Welke 70cc voor Aerox

laurenss

Well-Known Member
Hallo ik heb een yamaha Aerox met een yasuni Black R , ik wil mijn aerox graag rond de 100/110 km/h laten lopen en dat die auto wheelie heeft:p. maar welke 70cc is daar voor het best geschikt? en welke setup? ik gebruik mijn scooter dagelijks voor naar school te gaan .
ik zat de denken aan een Malossi sport 70cc of een stage 6 alleen welk soort weet ik niet van die stage 6:p , heeft iemand tips ? alvast bedankt:)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

autowheelies zijn ook wel vet cool :W
totdat je er dagelijks mee rijd, dan is het stront vervelend..maargoed

met een DR70 inc 17,5mm carb en je R moet het wel aardig gaan rijden..
goed afstellen en misschien een andere vertanding..
 
haha oke :p,
maar is DR 70 ook een goed merk kwa cilinders de meeste zeggen altijd malossi of stage 6 . want ik wil een snelle 70cc en een goeie kwaliteit :p
 
dr70 is degelijke cilinder voor straatgebruik, je trekkracht gaat er goed op vooruit en je top stijgt ook iets. Deze cilinder is ideaal voor op straat, en als je veel km's maakt.

Als je niet zoveel rijd kan je ook naar aluminium cilinder gaan kijken, zoals stage6 racing. Maar dan heb je wel een hele brute scooter om alleen op naar school te gaan. Plus dat je dan je krukas moet vervangen voor een stevigere, wat een hoop kosten met zich mee brengt.

Succes der mee iig ;)
 
oke bedankt :),
maar dus voor de beste prestaties is DR70 voor trekkracht en top en voor auto wheelie
het beste voor dagelijks gebruik?:p en dan doe ik er nog een malossi multivar variateur in dat zei mijn scooter dealer en een 17.5 cab, en dan moet de 100km/h wel te halen zijn of niet haha:p?
 
oke:) bedankt,
maar als ik nou bijv een stage 6 racing of pro neem he die zijn van aluminium of niet?
ja die andere krukas maakt niet zo veel uit dat die dan veranderd moet worden :p
maar een cilinder met echt veel trekkracht en een hoge top rond de 100km/h is dus een DR70?:p
 
DR is een goede cilinder ervoor, PRO loopt ook wel leuk. Maar met 17.5, Yasuni R en sport vario'tje en goed afgesteld loopt een DR erg goed! Vertanding zou ik niet te snel veranderen.
 
De stage6 street is de enige gietijzeren cilinder van stage6.
Verder ga je 100 echte niet halen, 100 op de teller is goed te doen..
Wil je echt iets snellers ga dan voor een MHR replica of iets dergelijks,
top performances due plus, stage6 racing etc..
 
oke bedankt:),
dan dacht ik aan een MHR replica of een stage 6 racing wat raden jullie aan ? voor een snelle cilinder die zkr de 100km/h echte loopt en een beetje autohweelie heeft? ik gebruik hem dagelijks dus moet ook goeie kwaliteit zijn:p alvast bedankt:)
 
Last edited:
Allebei zijn zeker vlotte cilinders, ik gok dat de racing nog iets sneller is dan de replica, hoewel ik daar niet zeker van ben. Beide cilinders gaan sowieso dik over de 100, mits goed afgesteld. Echter ben je hierbij wel een andere krukas nodig, andere carburateur is aan te raden, andere membraanplaten, en het liefst ook een langere vertanding.
 
Dat is niet waar.. origineel zijn de tellers prima. Redelijk precies tot +/- 70km/h. T word anders als je een andere band oid erop legt.

Heb het iig over de tellers met digi temp/benzine meter.
 
Ik heb op drie aeroxen gereden die hadden gewoon een analoge display, daar ging je met een origineel begrensde scooter al tegende 70 aan op de teller, terwijl als ik dan met een andere scooter ernaast reed niet over de 55 a 60 kwam. Hoe hoger het getal hoe meer de afwijking bij die dingen. Maar dat is verder ook niet zo belangrijk, snelheidsmeter zit er op om flitsboetes te voorkomen, niet om te zien of je 70 of 110 gaat :p
 
oke bedankt,
ik heb het er nog met een paar vrienden over gehad en die zeggen dat autowheelie voor dagelijks gebruik ook kut is dus dat hoeft niet meer :p . maar die rade mij een 70cc gietijzer aan in plaats van een aluminium cilinder , maar welke is nou de snelste en het beste kwaliteit ? alvast bedankt :) ik wil waar graag de 100 echte km/h halen.
 
Back
Top