Welke auto zou je kopen voor langere afstanden en als eerste auto??

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik wil dit jaar waarschijnlijk rijlessen gaan nemen (staat nog op losse schroeven, maar ben wel aan het sparen en heb ongeveer een idee wanneer ik op wil gaan)
Met dit topic wil ik dus nog meer vooruit gaan denken.. Ik heb een rijbewijs B nodig zodat ik naar een andere baan kan zoeken.. (meeste intressants zit wel 70km of verder van mij vandaan..) In mijn omgeving vind je alleen maar wat van die aanprut baantjes. Ik zoek dus iets voor langere tijd en uiteraard het doel is een vast contract elders.
Helaas word openbaar vervoer lastig als het om tijd gaat.. Ergens rond 7uur verschijnen word krap / lastig als er rond 5 uur pas treinen gaan rijden.. Plus ik zit er niet erop te wachten dat als het openbaar vervoer niet gaat rijden om wat voor reden dan ook, dat ik niet op het werk elders kan komen.. Dit staat natuurlijk belachelijk tegenover je werkgever ect. Aangezien de toekomst bij mijn huidige werkgever erg troebel eruit ziet, wil ik dus naar iets anders uitkijken (heb wel een vast contract, maar er spelen nog diverse zaken daar) en ik zie mij daar niet tot mijn 70ste daar door gaan.. (tegenwoordig nemen ze alleen goedkope uitzendkrachten aan, en je weet niet wat de toekomst gaat brengen, misschien straks de meeste mensen weer eruit en overgaan op robots..)

Ik heb totaal geen enkele ervaring met autos.. Dus weet ook niet waar ik precies naar moet kijken.. Ik weet wel dat auto motoren in diverse `liters te verkrijgen zijn. Verder vind ik betrouwbaarheid belangrijker dan uiterlijk.. Maar toch is een mooi uitziende auto zoals een peugeot 208 wel erg fijn.

Van 1.0 liter tot 2.0 en verder. Wat ik hierbij wil aangeven dat ik dan minimaal een 1.2 liter wil. Wat voor autos zijn intressant als beginners autos, waar je weinig kosten aan slijtage bent, goed hanteerbaar voor benzine verbruik.. En zelfs luxe heeft / goede zit om als lange afstand auto te gebruiken..

Liefst zou ik zelf iets nieuw willen kopen. Heb nog nooit een nieuwe brommobiel of auto zelf kunnen kopen.. Maar je moet ergens bij het begin beginnen.. Dus grote kans dat het waarschijnlijk dan toch een goede 2ehandse word. Misschien dat jullie hiermee kunnen helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ga je echt veel KM's rijden dan wordt diesel gauw interessant. Nadeel is weer dat diesel straks nergens meer mogen rijden :neutral: en de wegenbelasting vrij hoog is.

Zelf ben ik fan van Japanners :) Betrouwbaar en relatief zuinig. Staar je niet blind op motorinhoud, want een 1.6 diesel rijd weer anders dan een 1.2TFSI. Probeer eerder een budget te maken wat je ongeveer wil gaan uitgeven en zoek iets wat daarbij past.

En kleine off-topic tip: Elke dag veel reizen voor je werk worden mensen in het algemeen niet erg happy van. De economie trekt nu aan, dus ik hoop dat je wel iets dichterbij dan 70km kan vinden.
 
Ik denk dat het vrij lastig is om 15.000 euro bij elkaar te krijgen, maar het is in mijn ogen zeker niet onmogelijk.

Vind zelf de peugeot 108 bijvoorbeeld ook wel wat.. Voor alleen is het prima te doen.. Maar wellicht bij een gezins uitbreiding wellicht weer te weinig ruimte..

Waar ik zelf niet voor zou kiezen is bijvoorbeeld een kia picanto..

