Welke 70cc speedfight 2

RPPC

Member
Setup:

Peugeot speedfight 2 2008 rcup

Sito plus ontgrenst
polini hi speed variateur
standaard koppeling
polini v snaar
standaard 12mm gurtner
sproeier 68
luchtfilter piemel eruit

Hoi beste mensen, ik wil een 70cc op mijn speedfight 2 zetten. De vraag is alleen welke, ja ik heb al naar de andere forums gekeken anders plaats ik dit niet.

Ik wil graag dat hij gwn verrekes trekt maar topsnelheid wil ik niet al te hoog. Ook zou het fijn zijn als ik deze uitlaat kan blijven gebruiken.
en budget ligt rond de 400-500
De meest voorkomende suggesties zijn een airsal t6, mhr replica en dr 70



De ene zegt dr70 want is laagtoerig, niet te duur en prima cilinder int algemeen, de andere zegt dat dr70 slechte kwaliteit is of nie zo mooi loopt en dat mhr replica of airsal beste loopt.

Ik weet het niet meer dus vraag me af wat het beste zou zijn binnen budget. Ik zou het ook fijn vinden als jullie melden welke onderdelen/aanpassingen ik nog meer zou moeten maken.

alvast bedankt voor alle moeite
 
Advertisement - register to remove this

ik zelf zou voor de dr70 gaan, gewoon een goede cilinder en doet wat het moet doen.
top en trekkracht gaat met elkaar gepaard, of je moet hem weer gaan begrenzen.

de MHR cil is ook goed en zo,n beetje de snelste cil voor de peug blokjes.
maar als je gewoon dagelijks goed wilt rijden zonder teveel gezeur en aanpassingen.
zou ik de DR70 nemen, geeft lekker wat koppel af doet het goed met een sito+ uitlaat.
en je breek je budget niet.

je moet hierna natuurlijk wel weer gaan afstellen.
12mm carb kun je houden maar rond 80 sproeier zou ik wel beginnen.
witte en gele drukveer zou wel van pas komen, en wat rollen om te testen.
7.5 t/m 9 gram zou je een eind op weg helpen.

Airsal heb ik het zelf niet zo op. 1x cil van gehad, nog geen week op de scooter gehouden.
direct weer weg gedaan.
 
Na t lezen van je reactie ga ik dan inderdaad voor de dr70, ik laat m dan meteen afstellen op de testbank zodat ik er t meeste uit kan halen, superbedankt voor de info
Post automatically merged:

ik zelf zou voor de dr70 gaan, gewoon een goede cilinder en doet wat het moet doen.
top en trekkracht gaat met elkaar gepaard, of je moet hem weer gaan begrenzen.

de MHR cil is ook goed en zo,n beetje de snelste cil voor de peug blokjes.
maar als je gewoon dagelijks goed wilt rijden zonder teveel gezeur en aanpassingen.
zou ik de DR70 nemen, geeft lekker wat koppel af doet het goed met een sito+ uitlaat.
en je breek je budget niet.

je moet hierna natuurlijk wel weer gaan afstellen.
12mm carb kun je houden maar rond 80 sproeier zou ik wel beginnen.
witte en gele drukveer zou wel van pas komen, en wat rollen om te testen.
7.5 t/m 9 gram zou je een eind op weg helpen.

Airsal heb ik het zelf niet zo op. 1x cil van gehad, nog geen week op de scooter gehouden.
direct weer weg gedaan.
Moet je ook nog een 70cc dr cilinderkop halen, ik kan ze nergens vinden voor de sf2 dus weet niet of ze nodig zijn
 
Last edited:
DR 70 of een Top Performance nemen.
Ik zou zelf tussen de 6,5 en 8,5 gaan zitten met de rollen.

Wel even de poorten nalopen met een naald vijl of iig even controleren.
 
normaal zijn die sets met alles erop en eraan, kop / cilinder / pakkingen etc
top performance en dr70 komen uit de zelfde fabriek dus zijn identiek aan elkaar.
daar zou je geen problemen aan moeten ondervinden.
zelf valt mij wel op de DR wat goedkoper is en makkelijker te vinden is dan TP
 
normaal zijn die sets met alles erop en eraan, kop / cilinder / pakkingen etc
top performance en dr70 komen uit de zelfde fabriek dus zijn identiek aan elkaar.
daar zou je geen problemen aan moeten ondervinden.
zelf valt mij wel op de DR wat goedkoper is en makkelijker te vinden is dan TP
Voor zover ik weet heeft de TP iets betere spoelpoorten. Als in, beter getuned.
Maar ik kan die niet uit eigen ervaring zeggen.
 
Dr70 is zeker de juiste keuze, toch zeker voor een scooter die regelmatig gebruikt word. Monteer.wel een 17.5 of 19mm carb en dat icm een sito+ is lekker rondrijden. Kleine tip als je hem op een testbank wil laten afstellen laat de monteurs daar de boel monteren als.je hier zelf nog weinig ervaring mee hebt. Zal de testbank goedkoper uitvallen dan wanneer je het zelf monteert en je hebt voor zover mogelijk wat garantie/zekerheid. Vergeet ook niet ff je krukas te checken of die nog goed is , zou zonde zijn als.alles uit elkaar is en je na 100km je krukas in de soep draait
 
normaal zijn die sets met alles erop en eraan, kop / cilinder / pakkingen etc
top performance en dr70 komen uit de zelfde fabriek dus zijn identiek aan elkaar.
daar zou je geen problemen aan moeten ondervinden.
zelf valt mij wel op de DR wat goedkoper is en makkelijker te vinden is dan TP

Dat is ook niet zo raar. DR70 komt zo uit de mal. Beetje netjes afwerken en dat is het wel.

De Top cilinder is meer de wat gekietelde versie van een DR cilinder.
Iets rappere timing , en een kop met hogere compressie.
 
Back
Top