan et proberen maar dan moet je goed kunnen afstellen, risico willen nemen met je ontsteking en domme smerisjes tegen komen ;)
 
Euro begrenzer zou niet slecht zijn voor de ontseking, ik heb hem ook.. Al veel op gereden en niks aan de hand.. Verder heb ik hem gewoon afgesteld op 1,6 ofzo.
Verder geen gestotter ofzo. Geloven ze me iig, en kan ik gewoon verder rijden.
 
firevos f-15 said:
dum luck..... je ontsteking wordt kortgesloten met een begrenzer....dat kan egt niet goed zijn! ik ken trouwes verscheidene mensen die ook slim d88 te zijn met een begrenzer maar die moesten voor controle.... nog hogere boete dus... je kan et proberen maar dan moet je goed kunnen afstellen, risico willen nemen met je ontsteking en domme smerisjes tegen komen ;)
Dom waren ze echt. 1e agent geloofde dat ik er een 50cc onder had liggen die totaal niet afgesteld was, en dat hij daarom inhield.

En 2e keer liet ik mijn 1e bon zien, en zei dat ik er een te grote sproeier in had gedaan om beote's tegen te gaan (had die dag ervoor lopen klooien met afstelling dus begrenzer begrensde te hard ineens:()

Maarja beide keren geloofden ze het.

En dat kortsluiten, je sluit hem niet kort, en zit een "weerstand" tussen (pot-meter). Dan kan het geen kwaad.
 
Slidon said:
Euro begrenzer zou niet slecht zijn voor de ontseking, ik heb hem ook.. Al veel op gereden en niks aan de hand.. Verder heb ik hem gewoon afgesteld op 1,6 ofzo.
Verder geen gestotter ofzo. Geloven ze me iig, en kan ik gewoon verder rijden.


vertel mij dan is hoe die eurobegrenzer werkt......????

dus niet: je moet het pinnetje eruit trekken, maar hoe wekt ie?? wat gebeurt er als je die pin eruit ragt??
 
metecco said:
www.begrenzer.nl

Een hoofdtelefoonplug steekt zo ineen dat het GEEN contact maakt wanneer de plug is ingestoken.
Plug eruit geeft wel contact, waardoor de begrenzer is ingeschakeld.


wat wil je daarmee zeggen...:?:?:?:? als dat antwoord moet voorstellen op mijn vraag: hoe werkt die begrenzer..... dan heb ik daar nix aan...! ik wil weten wat er gebeurt waardoor die niet harder gaat. bijv hij krijgt d helft minder megsel oid ( das natuurlijk bullshit maar zo`n antwoordt zoek ik!!! )
 
Vergeleken met andere begrenzers heeft deze begrenzer geen poolgerichtheid (zeg maar geen + en -), waardoor de Euro-begrenzer de enige is die geen kortsluiting kan maken op je ontsteking. Begrenzers gebouwd met elco condensatoren zoals de Morse code, Creco en Pinasco-afstandbediening kunnen bij langdurig gebruik je ontsteking beschadigen. Bij de Euro-begrenzer is dit dus niet mogelijk!
Verder heeft heb je voor deze begrenzer geen accu nodig, zodat de Euro-begrenzer ook op schakels werkt die geen accu hebben.


van de site gehaald, niet echt duidelijk maja hoop dat je er wat aan hebt
 
ik denk zelfs om er binnenkort eentje voor de gein te kopen, en open te slopen. is ff kijken of ze nu wel of niet met condensatoren / weerstanden / potmeters / enz werken.

ik geloof er namelijk niet al te veel van....
 
ik wil der eiglijk ook wel es 1tje zien....van binnen

op die site zeggen ze ook niet egt duidelijk hoe dt ding werkt...geen pool gerichtheid.... jah wat hebben we daar aan ( hij zou je ontsteking dus niet slopen ) maar hoe werkt ie dan wel??
 
Back
Top