Ik zoek meer richting peugeot, suzuki, hyundai
 
Kia is anders een echt degelijk merk. Maar in die klasse zou ik zeker de Kia Picanto en de Hunday i10 overwegen. Je krijgt relatief veel auto voor het geld. Zelf ben ik niet echt van fan van de Franse merken, maar ik begreep dat de 108 wel oké was.
 
Neem een elektrische auto lekker zuinig en geen gezeik met mileuregelingen etc

Ze zijn wel 3 keer duurder in de aanschafprijs, dus voor een beginneling niet te verantwoorden.. Daarnaast heb je kwa belasting momenteel er misschien nog profijt van, maar dat zal ook snel verdwijnen.

Een nieuwe accu is ook belachelijk duur.. Ik wil het graag wel haalbaar houden.
 
Volkswagen Golf 4 1.8t GTI 20V is een mooie auto voor het geld. een mooie sportieve auto waar je zeker lange afstanden kan rijden en ook mooi sportief ;-). voor 3000 euro heb je al een aardig mooie
 
@AEROX333 Dat is niet helemaal waar ik naar toe wil.. Het genoemde is een benzine zuiper, wil gewoon een normale auto waar ik veel kilometers mee kan rijden en daarnaast ook veel comfort kan hebben.. Als je elke werk week 140 km per dag moet gaan rijden en ook in het weekend eens 172km naar mijn ouders.. Dan zit ik niet echt op een GTI zuip golf te wachten met 1.8 liter motor.

Iets rond de 1.2 liter zou het voor mij al doen.. Maar comfort is ook belangrijk. Daarnaast wil ik ook niet in de aller kleinste wagen zitten (misschien later kinderen en is de auto toch weer te klein gebleken.. En om nou iedere 2 / 5 jaar een andere auto te kopen heb ik ook geen zin in.
 
Tja, zolang je geen kinderen hebt zou ik niet iets te "ruim" kopen. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en loopt ook gauw op. Sowieso misschien eerst rijlessen en nadat je rijbewijs hebt opnieuw orienteren. Dan een mooie Toyota Yaris Hybrid misschien betaalbaar als jonge 2e hands.
 
Bedoel je dan de Yaris Hybrid?? En welke motor erin? Want een 1.5 automaat hybrid kost al 20.000 euro.

Wat vind je van de peugeot 208 die ik eerder noemde?

Tja, zolang je geen kinderen hebt zou ik niet iets te "ruim" kopen. Wegenbelasting is afhankelijk van gewicht en loopt ook gauw op. Sowieso misschien eerst rijlessen en nadat je rijbewijs hebt opnieuw orienteren. Dan een mooie Toyota Yaris Hybrid misschien betaalbaar als jonge 2e hands.

Vind het makkelijker om nou alvast te gaan orienteren.. Als je dat op het laatst gaat doen, dan word het veel lastiger om een keuze te maken.
Als ik nou alvast een idee hebt, scheelt het me tijd. En weet ik alvast waar naar uit te kijken..

Zelfde als je nou lekker vrij kan denken, of op het laatst met een pistool op je hoofd een keuze moet maken (bij het laatste ga je dingen gehaast doen en ga je dan ook domme dingen doen. Dat wil ik graag voorkomen.


Opel is voor mij al uitgesloten, aangezien ze tegenwoordig niks meer boeiends hebben.
De modellen van kia vind ik ook niks.

Als het echt super duur word om een 1.2 liter te rijden, misschien dat ik dan voor 1.0 liter ga..

Momenteel staat de peugeot 208 boven het lijstje wegens een mooi sport interieur.. en dus wel veel luxe. Anders zie ik in de 108 ook wel wat.
Wil het liefst geen marktplaats wagen kopen waar van alles mis mee kan zijn. Sport uiterlijk is mooi mee genomen.. Hoef geen patser bak te hebben. Ook geen GTI ect.. Gewoon een normale leuke wagen.


Wat ik intressant vind:

- Peugeot (108.208) andere is overbodig.
- Citroen (specifiek C1)
- Hyundai (specifiek de I10)

2ehands zou ik een ford fiesta kunnen overwegen.
 
Ga je echt veel KM's rijden dan wordt diesel gauw interessant. Nadeel is weer dat diesel straks nergens meer mogen rijden :neutral: en de wegenbelasting vrij hoog is.

Zelf ben ik fan van Japanners :) Betrouwbaar en relatief zuinig. Staar je niet blind op motorinhoud, want een 1.6 diesel rijd weer anders dan een 1.2TFSI. Probeer eerder een budget te maken wat je ongeveer wil gaan uitgeven en zoek iets wat daarbij past.

En kleine off-topic tip: Elke dag veel reizen voor je werk worden mensen in het algemeen niet erg happy van. De economie trekt nu aan, dus ik hoop dat je wel iets dichterbij dan 70km kan vinden.
diesel is duur in wegenbelasting
 
Ik wil dit jaar waarschijnlijk rijlessen gaan nemen (staat nog op losse schroeven, maar ben wel aan het sparen en heb ongeveer een idee wanneer ik op wil gaan)
Met dit topic wil ik dus nog meer vooruit gaan denken.. Ik heb een rijbewijs B nodig zodat ik naar een andere baan kan zoeken.. (meeste intressants zit wel 70km of verder van mij vandaan..) In mijn omgeving vind je alleen maar wat van die aanprut baantjes. Ik zoek dus iets voor langere tijd en uiteraard het doel is een vast contract elders.
Helaas word openbaar vervoer lastig als het om tijd gaat.. Ergens rond 7uur verschijnen word krap / lastig als er rond 5 uur pas treinen gaan rijden.. Plus ik zit er niet erop te wachten dat als het openbaar vervoer niet gaat rijden om wat voor reden dan ook, dat ik niet op het werk elders kan komen.. Dit staat natuurlijk belachelijk tegenover je werkgever ect. Aangezien de toekomst bij mijn huidige werkgever erg troebel eruit ziet, wil ik dus naar iets anders uitkijken (heb wel een vast contract, maar er spelen nog diverse zaken daar) en ik zie mij daar niet tot mijn 70ste daar door gaan.. (tegenwoordig nemen ze alleen goedkope uitzendkrachten aan, en je weet niet wat de toekomst gaat brengen, misschien straks de meeste mensen weer eruit en overgaan op robots..)

Ik heb totaal geen enkele ervaring met autos.. Dus weet ook niet waar ik precies naar moet kijken.. Ik weet wel dat auto motoren in diverse `liters te verkrijgen zijn. Verder vind ik betrouwbaarheid belangrijker dan uiterlijk.. Maar toch is een mooi uitziende auto zoals een peugeot 208 wel erg fijn.

Van 1.0 liter tot 2.0 en verder. Wat ik hierbij wil aangeven dat ik dan minimaal een 1.2 liter wil. Wat voor autos zijn intressant als beginners autos, waar je weinig kosten aan slijtage bent, goed hanteerbaar voor benzine verbruik.. En zelfs luxe heeft / goede zit om als lange afstand auto te gebruiken..

Liefst zou ik zelf iets nieuw willen kopen. Heb nog nooit een nieuwe brommobiel of auto zelf kunnen kopen.. Maar je moet ergens bij het begin beginnen.. Dus grote kans dat het waarschijnlijk dan toch een goede 2ehandse word. Misschien dat jullie hiermee kunnen helpen?
wat ik weet dat een een volkswagen polo 1.4 zuinig zijn, mijn broer heeft een vw scirocco 1.4 en kan iets van 750 km met 1 tank
 
diesel is duur in wegenbelasting
Dat zeg ik toch :grin:. En hoeveel KM je kan met een tank zegt juist weer weinig. KM per liter kan je tenminste mee vergelijken (of liters per 100km wat autofabrikanten tegenwoordig fijn vinden om te vermelden).
 
Back
Top